Archief - Nirvana

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubbelpunt

Legacy Member
Kan er mij iemand deze lyrics uitleggen aub? Ik begrijp er niets van :wtf:
Nirvana | Smells Like Teen Spirit lyrics

en dan specifiek:

A mulatto
An albino
A mosquito


With the lights out its less dangerous (geef toe, op wat slaat dit nu eigenlijk?)

Load up on guns
Bring your friends


Shes overboard
Myself assured
I know I know
A dirty word
=> ik ken er ook eentje! en zelfs meer dan één!!

Dubbelpunt

Legacy Member
belachelijke gast, neen, daarover gaat dit liedje dus niet
anyway, bedankt voor de link, alles staat er goed uitgelegd :niceone:

Bertold

Legacy Member
het is vooral belachelijk als je niet kan inzien dat uw idool heel wat songs heeft geschreven onder invloed van drugs. Een belediging is dat overigens niet, sommige artiesten hebben nu eenmaal 'iets' nodig om nog iets meer boven zichzelf uit te stijgen. Niet dat ik voor drugs ben maar sommige meesterwerkjes hadden er helemaal anders uitgezien of misschien zelf nooit bestaan hebben zonder de nodige drugs en alcohol.

Dan denk ik vooral aan sommige Nirvana songs en een hele hoop Beatles nummers (en er zijn er nog zo veel meer :) )

Dubbelpunt

Legacy Member
1. het is mijn idool niet
2. dat was mijn vraag niet of hij dit nuchter of stoned heeft geschreven, de vraag was waarover de lyrics gingen... dus ja, die image met hero was belachelijk (en narrow minded)

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Webber zei:
1. het is mijn idool niet
2. dat was mijn vraag niet of hij dit nuchter of stoned heeft geschreven, de vraag was waarover de lyrics gingen... dus ja, die image met hero was belachelijk (en narrow minded)

Heb je naar de afbeelding gekeken?
Het heeft niets te maken met dat het jou held zou zijn ofzo.
Het nummer heeft hij gewoon geschreven terwijl hij zo wasted als een kanon was onder de heroïne, ook wel "hero" genaamd.

Dubbelpunt

Legacy Member
zoals reeds gezegd, dat was mijn vraag niet, I don't care :niceone:

Bertold

Legacy Member
Gij komt hier vragen om deze lyrics uit te leggen en het is gewoon moeilijk ze uit te leggen / te begrijpen als je niet in het achterhoofd houdt dat Kobain wss completely wasted was op het moment dat hij dit schreef. Dus die heroïne foto is niet zo belachelijk, gast

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Webber zei:
zoals reeds gezegd, dat was mijn vraag niet, I don't care :niceone:

Haha, dat was juist wel je vraag. Daar gaat het nummer gewoon over.
Ben je compleet achterlijk of doe je enkel zo?

kakature

Legacy Member
Nu we toch over Nirvana bezig zijn. Ik hoor dat wel eens graag, maar niet echt grote fan van. Wel is hun Unplugged album zeer goed en dat leg ik nog wekelijks eens op.
Hun andere albums zijn te hard voor mij.

Verder staat het buiten kijf dat Nirvana een zeer grote invloed had op de jongen in de jaren 90.

Dubbelpunt

Legacy Member
LoRdOfMaDnEs zei:
Haha, dat was juist wel je vraag. Daar gaat het nummer gewoon over.
Ben je compleet achterlijk of doe je enkel zo?

het nummer gaat NIET over heroine, jij bent hier de achterlijke
volg de link hier naar de website en je zal alles begrijpen mijn beste, sorry hoor maar ik ga dit voor u niet opzoeken en hier copy pasten!

Anoniem05

Legacy Member
het lied gaat in het algemeen over teenage angst,vervreemding, alleenzijn, alles waar een (zeer onzekere) puber mee te maken krijgt.

Pred

Legacy Member
al had Kurt Cobain himself me verteld waarover dit nummer ging, no way dat ik het aan zo'n arrogante kwast als de topicstarter ging vertellen

man man man

Dubbelpunt

Legacy Member
tsjah, zo reageer ik als mensen hun mening opdringen terwijl die volledig fout is,
ik haat het als mensen overtuigd zijn van hun gelijk, als ze niet gelijk hebben :doh:


ik reageerde gewoon op deze post:

LoRdOfMaDnEs zei:
Haha, dat was juist wel je vraag. Daar gaat het nummer gewoon over.
Ben je compleet achterlijk of doe je enkel zo?

Bertold

Legacy Member
edit: bij nader inzien ga ik hier gewoon mijn tijd niet aan verdoen :) nog veel luisterplezier met de altijd compleet nuchter geweest zijnde Kurt Cobain

Dubbelpunt

Legacy Member
check de timestamps dude

1. de vraag was gesteld terwijl ik dit topic opende
2. ik kreeg een antwoord dmv een link naar een website
3. ik wist het antwoord dmv die website (bedankt daarvoor!)
4. iemand kwam nadien luidop verkondigen dat dit lied over hero zou gaan
5. ik reageer en blaf terug (nadat hij mij achterlijk noemde) door te zeggen dat dit totaal niet waar is :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan