Archief - Mysongbook

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zweebee

Legacy Member
Vermits ik deze site al jaren veel bezoek (vooral voor het moeilijkere werk) was ik verbaasd toen ik bij enkele tabs een sans-unique icoontje zag. Naderhand bleek dit bij elke tab te zijn die ik opzocht.
Blijkbaar had ik het volgende op de mainpage niet gezien

What's new ?

Providing some tabs - even made by ear - of copyrighted music is illegal. In order to respect the law, downloads have been limited to the [Composition] and [Competition] files. We are going to make our best to find a solution to offer music content without infringing copyrights.

Ongelofelijk spijtig want dit was echt een fantastische site (gekoppeld aan een even fantastisch programma natuurlijk).

Iemand die hier meer van weet of hier een mening over heeft?

welp

Legacy Member
Het is net als een partij kopen hé. Daar staan rechten op.

Ik kan u begrijpen en zeker omdat er maar weinig partijen worden uitgegeven. Dusja.

QplQyer

Legacy Member
Het auteursrecht is nu eenmaal zo dat het elke materialisatie van een muziekstuk behelst, dus ook de partituren.

Langs de andere kant toont dit duidelijk dat de industrie zich niets aantrekt van de muzikanten, enkel van geld, want als men het leermateriaal gaat onttrekken van de toekomstige muzikanten kan men moeilijk argumenteren dat het gaat om de muziek te beschermen of dat het gaat om mensen die de muziek en artiesten kapot maken.

evR'

Legacy Member
Zijn er eigenlijk al artiesten die hun beklag doen over het gedownloadt worden van hun tabs?
Met mp3's had je Lars Ulrich en nog een hele heisa, maar over het dl'en van tabs heb ik nog maar weinig/geen artiesten horen klagen eigenlijk.

Hier zie je nog maar eens dat de musicbussines échte bussines is en dan ook geen moer geeft om beginnende muzikanten.
Maar soit ik maak van de gelegenheid dan maar gebruik om mijn muzikaal gehoor wat bij te schaven, dat is pas positief denken :p .
En als je hard genoeg zoekt vind je tabs in overvloed, mp3's zijn ook illegaal.

QplQyer

Legacy Member
Artiesten zullen niet snel hun beklag daarover doen, maar wel de uitgevers van muziekpartituren uiteraard. In België ontsnapt men er ook niet aan, duidelijk te zien aan Sabam die plots de controles bij muziekscholen verhoogt.

Skoran

Legacy Member
Als ik ooit een band heb zal ik zeker tabs op mn site zetten

skebamba

Legacy Member
is dit de enige site die dit doet? ik ga tabs halen bij ultimate-guitar en daar heb ik er nog niks van gemerkt

QplQyer

Legacy Member
De rest zal wel volgen als ze een dagvaarding in hun bus krijgen. En door de structuur van het gerechtssysteem is dat al voldoende om met de activiteiten te stoppen, enkel door de dreiging van een rechtszaak, tof hé.

TnG-

Legacy Member
skebamba zei:
is dit de enige site die dit doet? ik ga tabs halen bij ultimate-guitar en daar heb ik er nog niks van gemerkt

verschil is da bij mysongbook de tabs in een .gp4/5 document zitten en da met behulp van Guitar Pro in midi afspeelt (of als je de 5 hebt, met een real sound engine)

Xavez

Legacy Member
evR' zei:
Zijn er eigenlijk al artiesten die hun beklag doen over het gedownloadt worden van hun tabs?
De meeste artiesten bezitten geen copyright meer op hun werken, die zijn in 95% van de gevallen in België volledig in het bezit van Sabam. En gezien Sabam een bedrijf is, proberen ze uit zoveel mogelijk dingen geld te halen :).

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Ik vind het enorm jammer dat je geen tabs meer kan downloaden, niet dat ik het nog zoveel gebruikte, maar het heeft me in het begin zeker geholpen. :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan