Archief - Meest Dramatische Muziek?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Sim

Legacy Member
Persoonlijke notie!
K'heb al heel wat muziek beluisterd in m'n 22 jarig bestaan. En de meest memorabele momenten waren ook de meest dramatische! Ik ben helemaal geen blijtzak, maar het is nu toch al minstens 2 maal voorgevallen dat ik heb moeten wenen tot het snot uit m'n nuis kwam,... en dat enkel door de impact van de muziek!
Wat vraag ik nu?
Welke muziek (eender welk genre) doet je ontroeren? Welk nummer is je emotioneel te slim af? (als je al dan niet emotioneel sterk bent ;)
Een omschrijving van je ervaring is welkom in hoeverre je jezelf durft bloot te stellen. :)
Waarom?
Culturele rijkdom is puur genot. Daar hoort dus ook de dramatiek bij. Ook psychologisch kan het je een positieve stimulans geven. Het kan hier gaan van diepe emotionele verlangens tot een vergeten gebeurtenis.
Dus... deel je ervaringen maar.

The Sim

Legacy Member
De beste disneyklassieker is naar mijn zeggen nog steeds 'De leeuwenkoning I'. Dat komt dan ook merendeels door het werk van hollywood bekenste componist: Hans Zimmer. Hij schreef over de jaren heen heel wat soundtracks die een zeer grote bijdrage leverde tot de films hun succes. Het momento primaire is voor mij nog steeds die scene waar simba's oren naar achteren plooien door de aanstormende kudde bizzons. Magnifiek gewoon!
Ik krijg er nog steeds koude rillingen van.

Hans Zimmer - ... To Die For

Brick Top

Legacy Member
Het typische antwoord: requiem for a dream OST. Bangelijke soundtrack maar ben 'm spijtig genoeg kotsbeu gehoord. Die van the lion king die jij daar gaf is ook prachtig vind ik. Echt kippenvel!

Zeker niet het meest dramatische nummer ooit maar mss wel iets onbekender, de soundtrack van enemy of the state. Ook altijd prachtig gevonden.

En verwacht u maar aan veel soundtracks, zeker die van RFAD, the Gladiator, LOTR,...

The Sim

Legacy Member
Requim for dream.. mm. De film vond ik Quentin Tarantino's beste werk. En De filmmuziek heb ik nog niet. Maar k'heb juist een stukje beluisterd, en t'is idd zeer krachtig.
De muziek van Enemy of the state (goeie film ook trouwens) is gemaakt door Harry Gregson-Williams & Trevor Rabin zie ik. Harry Gregson-Williams ken ik nog van The Chronicles of Narnia (eerste film)... prachtige muziek.

Dus, Requim for a dream ost zal ik zeker eens moeten beluisteren. Merci

Brick Top

Legacy Member
The Sim zei:
Requim for dream.. mm. De film vond ik Quentin Tarantino's beste werk. En De filmmuziek heb ik nog niet. Maar k'heb juist een stukje beluisterd, en t'is idd zeer krachtig.
De muziek van Enemy of the state (goeie film ook trouwens) is gemaakt door Harry Gregson-Williams & Trevor Rabin zie ik. Harry Gregson-Williams ken ik nog van The Chronicles of Narnia (eerste film)... prachtige muziek.

Dus, Requim for a dream ost zal ik zeker eens moeten beluisteren. Merci

Correct me if I'm wrong maar RFAD is niét van Tarantino. Voor alle duidelijkheid, dit is de soundtrack van de film die ik bedoel. :p

alexii

Legacy Member
Muziek=gevoelens, als jij geen emotionele link legt met een nr ga je dat nooit echt goed vinden.

En alleen klassieke muziek probeert echte diepe, ingewikkelde gevoelens uit te beelden in muziek en aangezien ik een gevoellig persoon ben doet dat ontzettend veel met mij.

En omdat je gevoelens niet kunt uitleggen, persoonlijke voorbeeldjes waar ik vaak meerdere tranen bij moet laten:
YouTube - Nagano (??) 1998 OC Finale - Ode To Joy Part 3 of 3 (?? ??) (de laatste minuten van de 9e van Beethoven (ook erg mooie setting, ALLE MENSCHEN WERDER BRÜDER!) (ik post niet de Karajan omdat dit de essentie van dat heel nr uitbeeld)
YouTube - Gotterdammerung Finale (dit is het mooiste wat er bestaat, finale van Götterdammerung en de beste opname van iets in de hele mensheid)
YouTube - Renee Fleming "Song to the moon" Rusalka Gala Tucker 91 (aria gezongen door een hemele stem<3)
YouTube - Gustavo Dudamel / SBYOV Shostakovich Symphony 10 II. Allegro (krankzinnig en episch, gaat over Stalin) (dit is coolere Shostakovich :cool: )

Tot zover mijn bijdrage.

FreakyJP

Legacy Member
The Sim zei:
Requim for dream.. mm. De film vond ik Quentin Tarantino's beste werk. En De filmmuziek heb ik nog niet. Maar k'heb juist een stukje beluisterd, en t'is idd zeer krachtig.
De muziek van Enemy of the state (goeie film ook trouwens) is gemaakt door Harry Gregson-Williams & Trevor Rabin zie ik. Harry Gregson-Williams ken ik nog van The Chronicles of Narnia (eerste film)... prachtige muziek.

Dus, Requim for a dream ost zal ik zeker eens moeten beluisteren. Merci

:doh::doh::doh::doh::doh: !!!!!!!!

Darren Aronofsky

The Sim

Legacy Member
Samuel Barber - Adagio for Strings
idd.. zeer sterk!

@?therapy? k'heb gewijzigd. Shame on me. :D Thx

Brick Top

Legacy Member

The Sim

Legacy Member
srr.. k'dacht dat da van tarantino was. Nu blijkt dat dieje van [Pi] te zijn. (rare zwart-wit film die ik eens om 3u s'nachts op kot heb gezien :p)

Brick Top

Legacy Member
alexii zei:
Requiem for a dream is een kutfilm. That's right, I said it.

Dan heeft u helaas geen verstand van films mijn beste. Persoonlijk wil ik die film ook niet snel een tweede keer zien maar als film tout court is dat echt wel een waar meesterwerkje.

Soit, andere discussie. :p

alexii

Legacy Member
Brick Top zei:
Dan heeft u helaas geen verstand van films mijn beste. Persoonlijk wil ik die film ook niet snel een tweede keer zien maar als film tout court is dat echt wel een waar meesterwerkje.

Soit, andere discussie. :p
Heb je mijn muzieksmaak gezien?

En dan twijfel je aan mijn filmsmaak? :lol: (het is mooi gefilmd en gemonteerd maar dat is het dan ook)

Maar idd, offtopic.

Kid_C

Legacy Member
Brick Top zei:
@Therapy: Hurt van Johnny Cash vind ik ook een waanzinnig nummer. Zeker nadat je die film van hem gezien hebt en een beetje weet hoe z'n leven in elkaar stak.

Hurt is niet geschreven door Johnny Cash. Het is een cover van Nine Inch Nails.

Wat het eerste in me opkomt:

Low - Embrace
Godspeed You! Black Emperor - East Hastings
Sigur Ros - Untitled #8
Anathema - Temporary Peace

The Sim

Legacy Member
Nu even niet over filmmuziek.
K'heb vorig jaar voor m'n zuster haar verjaardag een dvd gekocht "black symphony" van within temptation. K'ben 2 jaar geleden ook naar hun concert geweest. De intro die op de dvd staat word gespeeld door het metropole orchestra. K'vind 'm ook enorm pakkend..
Metropole Orchestra - Ouverture

(één van m'n meest ontroerende concertmomenten)

FreakyJP

Legacy Member
En alleen klassieke muziek probeert echte diepe, ingewikkelde gevoelens uit te beelden in muziek en aangezien ik een gevoellig persoon ben doet dat ontzettend veel met mij.

lool, what the f*** :scream: Wa voor een arrogante BS is me dat.
Heb je mijn muzieksmaak gezien?

En dan twijfel je aan mijn filmsmaak? (het is mooi gefilmd en gemonteerd maar dat is het dan ook)

Maar idd, offtopic.

Again, de arrogantie en pretentie druipt er gewoon van af, ni normaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan