Archief - Kelly Clarkson optreden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

go_ndw

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Tuurlijk mag je reageren, daar dient een forum toch voor?


Dit soort competities maakt het mogelijk voor niet mindere maar totaal non muzikanten veel geld te verdienen in de sector. Een competitie als deze heeft eigenlijk weinig met muzikaliteit te maken. Het is gewoon een manier om de industrie op een veilige manier gigantische winsten te laten boeken.
Denk even na, een platenmaatschappij moet niet meer doen dan het contract aanleveren. De tv zenders "betalen" de audities en door de televoting maken ze hier ook nog winst op. Men houdt wekenlang het volk bezig met de "wedstrijd" dus weet men op voorhand perfect hoeveel de "winnaar" zal verkopen. Het is een concept waar alleen de muzikanten bij verliezen want heel dit concept is gebaseerd op werknemers. De nummers liggen al klaar voor de eerste uitzending. Vergeet ook niet dat al de kandidaten een ongelooflijk goede coaching krijgen, de beste zangcoaches worden hiervoor aangetrokken en als je dit als gewone muzikant zou doen kost je dit stukken van mensen. Dus iedereen met een beetje stem en die niet toondoof is, is een potentiele kandidaat. Dan komt het puur aan op profilering, hoe zie je eruit en hoeveel "X-factor" heb je.
In Belgie is het al 2 maal duidelijk geweest, Peter werd de beste gevonden maar de industrie opteerde voor Natalia... De drummer en bassist uit mijn groep maakten deel uit van natalias band voor ze meedeed aan idool. Natalia is een MIDDELMATIGE zangeres, maar na een paar maanden topcoaching is ze natuurlijk een pak beter. Die industrie moet geen muzikanten hebben, want die willen natuurlijk actief meewerken aan de muziek... Kelly Clarkson kan geen zanglijn schrijven, zij zingt gewoon wat haar voorgekauwd wordt; hier bestaat geen discussie over. Hoe ze ook geprofileerd wordt, zij is gewoon een uitvoerend artiest, geloof me, het is zo.
Uiteindelijk doet ze niet meer dan haar "eigen" nummers coveren, alles wordt voor haar geschreven en voorgezongen/gespeeld. Net zoals met Natalia...
Een simpel concept als mineur en majeur kennen ze niet, ze leveren puur papegaaienwerk. Ik zit al jaren in het wereldje en ken onderhand het klappen van de zweep...
Idool 2, joeri wint... hoe vreemd dit ook was maar iedereen wist dat Sandrine de grote winnares was, want de industrie opteerde voor haar. Al bij de preselecties was duidelijk gemaakt dat er voor haar een contract klaar lag...
Het is net hetzelfde als bij die dans toestanden, een stijve voetballer als gilles de bilde wordt plots een danswonder genoemd... Tja, 20 uur per week intensieve training gedurende een aantal maanden... Vraag aan een professionele danser hoe goed hij is en je zal hetzelfde antwoord krijgen dat ik als muzikant geef. Ze worden heel gefocused getraind maar laat ze niet gerepeteerd op een nummer dat ze niet kennen dansen, en vergeet het maar... Binnen het immens beperkte kader van wat hun is aangeleerd kunnen ze uitblinken, maar maakt dat hun een goed danser/muzikant? Neen, het maakt hun zelfs geen danser/muzikant.


Best mogelijk, maar als het puistenkop van 130 kilo was geweest zou de neiging om er naar te luisteren toch een pak minder zijn geweest? Zelfs al had de stem veel beter geweest...



Hier moet je inzien dat het niet zomaar een contract is, Sony/BMG is exclusief verbonden aan idool, en het contract dat ze getekend heeft is niet een éénmalig contract. Het is geen process, het is de manier van werken; vanaf het moment dat zij zegt, "fuck you ik ga mijn eigen songs schrijven is het gedaan met haar." Sony/BMG is haar werkgever, haar baas in alle mogelijke vormen. Het enige dat zij moet doen is haar papegaaienwerk, er is gewoon geen andere mogelijkheid; zo werken die contracten en niet anders. Ik heb ze gezien en laten niks leeway over voor de uitvoerend artiest. Ze worden betaald, zelfs nog niet het grootste deel, dit gaat naar de managers, ontdekkers... Die mensen die niks met de muziek te maken hebben in principe.
Maak je geen illusies, ze is net hetzelfde als Britney en Simpson. Haar stem spreekt jou gewoon meer aan dan die van andere industrieslaafjes, maar dat verandert niets aan de situatie.




Voila, de industrie is niet achterlijk, ze spreekt mensen aan die normaal dit soort van "zangeressen" boecht vinden en bestrijken weer een groter deel van de markt. Net hetzelfde als met die janker van een James Blunt, er was nog een marktsegment open bij de vrouwtjes... Iemand die "puur" was, de nieuwe man, de wacho (kruising tussen watje en macho wat op zich zo belachelijk als iet is). De ex soldaat die dood en verderf heeft gezien, maar die o zo gevoelig is en al de zonden van de wereld in zijn nek haalt...
De gevoelige doch vastberaden persoon die ondanks alle miserie toch success heeft geboekt. Een verhaal waarbij je een traan MOET wegpinken, ik heb moeite met het tijpen hiervan, tranen biggelen over mijn wangen...:cry:
Zeg vooral niet dat hij een nasaal k*tstemmetje heeft tegen een vrouw want ze kan je wel lynchen. Zo een gevoelige muziek, zo een warme gast. Het feit dat hij voorwaardelijk vrij is voor het afmotten van een aantal vrouwen mag niet gezegd worden. Daar heeft hij spijt van, dat hoor je toch? Dit forum heeft een kotssmiley nodig...


An sich is er echt geen verschil hoor, maar Kelly is gewoon in de smaak gevallen bij jou... Terwijl Britney en Simpson dit niet doen, het is een kwestie van smaak maar uiteindelijk is heel de procedure dezelfde...
Heeft ze meer talent? Kan best zijn, maar het is gewoon de zoveelste mediocre gehypede "ontdekking" imo...
Ik heb dan weer een boontje voor Anastacia en zeker Joss Stone maar uiteindelijk geldt voor hun hetzelfde verhaal...



Helemaal niet opgevat als een aanval, verre van... Ik begrijp je reactie perfect, ik probeer alleen duidelijk te maken dat het vershil met diegenen die jij ziet als overhyped redelijk onbestaand is. Het is jammer, maar het is gewoon zo... Er wordt voor de mensen bepaald wie ze goed vinden, en niet andersom; dit is sinds Stock Aitken en Waterman de standaard. Ze pushen iets zo hard totdat het verkoopt, er zit jaren research achter die vormen van marketing. De ontdekkingen worden ons gewoon door de strot geramd en voor de meeste mensen is dit ook aanvaard.

De zangeres die nu in mijn groep zingt is in principe een pak beter dan natalia, ze heeft een groter bereik; verzint op een wip en een knip een zanglijn en ze heeft meer podiumpresence... Maar ze was 29 toen de eerste editie van idool er was... Ook wil ze hier niet aan mee doen, ze is muzikante en wil zelf haar zanglijnen bepalen. Ze begrijpt ook niet hoe je een dermate gevoel kunt leggen als je een nummer zelf niet geschreven hebt. Sing this song like your partner for 20 years just left you for another woman...:ironic:
Ze wordt bejubeld door bekende muzikanten maar een contract zal er niet zomaar inzitten gewoon omdat ze niet op die manier wil werken, wat heb je dan aan talent? Als je het niet ten volle mag benutten?
Ach ja, weer een rant van mij...:p Ik ben gewoon een gefrustreerd muzikant die wel moet worstelen om bij wijze van spreken het vlees op zijn boterham te verdienen... Heb ik talent? Ik denk het wel... Kan ik een hit schrijven? Zeker weten. Ga ik blindelings akkoord met een contract dat mij enigszins zou beperken? No way! Dus geen carriere in de muziekwereld voor mij. Als ik ooit iets bereik wil ik het zelf gedaan hebben, en niet door een hersenloze soundmixshow te winnen... Maar wie weet, misschien geef ik van de zomer wel toe... Zolang ik maar geen bv hoef te worden, de referenties hiervoor zijn gewoon iets meer dan marginaal imo...

Groetjes,
BongZ


Dus eigenlijk moeten we SAMEN tot de conclussie komen dat muziekkeuze iets relatief en persoonlijk voor ieders verschilt :-)

Maar ondertussen heb ik nog altijd niemand gehoord die is gaan kijken. (wat de originele bedoeling was ook)


Ow ja, wat dat Avril Lavigne betreft.... Zet clarkson naast haar en dan is het Clarkson anytime....en ze is volgens mij niet helemaal Punk wannab zoals Avril.... + vocaal overtreft ze avril en ook op performing....

Als ze zogezegd 130 kg zou wegen en niet zou voldoen aan het schoonheidsmodaal, maar ze zou een zalige stem en muziek hebben wel dan interesseerd mij dat schoonheidsmodaal helemaal niet....

Angie Stone anyone?

Ok, nu bvb Joss Stone, zij is dan ook een soort van hype? En misschien wanna-be bleus? Daar ben ik dan niet mee akkoord.

Thorens

Legacy Member
Er is maar één meid in dat 'rijtje' die érg populair is maar het dan ook verdient, en dat is Shakira. Kan écht zingen, kan écht gitaar spelen, schrijft zelf haar nummers, speelt in een band en is bij haar 3de album opgenomen in de grote commercie maar doet nog steeds haar ding.

Kelly Clarkson... HAH! Wat een lol.

Skullbasher_31

Legacy Member
go_ndw zei:
Ik snap waar je naartoe wilt gaan en ik kan je enigsinds ook begrijpen. Maar is het ook niet egocentrisch om te zeggen, ha dat is pop dus dat is slecht en tijdelijk?

eum, ja :ironic:

maar daarover gaat het topic niet eh:p

dus ja, miss Clarkson is niet echt iets voor mij
maarja schoonheid verblind zeker?:D

ElemenTiM

Legacy Member
Paar vriendinnen van me zijn ook geweest, en naargelang hun gekwebbel te horen was het wel nice..

PussyDuster

Legacy Member
Jongens altijd dit gewine als het over populaire muziek gaat. Kelly Clarkson heeft een goede stem, en van horen was het concert ook te genieten. Iedereen is hier zo vastgeroest in zen eigen genre. Oooh ze kan geen gitaar spelen of muziek schrijven so what? Het mens kan zingen dus is ze zangeres geworden.

Skullbasher_31

Legacy Member
PussyDuster zei:
Jongens altijd dit gewine als het over populaire muziek gaat. Kelly Clarkson heeft een goede stem, en van horen was het concert ook te genieten. Iedereen is hier zo vastgeroest in zen eigen genre. Oooh ze kan geen gitaar spelen of muziek schrijven so what? Het mens kan zingen dus is ze zangeres geworden.
in de verkeerde genre:)

sledge

Legacy Member
PussyDuster zei:
Jongens altijd dit gewine als het over populaire muziek gaat. Kelly Clarkson heeft een goede stem, en van horen was het concert ook te genieten. Iedereen is hier zo vastgeroest in zen eigen genre. Oooh ze kan geen gitaar spelen of muziek schrijven so what? Het mens kan zingen dus is ze zangeres geworden.

Voila, zo simpel is het. Ik denk dat de meeste mensen hier nog nooit een nummer live hebben horen zingen. En ja, alles gebeurt live, en klinkt veel beter dan op cd/tmf/mtv/jim...
Is ze gehyped? Natuurlijk. Als je Idols wint gebeuren zulke dingen.
Maar goed, ik heb wat gesurft en de volgende dingen gevonden:

De auditie bij Idols, in de allereerste ronde: http://www.dutchkc.i-wonderrr.com/download/americanidolkelly.zip
Niks mis mee, alles heel natuurlijk, compleet andere stijl van wat we kennen.
Dan het nummer wat ze zong nadat ze gewonnen had: http://kckellyville.com/MMedia/down...formances/AI1_AMLT_Final_performance_2002.zip
Gezongen vol emotie, zelfs met de trillende stem toonvast. Ik zie Britney of Jessica zoiets niet doen.
Dan een cover van aerosmith: http://kckellyville.com/MMedia/down...2004 Videos/10-28-04_Women_who_rock_Cryin.zip
Totaal andere stijl, ook zonder problemen live gebracht.
En dan als laatste, nog een live nummer: http://mp.aol.com/video.index.adp?mxid=1210455&_AOLFORM=w656.h395.p7.R1

Jullie moeten er niet naar kijken, maar heb dan tenminste het lef om toe te geven dat ze geen bal van haar muziek kent.

Vergelijk haar 2cd's een met elkaar, zijn beide compleet verschillende stijlen.

En ja, zondag zat ik in een goed gevuld Vorst. In het voorprogramma stond ons eigen katerine. Dansen kan ze wel, maar zingen weet ik niet, want dat was allemaal vooraf opgenomen.
Dat stuk overgehyped stuk vlees uit de USA zoals sommigen haar hier vermelden, deed alles live. Met als gevolg dat er hier en daar een valse noot tussenzat of er een gitaar wegviel door een technisch defect. Dat zijn pas optredens. En het is perfect doenbaar voor elke leeftijd. Beneden aan het podium stonden gillende tienermeisjes, in de tribunes zaten 20tigers, 30tigers, en ik ben ervan overtuigd dat ik zelf 50tigers heb gezien.
En ondanks dat alles kon je tijdens "beatifull disaster" een muis horen lopen, daar dat volledig solo was. Alle instrumenten zwegen. Enkel Kelly die zong...

Ik hoor graag of de mensen die zich negatief uitlaten naar de filmpjes gekeken en of ze er nog steeds over denken. Hier vind je trouwens nog een shitload aan live optredens: http://kckellyville.com/MMedia/

sledge

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Nee, een idool winnares die net zoals Avril Lavigne enorm getalenteerd is, al haar eigen materiaal schrijft en zeker niet gehyped wordt door Sony/BMG...
Een echte muzikante die na jaren worstelen, met originele songs, een unieke stem eindelijk krijgt wat ze al jaren verdient. Zeker niet te vergelijken met mensen als Jessica Simpson, Britney Spears... Ze is op een volledig andere manier aan de top geraakt...:ironic:
Ze heeft weldeglijk er meer voor moeten dan pakweg Britney of Jessica. Of denk je dat iedere Jane Doe Idols kan winnen? Zelf teksten schrijven is een plus, maar zeker niet nodig.

BongZrGooD zei:
Sorry hoor, maar dit is mijn mening over deze zoveelste no brain talentless nobody, die alleen dankzij de mega investering van Sony/BMG wat hitjes scoort. Net hetzelfde als Britney, Simpson, N-Sync (hoe, da zijn jongens?) en de rest van de overhypede muzak die je tegenwoordig door de strot geramd krijgt...
A waste of money and time, heard it, seen it, sickening...
Let's face it, zonder hulp van een grote platenfirma kom je er niet. Maar Idols in de VS winnen is toch een indicatie van talent, of je het nu wilt geloven of niet ;)

BongZrGooD zei:
Nog eens, dit is mijn persoonlijke mening over Kelly Clarkson.
Maar toen ze niet won op world idol was het al duidelijk dat ze desondanks gewonnen had, het volk vond Kurt Nilsson beter maar de industrie opteerde overduidelijk voor Clarkson... Gevolg : Nilsson heeft één semi hitje gehad, Clarkson verovert de wereld. Toeval? My ass...
Toen Kelly op World Idol 3de werd moest ik eens goed lachen. Dat Amerikaans wicht ging ons daar een leren zingen. Wat een grap.
Had je me toen gezegd dat ik nu fan zou zijn had ik eens goed gelachen

sledge

Legacy Member
aXl_ zei:
zo'n competities worden meestal gewonnen door eurosong-like, snel aanslaande hitjes te zingen. Niet echt mijn stijl :p. Ik vond haar trouwens vanaf het begin een avril-lavigne rip-off maar ik heb begrepen dat haar albums meer rustige liedjes bevat dan die van laatst genoemde.
Sommige liedjes kunnen er mee door om ze een paar keer te luisteren maar om eerlijk te zijn: ik ben ze nu al beu gehoord.

Hmm, Kelly een Avril rip-off noemen snap ik niet. Pas op hé, ik heb hier cd's van Avril liggen dus slecht vind ik ze niet. Maar Kelly's stijl (zowel muziekaal als uiterlijke stijl) is compleet anders. Ik zou ze dan nog eerder met een Britney vergelijken.

sledge

Legacy Member
deyoeri zei:
Bongz zen post omvat heel men mening over dat fenomeen. Een wijf met ballen? Eerder een zoveelste "ik ben toch een beetje punk"-wannabe in mijn ogen, meer niet.

Ik zou eens willen weten welke nummers je van haar kent? De nummers die je in de hitpararde ziet, is qua stijl serieus in de minderheid op haar cd's.
Ik denk dat de meeste die haar afbreken 2-3 nummers kennen, en that's it.

Bart Religion

Legacy Member
Ik vind er niks aan. leuk voor jou dat je het aangenaam vind, maar doe jezelf een plezier een check eens wat echte(re) muziek ;)

.eX3

Legacy Member
Kelly wie?

de enigste kelly die ik ken is Kelly van Snelly Eddy

maw. OFFTOPIC :offtopic:

go_ndw

Legacy Member
bartreligion zei:
Ik vind er niks aan. leuk voor jou dat je het aangenaam vind, maar doe jezelf een plezier een check eens wat echte(re) muziek ;)


Leg uit, wat is echte(re) muziek? Persoonlijke smaak en keuze.

Kelly C kan je niet met Avril of Britney vergelijken...Vocaal staat ze wel wat trapjes hoger. En nogmaals Idols is een manier, een wijzen voor een doel.

Stel je voor, ze had niet meegedaan en niemand kende haar... en ze kwam er toch, dan ga je haar wel met open armen ontvangen?

deyoeri

Legacy Member
sledge zei:
Ik zou eens willen weten welke nummers je van haar kent? De nummers die je in de hitpararde ziet, is qua stijl serieus in de minderheid op haar cd's.
Ik denk dat de meeste die haar afbreken 2-3 nummers kennen, en that's it.

Die 2-3 zijn meer dan genoeg voor mij om te zien dat het kwatsj is, persoonlijke mening.

Hellrabbit

Legacy Member
sledge zei:
Voila, zo simpel is het. Ik denk dat de meeste mensen hier nog nooit een nummer live hebben horen zingen. En ja, alles gebeurt live, en klinkt veel beter dan op cd/tmf/mtv/jim...

En ja, zondag zat ik in een goed gevuld Vorst. In het voorprogramma stond ons eigen katerine. Dansen kan ze wel, maar zingen weet ik niet, want dat was allemaal vooraf opgenomen.
Dat stuk overgehyped stuk vlees uit de USA zoals sommigen haar hier vermelden, deed alles live. Met als gevolg dat er hier en daar een valse noot tussenzat of er een gitaar wegviel door een technisch defect. Dat zijn pas optredens. En het is perfect doenbaar voor elke leeftijd. Beneden aan het podium stonden gillende tienermeisjes, in de tribunes zaten 20tigers, 30tigers, en ik ben ervan overtuigd dat ik zelf 50tigers heb gezien.
En ondanks dat alles kon je tijdens "beatifull disaster" een muis horen lopen, daar dat volledig solo was. Alle instrumenten zwegen. Enkel Kelly die zong...

OMG, BRENGEN ZE TEGENWOORDIG NUMMERS LIVE?????? :ironic:

het zou er nog aan mankeren moest ze playbacken he

Thorens

Legacy Member
Hellrabbit zei:
OMG, BRENGEN ZE TEGENWOORDIG NUMMERS LIVE?????? :ironic:

het zou er nog aan mankeren moest ze playbacken he
Het beste vind ik nog de quote: "Met als gevolg dat er hier en daar een valse noot tussenzat..."

Maar ze is toch ZOOO een goede zangeres! :unsure: Komaan jongens, ze heeft heus het wiel niet opnieuw uitgevonden, hoor. Ze kan wat zingen en ze brengt pop. Welcome to Normalville, population: Kelly Clarkson. Ze mag het dan misschien wel OK brengen, ze is geen 8ste wereldwonder.

Desperatozz

Legacy Member
wel ... die uitspraken die jij doet zijn ook geen 8ste wereldwonder

bash, clash

...

WIE IS ER HIER NAAR DA OPTREDEN GEWEEST ??? ... ipv te blijven zagen over haar carrière ...

on topic of slotje =)

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
sledge zei:
Ik zou eens willen weten welke nummers je van haar kent? De nummers die je in de hitpararde ziet, is qua stijl serieus in de minderheid op haar cd's.
Ik denk dat de meeste die haar afbreken 2-3 nummers kennen, en that's it.
En van elke groep of zanger die jij slecht vindt ken jij het volledige repertoire?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan