Archief - Kelly Clarkson optreden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

go_ndw

Legacy Member
Wie is er naar haar optreden geweest en hoe was het?

Zalige meid en heb al optredens van haar gezien en die lijken me wel goed...
Niet zomaar, zoweer een een poppemieke die niet zingen/optreden kan ala jessica simpson, zus simpson (die bij het minste wegloopt), britney toestanden.... Maar een meid met ballen...

Moet je natuurlijk wel voor pop zijn.

TRFluffy

Legacy Member
pop: het woord zegt het zelf populair... en alles wat met populair te maken heeft , heeft meer kans op slecht te zijn... vandaar

Neith

Legacy Member
Niet dat ik ooit naar zo'n optreden zou gaan... maar sommige liedjes van Kelly Clarkson vindt ik wel nog goed. Normaal ben ik zeker geen fan van zo'n popmeiden, maar kweet echt ni wat mij zo aanspreekt aan haar ;) Kben mss een klein beetje fan.

BongZrGooD

Legacy Member
Nee, een idool winnares die net zoals Avril Lavigne enorm getalenteerd is, al haar eigen materiaal schrijft en zeker niet gehyped wordt door Sony/BMG...
Een echte muzikante die na jaren worstelen, met originele songs, een unieke stem eindelijk krijgt wat ze al jaren verdient. Zeker niet te vergelijken met mensen als Jessica Simpson, Britney Spears... Ze is op een volledig andere manier aan de top geraakt...:ironic:

Sorry hoor, maar dit is mijn mening over deze zoveelste no brain talentless nobody, die alleen dankzij de mega investering van Sony/BMG wat hitjes scoort. Net hetzelfde als Britney, Simpson, N-Sync (hoe, da zijn jongens?) en de rest van de overhypede muzak die je tegenwoordig door de strot geramd krijgt...
A waste of money and time, heard it, seen it, sickening...
Ik begrijp het wel hoor, ze zorgt bij veel jonge mannen voor een hoop wild vlees in de broek...:p
Nog eens, dit is mijn persoonlijke mening over Kelly Clarkson.
Maar toen ze niet won op world idol was het al duidelijk dat ze desondanks gewonnen had, het volk vond Kurt Nilsson beter maar de industrie opteerde overduidelijk voor Clarkson... Gevolg : Nilsson heeft één semi hitje gehad, Clarkson verovert de wereld. Toeval? My ass...


Groetjes,
BongZ

go_ndw

Legacy Member
TRFluffy zei:
pop: het woord zegt het zelf populair... en alles wat met populair te maken heeft , heeft meer kans op slecht te zijn... vandaar

Ik snap waar je naartoe wilt gaan en ik kan je enigsinds ook begrijpen. Maar is het ook niet egocentrisch om te zeggen, ha dat is pop dus dat is slecht en tijdelijk?

@ BongZrGood,

Ik wil je zeker niet aanvallen op je persoonlijke mening maar wel even reageren als ik mag.

Het lijkt me soms dat alles eerst moeilijk moet gaan vooraleer ze een kans krijgen? Maakt het winnen van zulk een competitie van haar een mindere muzikante? Is ze pas bij Idool gaan dromen over muziek, is ze sinds dan pas gaan beginnen zingen voor haar spiegel en in haar douche.... Wat ik maar wil zeggen... Het is niet altijd de manier de telt maar het doel.

Over dat wild vlees, ach ja t'is een leuk ding, maar ik zit niet naar haar te luisteren voor het fysieke aspect. :-)

En ja, weet je, het aanbod van Sony/BMG is een contract, dus als ze wint werkt ze eerst onder dat contract wat waarschijnlijk inhoud dat haar materiaal word geschreven. Misschien moet ze eerst daar doorheen vooraleer ze persoonlijk weer verder kan evolueren naar de luisteraars toe?

Ze heeft zeker een stem, en dan bedoel ik een realistische stem, dat kan je opmaken uit de optredens van haar. (media)

Als ik dan Britney of Simpson zie... dan zie ik toch een rasecht verschil met Clarkson die vanaf het begin al veel sterker in haar vocale/performing schoenen staat dan die andere meiden.

Nogmaals :-) dit is geen aanval maar gewoon een reactie :-)

aXl_

Legacy Member
zo'n competities worden meestal gewonnen door eurosong-like, snel aanslaande hitjes te zingen. Niet echt mijn stijl :p. Ik vond haar trouwens vanaf het begin een avril-lavigne rip-off maar ik heb begrepen dat haar albums meer rustige liedjes bevat dan die van laatst genoemde.
Sommige liedjes kunnen er mee door om ze een paar keer te luisteren maar om eerlijk te zijn: ik ben ze nu al beu gehoord.

vloet

Legacy Member
tis niet mijn ding, had ook al vroeg de link met avril gezien (alhoewel avril een pak kinderachtiger is, qua uitstraling en muziek )
Het is verschil tussen haar en britney/jessica/christina/andere attention whores is waarschijnlijk dat ze met een echte band speeld, geen onnozele danspaskes hoeft te doen en niet in haar halve blote opt podium hoeft te staan. Dat vind ik al in de betere richting van haar :p

Chimmy

Legacy Member
Ze staat een stap verder in de juiste richting maar ze kan me niet bekoren.

nTFs

Legacy Member
Chimmy zei:
Ze staat een stap verder in de juiste richting maar ze kan me niet bekoren.

Verder in de richting van waardeloze hitparadecrap veronderstel ik dan.

sebastos

Legacy Member
ze is niets meer dan een commerciele stunt

die jammer genoeg ook nog winst opbrengt

deyoeri

Legacy Member
Bongz zen post omvat heel men mening over dat fenomeen. Een wijf met ballen? Eerder een zoveelste "ik ben toch een beetje punk"-wannabe in mijn ogen, meer niet.

MaXiMo

Legacy Member
Wat horen jullie dan wel graag? Iedereen kan altijd goed commentaar geven en mr kritiek uithangen. Da meiske kan mooi zingen, begin daarom toch nie heel te zagen over de rest. Bende whiners imo. Ge hoort et graag of ge hoort et niet graag.

deyoeri

Legacy Member
MaXiMo zei:
Wat horen jullie dan wel graag? Iedereen kan altijd goed commentaar geven en mr kritiek uithangen. Da meiske kan mooi zingen, begin daarom toch nie heel te zagen over de rest. Bende whiners imo. Ge hoort et graag of ge hoort et niet graag.

Ik hoor het niet graag, als dat is wat je wil horen.

BongZrGooD

Legacy Member
go_ndw zei:
Ik snap waar je naartoe wilt gaan en ik kan je enigsinds ook begrijpen. Maar is het ook niet egocentrisch om te zeggen, ha dat is pop dus dat is slecht en tijdelijk?

@ BongZrGood,

Ik wil je zeker niet aanvallen op je persoonlijke mening maar wel even reageren als ik mag.:
Tuurlijk mag je reageren, daar dient een forum toch voor?

go_ndw zei:
Het lijkt me soms dat alles eerst moeilijk moet gaan vooraleer ze een kans krijgen? Maakt het winnen van zulk een competitie van haar een mindere muzikante? Is ze pas bij Idool gaan dromen over muziek, is ze sinds dan pas gaan beginnen zingen voor haar spiegel en in haar douche.... Wat ik maar wil zeggen... Het is niet altijd de manier de telt maar het doel.
Dit soort competities maakt het mogelijk voor niet mindere maar totaal non muzikanten veel geld te verdienen in de sector. Een competitie als deze heeft eigenlijk weinig met muzikaliteit te maken. Het is gewoon een manier om de industrie op een veilige manier gigantische winsten te laten boeken.
Denk even na, een platenmaatschappij moet niet meer doen dan het contract aanleveren. De tv zenders "betalen" de audities en door de televoting maken ze hier ook nog winst op. Men houdt wekenlang het volk bezig met de "wedstrijd" dus weet men op voorhand perfect hoeveel de "winnaar" zal verkopen. Het is een concept waar alleen de muzikanten bij verliezen want heel dit concept is gebaseerd op werknemers. De nummers liggen al klaar voor de eerste uitzending. Vergeet ook niet dat al de kandidaten een ongelooflijk goede coaching krijgen, de beste zangcoaches worden hiervoor aangetrokken en als je dit als gewone muzikant zou doen kost je dit stukken van mensen. Dus iedereen met een beetje stem en die niet toondoof is, is een potentiele kandidaat. Dan komt het puur aan op profilering, hoe zie je eruit en hoeveel "X-factor" heb je.
In Belgie is het al 2 maal duidelijk geweest, Peter werd de beste gevonden maar de industrie opteerde voor Natalia... De drummer en bassist uit mijn groep maakten deel uit van natalias band voor ze meedeed aan idool. Natalia is een MIDDELMATIGE zangeres, maar na een paar maanden topcoaching is ze natuurlijk een pak beter. Die industrie moet geen muzikanten hebben, want die willen natuurlijk actief meewerken aan de muziek... Kelly Clarkson kan geen zanglijn schrijven, zij zingt gewoon wat haar voorgekauwd wordt; hier bestaat geen discussie over. Hoe ze ook geprofileerd wordt, zij is gewoon een uitvoerend artiest, geloof me, het is zo.
Uiteindelijk doet ze niet meer dan haar "eigen" nummers coveren, alles wordt voor haar geschreven en voorgezongen/gespeeld. Net zoals met Natalia...
Een simpel concept als mineur en majeur kennen ze niet, ze leveren puur papegaaienwerk. Ik zit al jaren in het wereldje en ken onderhand het klappen van de zweep...
Idool 2, joeri wint... hoe vreemd dit ook was maar iedereen wist dat Sandrine de grote winnares was, want de industrie opteerde voor haar. Al bij de preselecties was duidelijk gemaakt dat er voor haar een contract klaar lag...
Het is net hetzelfde als bij die dans toestanden, een stijve voetballer als gilles de bilde wordt plots een danswonder genoemd... Tja, 20 uur per week intensieve training gedurende een aantal maanden... Vraag aan een professionele danser hoe goed hij is en je zal hetzelfde antwoord krijgen dat ik als muzikant geef. Ze worden heel gefocused getraind maar laat ze niet gerepeteerd op een nummer dat ze niet kennen dansen, en vergeet het maar... Binnen het immens beperkte kader van wat hun is aangeleerd kunnen ze uitblinken, maar maakt dat hun een goed danser/muzikant? Neen, het maakt hun zelfs geen danser/muzikant.

go_ndw zei:
Over dat wild vlees, ach ja t'is een leuk ding, maar ik zit niet naar haar te luisteren voor het fysieke aspect. :-)
Best mogelijk, maar als het puistenkop van 130 kilo was geweest zou de neiging om er naar te luisteren toch een pak minder zijn geweest? Zelfs al had de stem veel beter geweest...


go_ndw zei:
En ja, weet je, het aanbod van Sony/BMG is een contract, dus als ze wint werkt ze eerst onder dat contract wat waarschijnlijk inhoud dat haar materiaal word geschreven. Misschien moet ze eerst daar doorheen vooraleer ze persoonlijk weer verder kan evolueren naar de luisteraars toe?
Hier moet je inzien dat het niet zomaar een contract is, Sony/BMG is exclusief verbonden aan idool, en het contract dat ze getekend heeft is niet een éénmalig contract. Het is geen process, het is de manier van werken; vanaf het moment dat zij zegt, "fuck you ik ga mijn eigen songs schrijven is het gedaan met haar." Sony/BMG is haar werkgever, haar baas in alle mogelijke vormen. Het enige dat zij moet doen is haar papegaaienwerk, er is gewoon geen andere mogelijkheid; zo werken die contracten en niet anders. Ik heb ze gezien en laten niks leeway over voor de uitvoerend artiest. Ze worden betaald, zelfs nog niet het grootste deel, dit gaat naar de managers, ontdekkers... Die mensen die niks met de muziek te maken hebben in principe.
Maak je geen illusies, ze is net hetzelfde als Britney en Simpson. Haar stem spreekt jou gewoon meer aan dan die van andere industrieslaafjes, maar dat verandert niets aan de situatie.



go_ndw zei:
Ze heeft zeker een stem, en dan bedoel ik een realistische stem, dat kan je opmaken uit de optredens van haar. (media)
Voila, de industrie is niet achterlijk, ze spreekt mensen aan die normaal dit soort van "zangeressen" boecht vinden en bestrijken weer een groter deel van de markt. Net hetzelfde als met die janker van een James Blunt, er was nog een marktsegment open bij de vrouwtjes... Iemand die "puur" was, de nieuwe man, de wacho (kruising tussen watje en macho wat op zich zo belachelijk als iet is). De ex soldaat die dood en verderf heeft gezien, maar die o zo gevoelig is en al de zonden van de wereld in zijn nek haalt...
De gevoelige doch vastberaden persoon die ondanks alle miserie toch success heeft geboekt. Een verhaal waarbij je een traan MOET wegpinken, ik heb moeite met het tijpen hiervan, tranen biggelen over mijn wangen...:cry:
Zeg vooral niet dat hij een nasaal k*tstemmetje heeft tegen een vrouw want ze kan je wel lynchen. Zo een gevoelige muziek, zo een warme gast. Het feit dat hij voorwaardelijk vrij is voor het afmotten van een aantal vrouwen mag niet gezegd worden. Daar heeft hij spijt van, dat hoor je toch? Dit forum heeft een kotssmiley nodig...

go_ndw zei:
Als ik dan Britney of Simpson zie... dan zie ik toch een rasecht verschil met Clarkson die vanaf het begin al veel sterker in haar vocale/performing schoenen staat dan die andere meiden.
An sich is er echt geen verschil hoor, maar Kelly is gewoon in de smaak gevallen bij jou... Terwijl Britney en Simpson dit niet doen, het is een kwestie van smaak maar uiteindelijk is heel de procedure dezelfde...
Heeft ze meer talent? Kan best zijn, maar het is gewoon de zoveelste mediocre gehypede "ontdekking" imo...
Ik heb dan weer een boontje voor Anastacia en zeker Joss Stone maar uiteindelijk geldt voor hun hetzelfde verhaal...


go_ndw zei:
Nogmaals :-) dit is geen aanval maar gewoon een reactie :-)
Helemaal niet opgevat als een aanval, verre van... Ik begrijp je reactie perfect, ik probeer alleen duidelijk te maken dat het vershil met diegenen die jij ziet als overhyped redelijk onbestaand is. Het is jammer, maar het is gewoon zo... Er wordt voor de mensen bepaald wie ze goed vinden, en niet andersom; dit is sinds Stock Aitken en Waterman de standaard. Ze pushen iets zo hard totdat het verkoopt, er zit jaren research achter die vormen van marketing. De ontdekkingen worden ons gewoon door de strot geramd en voor de meeste mensen is dit ook aanvaard.

De zangeres die nu in mijn groep zingt is in principe een pak beter dan natalia, ze heeft een groter bereik; verzint op een wip en een knip een zanglijn en ze heeft meer podiumpresence... Maar ze was 29 toen de eerste editie van idool er was... Ook wil ze hier niet aan mee doen, ze is muzikante en wil zelf haar zanglijnen bepalen. Ze begrijpt ook niet hoe je een dermate gevoel kunt leggen als je een nummer zelf niet geschreven hebt. Sing this song like your partner for 20 years just left you for another woman...:ironic:
Ze wordt bejubeld door bekende muzikanten maar een contract zal er niet zomaar inzitten gewoon omdat ze niet op die manier wil werken, wat heb je dan aan talent? Als je het niet ten volle mag benutten?
Ach ja, weer een rant van mij...:p Ik ben gewoon een gefrustreerd muzikant die wel moet worstelen om bij wijze van spreken het vlees op zijn boterham te verdienen... Heb ik talent? Ik denk het wel... Kan ik een hit schrijven? Zeker weten. Ga ik blindelings akkoord met een contract dat mij enigszins zou beperken? No way! Dus geen carriere in de muziekwereld voor mij. Als ik ooit iets bereik wil ik het zelf gedaan hebben, en niet door een hersenloze soundmixshow te winnen... Maar wie weet, misschien geef ik van de zomer wel toe... Zolang ik maar geen bv hoef te worden, de referenties hiervoor zijn gewoon iets meer dan marginaal imo...

Groetjes,
BongZ

Desperatozz

Legacy Member
alé, weer nen topic over popgroepen ...

of jullie er nu iets tegen hebben omwille van de populariteit, omwille van de schoonheid of iets anders ...

altijd wel iets om over te klagen eh :D

...

Et is gewoon een meiske da graag zingt, ze krijgt nummerkes onder hare neus, en meerdere mensen worden er blij van als ze da goe zingt ... is toch mooi :) (al is't nie alleen door de muziek)

...

trouwens de meeste hitjes zijn een samenwerking van meerdere mensen, waar dan ook meerdere mensen van profiteren ... waarom zou dat hier niet bij mogen?

she's just part of a band , but you only see the bright side of it ;)


::edit:: naart schijnt was't optreden enorm goe (eb'k toch van paar man gehoord da geweest is :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan