Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar met wat sjaans kunde maybe een genre zoeken/beginnen waar da wel thuispast 
Sick` zei:Ik zou zeggen, tis gelijk gitaarspelen, ge zult er al dan niet in slagen de juiste noten te spelen en technieken toe te passen, maar als uw instrument gelijk een beginnerset van 100 euro klinkt, dan gaat ge daar wel niks aan kunne veranderenMaar met wat sjaans kunde maybe een genre zoeken/beginnen waar da wel thuispast
![]()

Wow, klinkt haast alsof je er wetenschappelijk onderzoek naar hebt zitten doen. :ironic:BongZrGooD zei:Eén van de grootste misvattingen, vooral de laatste jaren, is dat iedereen kan zingen. Dankzij onnoemelijk veel talentenshows lijkt het zo, maar dit is jammer genoeg niet het geval. Ten eerste moet je stem geschikt zijn om te zingen, en niet iedereen heeft nu éénmaal een zangstem. Veel moeite doen is dus helemaal niet genoeg, en het kan je stem totaal naar de knoppen helpen. Zingen lijkt makkelijk omdat je er zogezegd geen extern instrument voor nodig hebt, en zeggen dat iedereen het kan is bijna hetzelfde als zeggen dat iedereen kan voetballen. Iedereen kan tegen een bal stampen, en daar houdt het dan ook op.
Eigenlijk geeft die houding van "iedereen kan zingen" me de kriebels, en het doet het zingen op zich een geweldig onrecht aan.
Natuurlijk is het tegenwoordig makkelijker met de gegeven apparatuur, alles kan worden rechtgetrokken, zelfs live; en het digitale chorus bijklankje wordt er gewoon bijgenomen.
Dan is er natuurlijk ook nog het verschil tussen een zanglijn zelf vinden of het klakkeloos kopiëren van een zanglijn op een nummer. En zelfs dan, zingen is heel wat meer dan dat.
Als je van plan bent zangles te gaan volgen, is er dan geen mogelijkheid waar je een zogezegd ingangsexamen kan doen, om daadwerkelijk uit te vissen of die lessen je wat gaan opbrengen want uiteindelijk had de Schuer wel gelijk toen hij iets in de trant zei van: Kaat blijft beter bij de vaat. Iedereen kan zingen onder de douche, en voor de naaste familie is het veelal ook wel geweldig talent dat zich daar herbergt... De werkelijkheid is meer dan eens anders.
En toch, op een zeker niveau kan iedereen alles, gewoon een kwestie van wat als aanvaardbaar niveau wordt gezien; en vandaag de dag geldt voor mij: "The standard that is mediocrity"
Groetjes,
BongZ



Dennoman zei:Ik weet van mezelf dat ik nooit een groot zanger zal worden, maar men heeft wel gezegd dat ik een heel stabiele stem heb. Ik ben niet toondoof, dus ik weet wel van mezelf wanneer ik vals zing of niet, dat doet gelukkig al veel.
Ik ben momenteel bezig met het schrijven van wat materiaal om een avondvullend programma te maken samen met wat vrienden, hier zou eventueel wat muziek bij mogen ook. Ik ken iemand die overweg kan met piano en de accordeon en daar zou een degelijke zangstem bij mogen
Heeft hier iemand al gewerkt met vocal coaches? Zou graag eens de mening van een pro horen.
Tr1PloiD zei:Wow, klinkt haast alsof je er wetenschappelijk onderzoek naar hebt zitten doen. :ironic:
't Is niet omdat zoveel mensen die niet kunnen zingen, DENKEN dat ze het wel kunnen, dat ze het mits training nooit zouden kunnen. Ge moet volgens mij gewoon weten wat uw bereik is. Ge kunt misschien ook ingangsexamen doen voor gitaarlessen: Als ge niet na de eerste keer proberen u G akkoord niet kan vormen in een halve seconde zult ge nooit goed genoeg zijn. :doh:
Om de allerbeste te zijn hebde natuurlijk wel talent nodig, maar operazangeres/Matthew Bellami/... vind ik nu toch niet net boven 'mediocrity'