Archief - iPod video 30 gig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xoliul

Legacy Member
Voor mij was het uiteraard ook een grote investering, maar uitleg vind ik nu eenmaal niet zo belangerijk. Je vindt wel hoe het werkt, vraag het anders op internet, en zo moeilijk is het nu ook weer niet.

Maar 20gb te klein is natuurlijk wel lastig. Ik heb al mijn muziek (1250 tracks) + wat games en films op een 20 staan, en zit ongeveer rond de helft.
Toch zou zo'n 40 op eBay niet te veel mogen kosten, ik heb er (vroeger, nu staan er jammer genoeg geen te koop) gezien voor minder dan 250 euro. Heel wat beter dan 350 zoals in de winkel.

Christalic

Legacy Member
Jellepunk zei:
de 20gig is te klein, de 40gig te duur... Het is verdomme moeilijk om een goeie mp3 speler te vinden
Ik bedoel met internet kopen, je krijgt geen uitleg van de winkelbediende. Snap je?
Sorry dat ik zo twijfelachtig ben, maar voor mij is dit een grote investering en ik twijfel sterk....

Over het algemeen kenne winkelbediendes er gene kak van.

(IMO hé)

Jellepunk

Legacy Member
Kweetwel van de winkelbediende maar essentiele info zoals bijvoorbeeld de garantie en 1ste maal batterij opladen weten ze meestal toch en kan zeer belangrijk zijn.

Ik zal er nog eens over slapen want ik zie het bos door de bomen niet meer :crazy:. Die M3 leek me zeer prachtig product maar ik denk niet dat ik dat zal nemen met die kleine display. En de iPod is ook al in mijn achting gedaald met de kleine batterij duur. iRiver gaat max tot 20 gig met hd mp3spelers. Kzal sony en creative nog eens overwegen.

Robust²

Legacy Member
Voor mn broer Xoliul hier iedereen overtuigd dat m3 enkel goeie punten heeft zal ik eens uit de doeken doen waarom ik voor een ipod heb gekozen

-beste besturingsysteem op de markt, 100% zeker (dat van de m3 trekt in mijn ogen op niets, kleine knopjes en ik snap er echt niets van, terwijl zelfs de grootste leken binnen de 10 sec met een ipod kunnen werken)
-goeie support en veel accesoires enzo
-mooi design en klein, zeker als je de zen bekijkt :eek: (die laatst nog door een vriend een brooddoos werd genoemd)
-geluidskwaliteitis mss niet ZO goed, maar bij mijn ipod gaat het meer om de waar en niet om de hoe ;)
-Trendwhore zoals mn broer zei, ik heb alles behalve veel mensen met een ipod video gezien, ik oog altijd nieuwsgierige blikken ermee en heb eigenlijk nog niet al te veel mensen zien omkijken naar mn broer zn m3...
en mac fanatic, heb nog nooit iets anders van apple gehad, en dat weet hij zelf ook wel :p
-iTunes is voor mij ook niet het beste programma om af te spelen, maar heb echt weinig commentaar erop als programma voor mn ipod doet precies wat het moet doen, zonder iets van bugs ofzo

Het grootste minpunt is wel de batterij vind ik, alhoewel het goed kan zijn dat er met die van mij iets mis is, want die is echt abnormaal slecht :confused:

alexii

Legacy Member
Tip voor de mensen met een iPod, koop die in de mediamarkt, breng hem binnen in de garantieperiode en zeg dat er iets mis is met de batterij, wacht 6 weken en u hebt een nieuwe iPod. (in mijn geval had ik zelfs een nieuwe generatie (y))

Jellepunk

Legacy Member
kheb gelijk vandaag gehoord van een uitbreiding van je ipod voor extra batterij. gewoon langs onder inpluggen. heeft iemand daar ervaring mee?

spectrious

Legacy Member
Christalic zei:
Kzou het ook wel ni aankunne gebonden te zjin aan itunes. Nix handiger dan drag n drop via gewone verkenner.
In iTunes is drag en drop nog handiger :p

Project Zero

Legacy Member
Ik heb nu nen ipod, als der ooit ne nieuwe mp3player in huis komt is't opnieuw ne iPod ofwel ne iRiver :)
Met Creative heb'k slechte ervaringen + /me don't like besturing..
Wel heeeel goede klank maar dan ook wel weer crappy software..
Sony vind'k dan weer wel goed behalve hun software en hun atrac formaat..

iPod heeft een zalige besturing, een mooi helder scherm, niet teveel tralala op de basic iPods,
mooi design, tamelijk goede klankkwaliteit, iTunes, snelheid, etc.. :)

iRiver eigenlijk van't zelfde maar de klank vind ik nog stukken beter dan iPod,
plus een redelijk goede besturing.
But most of all: de meeste iRivers ondersteunen het ogg Vorbis formaat en
hebben een line-in om direct op te nemen in wav/mp3.

Tot zover mijn ervaringen met mp3spelers..
En ohja, stop toch met bashen op iPod (om cool te zijn) en geef tenminste wat argumentering.. (alleen gericht aan de mensen die niet deftig argumenteren en iPod maar een domme hype noemen voor de kuddebeesten, iPod is een zeer deftig product..)

GRTZ,
PZ

mythe

Legacy Member
Als je geen iTunes wilt en niet synchroniseren zijn er zoveel andere mogelijkheden buiten een iPod.
Ik ben ongeveer verplicht van een iPod ofwel moet ik muziekconverterk kopen omdat ik iTunes bezig. Echt bullshit =(

Rubmifer

Legacy Member
ik vind toch niet dat de software bij de Creative mp3 niet slecht zijn. Mediasource gebruik je natuurlijk niet om muziek af te spelen, maar vooral om muziek te importen, en das toch wel vrij makkelijk. Ik heb alleen problemen met de Converter, ik kan namelijk niet converteren :confused: zegt altijd 'geen toegang tot bronbestand' of zoiets. De Nomad explorer vindek ook nie slecht, doet zijn werk goed.

Ik zelf heb al paar probleempjes gad met mijn, meestal gwoon blokeren (makkelijk met paperclipke reseten) maar den eerste keer wast echt wel kut. PC herkende namelijk mijn zen niet meer. als je het de eerste keer voor hebt raak je echt wel in paniek, ik heb 4 dagen niets meer kunnen importen

spectrious

Legacy Member
Ik snap het nog steeds niet :D iTunes is toch het beste muziek spelertje dat er ooit gemaakt is ? Online shop enal ingebouwd.

Crazy people

killgore

Legacy Member
spectrious zei:
Ik snap het nog steeds niet :D iTunes is toch het beste muziek spelertje dat er ooit gemaakt is ? Online shop enal ingebouwd.

Crazy people
het vreet extreem veel geheugen en weigert van tijd af te sluiten als er plugins gebruik van maken. (ge klikt op ja om los te koppelen en 5 seconden later springt het weer op).

spectrious

Legacy Member
-WMP vreet hier toch meer ze
-Plugins? Alles zit er al in wa er in moet zitten
-Heb ik soms ook keer mor das omdak men ipod deruit heb getrokken toen dak just op afsluiten drukte.

killgore

Legacy Member
spectrious zei:
-WMP vreet hier toch meer ze
-Plugins? Alles zit er al in wa er in moet zitten
-Heb ik soms ook keer mor das omdak men ipod deruit heb getrokken toen dak just op afsluiten drukte.
ik heb voor elke muziekspeler hier bijna plugins om ze vanuit bv. men browser te bedienen aangezien ik nogal graag men muziek verander en niet graag constant wissel :). Voor bv. musicmatch heb ik zelf zo een plugin moeten schrijven bij gebrek aan 1.
Als ik dergelijke plugins voor itunes gebruik krijg ik dus bovenstaande problemen.

WMP weet ik niet, musicmatch en winamp zijn hier meestal vrij deftig van geheugengebruik en zitten toch wat onder itunes. Alleen ben ik zowat de enige persoon die niet graag met winamp werkt en gebruik ek dus enkel musicmatch en itunes :).

Over de interface van itunes heb ek geen klachten echter ;).

EternalSilence

Legacy Member
killgore zei:
ik heb voor elke muziekspeler hier bijna plugins om ze vanuit bv. men browser te bedienen aangezien ik nogal graag men muziek verander en niet graag constant wissel :). Voor bv. musicmatch heb ik zelf zo een plugin moeten schrijven bij gebrek aan 1.
Als ik dergelijke plugins voor itunes gebruik krijg ik dus bovenstaande problemen.

WMP weet ik niet, musicmatch en winamp zijn hier meestal vrij deftig van geheugengebruik en zitten toch wat onder itunes. Alleen ben ik zowat de enige persoon die niet graag met winamp werkt en gebruik ek dus enkel musicmatch en itunes :).

Over de interface van itunes heb ek geen klachten echter ;).

ja ik gebruikte ook veel winamp
maar nu in iTunes heb, is mijn knopplugin voor mijn toetsenbord al veranderd naar itunes :p

is gewoon veel handiger vind ik :niceone:


:s
gisteren een heel glas fruitsap op mijn ipod video laten vallen
gelukkig werkt hij nog :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan