Archief - iPod video 30 gig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tikketim

Legacy Member
alexii zei:
Maar het ziet er zo goed uit. :)

Nothing beats de gewone CD speler weliswaar. :)

true , overlaatst mijn discman nog is bovengehaald omdat de batterij van men ipod leeg was , nostalgie :p

da bakske gaat al 6 jaar mee , zouden we da ook over mp3 spelers kunnen zeggen ? :p

TnG-

Legacy Member
Xoliul zei:
Misschien ben ik een zager, he (vind mijn broer met iPod althans), maar kijk eens wat verder dan iPod (verder dan Creative zelfs). Ik dacht ook eerst aan een iPod, maar ik heb een beetje afkeer van dingen die een beetje té mainstream zijn (mainstream =/= per definitie goed). Wat verder beginnen zoeken, dacht eerst aan iRiver, uiteindelijk een iAudio M3 gekocht op eBay voor de helft van de prijs van een nieuwe iPod.
Zijn wel redenen om een iPod te kopen, trendwhore, Mac-fanatic, uiterlijk voorop stellen, geld teveel hebben, gemakkelijke besturing (alhoewel Zen en iRiver naar mijn ervaring wat beter besturen), kleurenscherm en videos (hoewel een zo'n player met giga-scherm dan beter is), spelletjes (joy!) en andere extras (die op een gsm ook kunnen), etc...
ALs je wil, wil ik wel "uiteenzetten" waarom ik een iAudio heb genomen.
aan den andere kant heb ik dan weer het schijt aan mensen die dingen niet kopen omdat vele mensen ze al hebben ;) op zich word het dan ook een trend om niet mee te doen aan de trend :))
(uw andere agrumenten kunnen waar zijn, dno, kheb nen ipod :p )

Sprinkler

Legacy Member
Jeet jelle

ik heb n iAudio M3, die vind'k nergens meer te koop, wel de M5
http://nl.kelkoo.be/ctl/do/search?siteSearchQuery=iaudio+m5&fromform=true
naar't schijnt is er daar ook een 30gig versie van, nog niet gezien.
De X5 is zo'n beetje t equivalent van de ipod video, is wel duurder.
Ze hebben die in 20,30,60 gig.
Geen klachten over mijne M3 maar k'ga hier ook nie de fanboy uithangen - kheb hem wel vergeken met de zen micro en iPod en de iAudio heeft de voorkeur gekregen daarom dat ik hem dan ook gekocht heb. Maar ze zijn zeker evenwaardig.
("mijn zen heeft beter geluid dan de iPod" wtf dat geloof je toch zelf niet, alle MP3 spelers gaan wel vergelijkbare geluidskwaliteit hebben hoor)
Best zelf es vergelijken in de winkel wat je best aanstaat want ne fanboys' mening heeft geen waarde..
Michiel

http://forum.arena51.be/showthread.php?p=274622#post274622 op pagina 14-15 heb ik de iAudio beschreven..

Jellepunk

Legacy Member
sprinkler, dit kan allemaal goed zijn maar de twijfel van voor mijn ipod ligt niet bij de kwaliteit, eerder bij de prijs. dus zal ik zeker niets kopen dat duurder is. Ik ben nu aan het overwegen om eens tussen de iRiver en de Creative producten te gaan zien, maar het ziet er een vervelende besturing uit. Ook vind ik (niet op pc, int echte leven) dat een creative niet zo'n duidelijk scherm heeft als de iPod. Dat is toch mijn mening, door de Mac kleuren te gebruiken is alles wel veel duidelijker, dat kan je bijvoorbeeld niet zeggen van een Zen.
En ik zou het zeker niet laten voor een iPod te kopen omdat iedereen een heeft. Als ik dat koop is dat voor mezelf...

Peephole

Legacy Member
Bekijk zeker ook eens de nieuwe Creative Zen Vision:M en de iAudio X5 reeks.

Sprinkler

Legacy Member
Idd, ge koopt het voor de functionaliteit eh.
't Zou wel beu zijn om extra te betalen voor een videofunctie als ge dat nooit gaat gebruiken. Maar zoveel kost die iPod eigenlijk niet eh(relatief gezien..).
De mogelijkheden zijn wel eindeloos; porno bekijken op de trein, porno bekijken in de les,.. me likes
En een speler die géén videofunctie heeft maar >30gig heb ik ook nog niet gezien. 'k heb ook spijt da'k maar één van 20gig gekocht heb, staat al stampvol. Hou d'r ook rekening mee dat het geen 20gigabyte is maar 20 x10^9 bytes, de rukkers! ik heb dus 19gigabyte

Cobra11

Legacy Member
Sprinkler zei:
De mogelijkheden zijn wel eindeloos; porno bekijken op de trein, porno bekijken in de les,.. me likes

Me thinks you're a porn addict. :(


Maar ik dacht dat de oortjes bij de Nano (en video) verbeterd waren ten opzichte van de Mini etc of zijn ze nog steeds neit van goede kwaliteit?
En kan je met deze iPods misschien niet beter wachten op de volgende generatie?

Jezus v NASA...

Legacy Member
Jellepunk zei:
sprinkler, dit kan allemaal goed zijn maar de twijfel van voor mijn ipod ligt niet bij de kwaliteit, eerder bij de prijs. dus zal ik zeker niets kopen dat duurder is. Ik ben nu aan het overwegen om eens tussen de iRiver en de Creative producten te gaan zien, maar het ziet er een vervelende besturing uit. Ook vind ik (niet op pc, int echte leven) dat een creative niet zo'n duidelijk scherm heeft als de iPod. Dat is toch mijn mening, door de Mac kleuren te gebruiken is alles wel veel duidelijker, dat kan je bijvoorbeeld niet zeggen van een Zen.
En ik zou het zeker niet laten voor een iPod te kopen omdat iedereen een heeft. Als ik dat koop is dat voor mezelf...

bwa besturing van iriver vind ik persoonlijk ook goed. De eerste dagen is het nog even aanpassen maar eens ge het systeem doorhebt verloopt da allemaal enorm simpel dus das geen argument tegen de iriver imo.. ach ik wil gewoon dat de mensen ook is verder gaan kijken dan de ipod want er zijn tal van concurrenten die zeker even goed of zelfs beter zijn (sony, iriver, iaudio, ..)

Jellepunk

Legacy Member
Jezus v NASA... zei:
bwa besturing van iriver vind ik persoonlijk ook goed. De eerste dagen is het nog even aanpassen maar eens ge het systeem doorhebt verloopt da allemaal enorm simpel dus das geen argument tegen de iriver imo.. ach ik wil gewoon dat de mensen ook is verder gaan kijken dan de ipod want er zijn tal van concurrenten die zeker even goed of zelfs beter zijn (sony, iriver, iaudio, ..)
sony heeft goeie mp3 spelers, mijn zus heeft eenNW-E405 en mijn maat heeft een NW-HD1. dit zijn beide zeer goeie mp3 spelers maar ik vind het atrac geluidsformaat te lomp om mee te werken dus moet ik dat niet.
iRiver overweeg ik wel maar het design vind ik niet zo schoon, maar dat is zeker een bijzaak. en iAudio is gewoonweg een pak duurder als de ipod van 30Gig (ik heb het over de AUDIO MP3 speler X5L 30 Gb: €434) dusja. Heeft er iemand comment over de duidelijkheid van het scherm van de ipod ten opzichte van andere spelers?

ShadesOfJae

Legacy Member
tikketim zei:
true , overlaatst mijn discman nog is bovengehaald omdat de batterij van men ipod leeg was , nostalgie :p

da bakske gaat al 6 jaar mee , zouden we da ook over mp3 spelers kunnen zeggen ? :p

Lol, ik heb dat 2 weken geleden ook nog gedaan, batterij was ook leeg :p

Poplipo

Legacy Member
LugeR zei:
Ik heb hem nu een maandje, en ik ben er zeer tevreden over !

Goedkoper dan de iPod
Betere geluidskwaliteit dan de iPod
Origineler dan de iPod
...
origineler? in de TNG review staat duidelijk dat Creative zen wel duidelijk zijn brood bij apple heeft gehaald ofzo, en volgens mij is dat zo ook, heb zelf nooit een zen gehad, zijn wrschl ook toffe, maar de mini is goed genoeg

EternalSilence

Legacy Member
Ik heb een ipod video van 60 gig
het enige wat mij stoort is de batterij duur, alleen muziek gaat da 10 uur mee
maar ik kan bv maar 6 uur naar films/muziekvideo's kijken :doh:

ik ben er content over
en iPod heeft een veel mooier design dat Creative zen + een praktischer

oja miss nog dit, de scherpte van een ipod video ligt hoger van die bij de creative of samsung

ShadesOfJae

Legacy Member
poplipo zei:
origineler? in de TNG review staat duidelijk dat Creative zen wel duidelijk zijn brood bij apple heeft gehaald ofzo, en volgens mij is dat zo ook, heb zelf nooit een zen gehad, zijn wrschl ook toffe, maar de mini is goed genoeg

Met 'origineler' bedoel ik dat niet iedereen hem heeft ;)

EternalSilence

Legacy Member
LugeR zei:
Met 'origineler' bedoel ik dat niet iedereen hem heeft ;)

geloof me.. bijna niemand heeft een ipod video
of toch in mijn streek
bijna niemand... en als er, er dan toch liggen om te kopen da zijn die na 10dagen al uitverkocht :crazy:

ShadesOfJae

Legacy Member
Doom Dragon zei:
geloof me.. bijna niemand heeft een ipod video
of toch in mijn streek
bijna niemand... en als er, er dan toch liggen om te kopen da zijn die na 10dagen al uitverkocht :crazy:

Hier moet ik u gelijk geven !
De iPod Video is dan ook nog niet zo lang uit, en is te duur !
Maar ik had het over de iPods algemeen.

Xoliul

Legacy Member
Hmm, je hoeft geen nieuwe iAudio te kopen he, naar wat ik lees zou ik eerder de M3 boven de X5 kiezen (heb geen X5). Ik hoef geen videos of kleurenscherm, en het remote-only principe is weg bij de X5. (X5L waar jij de prijs van noemt heeft een enorm batterij leven btw, 40+ uur ofzo, is dus duurder dan de gewone versie). Op eBay vind je zeker M3's.
En Sony kan dan wel goede spelers hebben, maar software is erbarmelijk naar mijn ervaring. Een vriend van mij heeft een NW-HD3 hekocht na een Zen (software van Creative waren hij en ik al niet zo fan van), maar de Sony software was niet te doen. Speler wou op mijn en zijn computer niet altijd herkennen, soms vergat het programma dat hij wel aangesolten was, en op 1 uur hebben we al tegengekomen dat het programma 6 maal vastliep. Ligt niet aan mijn pc, op zijn brand-new machine die regelmatig geformat wordt gebeurt hetzelfde.

Vandaar; iAudio is gewoon drag en drop via explorer, werkt tenminste altijd en behoorlijk. Extreem handig als je gewoon iemand even wat muziek wil geven of wat wil meenemen.

Jellepunk

Legacy Member
moet je met creative ook sync'en?

ik zie ook op die site van Christallic (thanks thou) dat de enige pluspunten het design is. Dit is idd wel jammer, misschien ik toch geen kopen door Prijs/itunes/batterij, maar ik heb niet echt zin om op eBay een mp3speler te kopen, want dat is toch al een grote investering en ik vind dit eerlijk gezegd wel wat wantrouwig...

I'll think about it, meer suggesties zijn welkom

Nu hebben we
- iRiver
- Creative
- Sony
- Apple
- iAudio

kzal die laaste eens wat in de gaten houden en wat research doen

edit: kbegin die M3 wel sjiek te vinden, maar die lcd is appart, lijkt me een groot nadeel, is ook niet erg duidelijk hé; http://eng.iaudio.com/product/images/iaudioM3/photo/b10.jpg

heeft iemand ervaring met deze display? is deze duidelijk of maar zozo?

Xoliul

Legacy Member
Jellepunk zei:
moet je met creative ook sync'en?

ik zie ook op die site van Christallic (thanks thou) dat de enige pluspunten het design is. Dit is idd wel jammer, misschien ik toch geen kopen door Prijs/itunes/batterij, maar ik heb niet echt zin om op eBay een mp3speler te kopen, want dat is toch al een grote investering en ik vind dit eerlijk gezegd wel wat wantrouwig...

I'll think about it, meer suggesties zijn welkom

Nu hebben we
- iRiver
- Creative
- Sony
- Apple
- iAudio

kzal die laaste eens wat in de gaten houden en wat research doen

edit: kbegin die M3 wel sjiek te vinden, maar die lcd is appart, lijkt me een groot nadeel, is ook niet erg duidelijk hé; http://eng.iaudio.com/product/images/iaudioM3/photo/b10.jpg

heeft iemand ervaring met deze display? is deze duidelijk of maar zozo?

Zoals ik al zei, functies is niet echt een pro voor de iPod...

En die aparte lcd van de M3 is juist een voordeel ! Ik steek de HD in mijn zak, veilig om niet te vallen en uit het zicht, dan clip ik de remote buiten op mijn jas. Ding is zo easy te bedienen, hand naar beneden, volgende song of volume adjusten. Met een iPod moet je die dus uit je zak halen, aangezien er geen remote is, en dat clickwheel niet blind te bedienen is. Als je op je fiets zit is dit bijzonder handig, je moet het stuur niet loslaten en er is geen risico de M3 te laten vallen.
Scherm is wel klein, dat is waar; Je kunt het niet in een oogopslag aflezen, zeker snachts niet. Je kan natuurlijk het contrast verezetten enzo, maar ik ervaar eigenlijk geen problemen met onduidelijkheid van het scherm. Zou zeker goed genoeg moeten zijn als je geen videos en fotos wil (vréét batterijen op iPod, trust me).

M3 is gewoon een oerdegelijke HD player die niets overbodigs zoals video of foto heeft. Bulkt aan de andere kant wel van nuttige functies zoals fm radio met record optie, line-in record, drag & drop, massieve geluidskwaliteit, programeerbare EQ, superstevig (HD zit in volledig aluminium), etc...

En online kopen, tja, ik koop al 4 jaar lang dingen online (eBay, webstores...), en ben nog nooit opgelicht. Gezond verstand kan helpen ;)

Jellepunk

Legacy Member
Xoliul zei:
Zoals ik al zei, functies is niet echt een pro voor de iPod...

En die aparte lcd van de M3 is juist een voordeel ! Ik steek de HD in mijn zak, veilig om niet te vallen en uit het zicht, dan clip ik de remote buiten op mijn jas. Ding is zo easy te bedienen, hand naar beneden, volgende song of volume adjusten. Met een iPod moet je die dus uit je zak halen, aangezien er geen remote is, en dat clickwheel niet blind te bedienen is. Als je op je fiets zit is dit bijzonder handig, je moet het stuur niet loslaten en er is geen risico de M3 te laten vallen.
Scherm is wel klein, dat is waar; Je kunt het niet in een oogopslag aflezen, zeker snachts niet. Je kan natuurlijk het contrast verezetten enzo, maar ik ervaar eigenlijk geen problemen met onduidelijkheid van het scherm. Zou zeker goed genoeg moeten zijn als je geen videos en fotos wil (vréét batterijen op iPod, trust me).

M3 is gewoon een oerdegelijke HD player die niets overbodigs zoals video of foto heeft. Bulkt aan de andere kant wel van nuttige functies zoals fm radio met record optie, line-in record, drag & drop, massieve geluidskwaliteit, programeerbare EQ, superstevig (HD zit in volledig aluminium), etc...

En online kopen, tja, ik koop al 4 jaar lang dingen online (eBay, webstores...), en ben nog nooit opgelicht. Gezond verstand kan helpen ;)

de 20gig is te klein, de 40gig te duur... Het is verdomme moeilijk om een goeie mp3 speler te vinden
Ik bedoel met internet kopen, je krijgt geen uitleg van de winkelbediende. Snap je?
Sorry dat ik zo twijfelachtig ben, maar voor mij is dit een grote investering en ik twijfel sterk....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan