Archief - Hulp gevraagd voor beginnende dj !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ilovegunk

Legacy Member
hallo,

jaja ik zou graag beginnen leren met draaien... wat raden jullie mij aan van materiaal? ik begin dus van 0 heb alleen een creative 5.1 surround setje voor het geluid... kzou er 2000 € aan willen uitgeven(voor alles dak nodig heb)

dus meestal eeft de beginnende dj maar "brol" nodig om te leren ... maar kzou toch graag met degelijk materiaal beginnen.... wat raden jullie mij aan?


mercikes alvast

ElemenTiM

Legacy Member
Als je al kwaliteit wil van in het begin, misschien best synq's XTRM-1 kopen ofzo?

Tah_b00nz0r

Legacy Member
now 2.000€ das ook een serieus bedrag... khoop voor u da het alleszins al geen bevlieging is want +1000€ er tegenaan smijten en het na een x aantal maandevoor bekeken houde is ni plezant....

anyway met 2000€ zou'k technics of synq kopen. zoek u dan nog een deftig mixerke van een 300/400€ fzo en ge hebt wel ne goeie setup ;)

de rest hou je ma voor platen te kopen ^^

Jaws

Legacy Member
eerst moet ge al voor u eigen uitmaken of ge met cd's of platen gaat draaien, dan pas kunnen we u gear aanraden ;) en houd er rekening mee dat ge niet alleen geld uitgeeft aan materiaal, maar ook aan cd's of platen natuurlijk

Xavez

Legacy Member
djeezes, voor da bedrag kooptge toch gewoon cd- en platenspelers? :p

Desperatozz

Legacy Member
2x Synq XTRM-1
1x Stanton Pro-S2000 Headphone
1x Ecler NUO3

de rest van't geld houd ge voor platen e ... moest ge persé ne complete gear willen koopt ge der u ook nog een cd-speler bij Pioneer CDJ200 bijvoorbeeld. Dan kunt ge werkelijk alles draaien en mixen ... in theorie toch ... dan de praktijk nog ;)

dan hebt ge nog een 200 tal euro over en daar koopt ge dan muziek voor :p

::edit::
de reden waarom'k deze gear gekozen heb is eigen ervaring :)
enkel de pioneer heb'k nog niet mee gedraaid maar 'k hoor niets dan goede reacties EN heeft mp3-ondersteuning .... kopers van de 100-hits mp3 cd-tjes die in de mediamarkt liggen zullen wel weten waarom ik de mp3 ondersteuning leuk vind :D

.eX3

Legacy Member
NEXT :-)

soit hier is tenminste een deftig budget beschikbaar :)

en de setup van desperatozz valt inderdeed aan te raden

Sabe

Legacy Member
koop dan ineens ook nog een versterker en boxen erbij :)
met 2000 euro kunde dat er wel bij nemen :)

ilovegunk

Legacy Member
jump /french tech en met platen geen cd's ! desperatozz alvast merci kzallet is bekijken

1337mr.hanky

Legacy Member
stijl maakt niks uit he real, jah kweet wat ge denkt, jump :s

zou gaan voor

2x synq xtrm.1
2x ortofon condorde dj e of s, ligt er aan of je wil gaan scratchen ofzo
1x synq smx.2 (nog een paar maandjes wachten wel eer ie uit komt, kijken of der goede reviews van komen en ondertussen gebruikt ge een brol mixerke dat ge op ebay koop voor 25 euro)
qua koptelefoon zou ik het echt niet weten, je kan natuurlijk 150 euro uitgeven aan een sony mdr v700, maar als geluidsqualiteit niet zoveel uitmaakt ga je gewoon ergens een winkel binnen, zet je zo een ding op je kop en kijk je of dat makkelijk werkt
als jij content bent van je creative surround setje zou ik niks anders kopen en al je geld spenderen aan platen

Real

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
stijl maakt niks uit he real, jah kweet wat ge denkt, jump :s
Maakt wel uit, ik wou men oude trance vinyls verpatsen. :p

Mor serieus, da maakt echt wel uit:
- FX op mixer of niet
- CD of vinyl

Stel je voor dat hij turntablist wil worden, en we raden hem een JBMX4 paneeltje aan. Die jongen zou lachen !


Sorry voor :offtopic:

TRFluffy

Legacy Member
vinyl kost STUKKEN VAN MENSEN. verwacht tss de 6 en de 12 euro voor een plaat... als ge wilt bijblijven ben je er aan voor de moeite want het is teveel geld...

(mja, ik koop af en toe nog vinyls, maar hou teveel van m'n schat om haar te attackeren met "kem geen geld, kheb platen gekocht" of "sorry schat, ma kunde gij betalen?" Ik heb liever een relatie dan platen die ge een paar keer draait en dan niet meer... (ik heb de eigenschap dat ik platen enorm rap beu wordt als ik ze eenmaal op vinyl heb, nadat ik er maaaaaaaaaaaanden heb lopen op zoeken)... Ik ga blijven dj'en, equip. kopen, producen, al wadde wilt, maar ik ga er geen groot geld aan hangen voor ik een degelijke job heb die me dat kan betalen. Of als ik er niets aan terug van verdien. Ik hou het rustig nu... Ofwel ben ik het gewoon beu omdat ik m'n mixer kotsbeu ben, m'n platendraaiers liever zou zien vervangen worden door superoems (20% pitch, daar hou ik van)... m'n mixer kraakt, draaitafels doen lastig, denk eerder dat dat een beetje een set-back is, waardoor de motivatie om geld uit te geven aan platen die je niet eens deftig kan mixen gewoon wegdruipt om ergens in een hoekje te wachten tot je deftig gerief kan kopen...

god ik wil nieuw gerief...

één tip, als ge't geld hebt en ge weet da ge er voor geboren zijt, koopt goei gerief. Anders kom je tegen wat ik nu heb. Opzien tegen de miserie met de draaitafels en krakende mixer zonder geld om nieuw materiaal te kopen. De motivatie is er niemeer, en zonder motivatie koop je geen plaatjes, waardoor je geen kans hebt om naar buiten te komen omdat je enkel verouderde muziek speelt...

het leven van een dj zonder geld/werk is erg:(

dat is niet om weer de aandacht op mij te verstigen maar een algemene waarschuwing voor iedereen die er me zou willen beginnen en het ZEKER WEET. spaar door voor deftig gerief. brolmateriaal demotiveert (na een tijd, als je skills hebt, maar die niet kunt tonen omdat je materiaal sucked. alsof een scherpschutter zou kunnen scherp schieten met een instabiel geweer... hmmzzzz)

.eX3

Legacy Member
omg WEER jump/french techno

ik word er gek van (n/o naar de dj's :))

TRFluffy

Legacy Member
ik dacht het ook zo van "weer" heheh

moet nu wel eerlijk bekennen dat ik zelf overlaatst jump gekocht heb.. en ik moet bekennen dat het leuker is dan trance mixen (op vlak van snelheid, trucjes... )

1337mr.hanky

Legacy Member
fluffy, probeer die jongen geen cd's aan te praten als hem het nie wilt he, hij zou het snel gaan beklagen denk ik

die smx.2 kwam in maart uit zeker?

ilovegunk

Legacy Member
geen cds idd vinyl kost veel i know... maar kzal er ook veel meer plezier aan hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan