NeoCracer
Legacy Member
Bij deze mijn eerste post ooit in het 'music' onderdeel van het forum waar ik al jarenlang vertoef. 
Ik ben dus van plan om een headset een te kopen. Nadat ik besef dat je eigenlijk niets van je muziek echt hoort door een 2.1 set of. Ik heb reeds zeer goede oortjes voor mijn iPhone (Etymotic HF2, goede kwaliteit), maar voor thuis zocht ik toch nog een klasse hoger.
Mijn oog is dus gevallen op de Sennheiser HD600 of HD650. Alhoewel vele fora zeggen dat de HD600 beter kan zijn. En de HD600 zal ook wel al een headphone van topkwaliteit zijn.
Sinds kort met al die info op te zoeken ben ik dus te weten gekomen dat deze klasse headphones ook een versterker vereist. Een hoofdtelefoonversterker dus. Hierbij viel mijn oog op de Creek obh 11. Een vrij goedkope maar goede versterker.
Voorts heb ik nog een kabel nodig voor de amplifier naar mijn mac te gaan maar dit is detail.
Nu, is dit allemaal een goede keuze?
En heb ik echt die versterker nodig?
Heeft iemand ervaring met één van deze apparaten?
Omdat het toch een vrij dure aankoop is, wou ik graag zeker zijn.
Als er nog iemand tips heeft zijn die zeker welkom.
Alvast bedankt.

Ik ben dus van plan om een headset een te kopen. Nadat ik besef dat je eigenlijk niets van je muziek echt hoort door een 2.1 set of. Ik heb reeds zeer goede oortjes voor mijn iPhone (Etymotic HF2, goede kwaliteit), maar voor thuis zocht ik toch nog een klasse hoger.
Mijn oog is dus gevallen op de Sennheiser HD600 of HD650. Alhoewel vele fora zeggen dat de HD600 beter kan zijn. En de HD600 zal ook wel al een headphone van topkwaliteit zijn.
Sinds kort met al die info op te zoeken ben ik dus te weten gekomen dat deze klasse headphones ook een versterker vereist. Een hoofdtelefoonversterker dus. Hierbij viel mijn oog op de Creek obh 11. Een vrij goedkope maar goede versterker.
Voorts heb ik nog een kabel nodig voor de amplifier naar mijn mac te gaan maar dit is detail.
Nu, is dit allemaal een goede keuze?
En heb ik echt die versterker nodig?
Heeft iemand ervaring met één van deze apparaten?
Omdat het toch een vrij dure aankoop is, wou ik graag zeker zijn.

Als er nog iemand tips heeft zijn die zeker welkom.
Alvast bedankt.
