Archief - Hoofdtelefoon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeoCracer

Legacy Member
Bij deze mijn eerste post ooit in het 'music' onderdeel van het forum waar ik al jarenlang vertoef. :p

Ik ben dus van plan om een headset een te kopen. Nadat ik besef dat je eigenlijk niets van je muziek echt hoort door een 2.1 set of. Ik heb reeds zeer goede oortjes voor mijn iPhone (Etymotic HF2, goede kwaliteit), maar voor thuis zocht ik toch nog een klasse hoger.

Mijn oog is dus gevallen op de Sennheiser HD600 of HD650. Alhoewel vele fora zeggen dat de HD600 beter kan zijn. En de HD600 zal ook wel al een headphone van topkwaliteit zijn.

Sinds kort met al die info op te zoeken ben ik dus te weten gekomen dat deze klasse headphones ook een versterker vereist. Een hoofdtelefoonversterker dus. Hierbij viel mijn oog op de Creek obh 11. Een vrij goedkope maar goede versterker.
Voorts heb ik nog een kabel nodig voor de amplifier naar mijn mac te gaan maar dit is detail.

Nu, is dit allemaal een goede keuze?
En heb ik echt die versterker nodig?
Heeft iemand ervaring met één van deze apparaten?

Omdat het toch een vrij dure aankoop is, wou ik graag zeker zijn. :p
Als er nog iemand tips heeft zijn die zeker welkom.
Alvast bedankt.

NeoCracer

Legacy Member
Ik dacht aan een 400 EUR maximum...
Dat is denk een een vrij ruim budget?

da_diablo

Legacy Member
Das een héél ruim budget. Ik kan u geen tips geven bij hoofdtelefoons boven de 200€ omdat ik er geen ervaring mee heb, maar ik denk niet dat er slechte keuze's zijn bij de sennheisers

KingKain

Legacy Member
In dat budget zou ik zeker ook eens gaan luisteren bij Grado, eventueel ook eens AKG of Beyerdynamic eens checken. Beste raad die ik je kan gevens is zelf gaan luisteren!

NeoCracer

Legacy Member
Jaja. Maar dat budget houdt zowel de headphones alsook de amplifier in hè. Toch alvast bedankt. Ik zal zeker eens kijken bij die andere merken. Alhoewel veel mensen positief zijn over de HD600.

KingKain

Legacy Member
2e^NeoCracer zei:
Jaja. Maar dat budget houdt zowel de headphones alsook de amplifier in hè. Toch alvast bedankt. Ik zal zeker eens kijken bij die andere merken. Alhoewel veel mensen positief zijn over de HD600.

Grado's starten al vanaf een euro of 100 hoor. Ik had het over het feit dat je een kwaliteitskoptelefoon zocht en niet zo'n prullen plastieken ding van 25 euro met MegaUltra Bass, MP3Crystalizer en consoorten. Ik heb zelf een Sennheiser HD25 en ben er zeer tevreden van, maar ik pin me niet vast op een merk. :)

TRFluffy

Legacy Member
Idd HD25 is goed van geluid, maar om "muziek te beluisteren" voor lange tijd is die mss niet de meest confortabele. Al luister ik daar mijn muziek ook onderweg mee. Maar het blijft een drukkend gevoel op de oren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan