Archief - hoofdtelefoon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tom1

Legacy Member
Ik heb de HD435: http://www.sennheiser.be/sennheiser...9DC1257432007FEF76/$File/HD435_IntroImage.png

Kost net geen 60EUR in de fnac, de draad gaat maar langs 1 oor en er zit een volume knopje op de draad. Hij zit ook heel gemakkelijk en het moes is lekker warm in de zomer :p.

Veel mensen hebben een HD205: http://www.sennheiser.be/sennheiser...C1257432007FD48E/$File/HD205_IntroImage_2.png (kost 50eur denk ik)

Ik vond dat leder nogal ambetant (zeker in de winter wordt dat koud :p) en het was te klein voor mijn oren.

Daarvoor een HD212Pro gehad, ook heel tevreden van geweest.

Al mijn Sennheisers zijn ewl op dezelfde manier kapot gegaan: 1 oor werkte niet meer (Een HD5xx en de HD212Pro)

Yiru_virda

Legacy Member
Wat opvalt is dat iedereen hier wel 'Sennheiser' zegt, maar niemand met concrete modellen komt.. TS : zoek je een model voor draagbaar gebruik, of zoek je een full-size headphone ?

Bij draagbaar gebruik zijn aanraders (imo) :
Sennheiser PX100 ( te vinden op ebay voor ong 40€ ),
AKG K420 ( ook ong 40€ ),
AKG K430 ( deze is gesloten, maar duurder dan de K420 ),
Koss KSC-75 ( heb deze zelf, niet duur en mooie geluidskwaliteit. Wil je een boomende bass, dan is dit echter niet wat je zoekt. Geeft ze wel mooi weer, maar verwacht geen aardbeving rond je hoofd. Te vinden op ebay voor €18, en krijgt lovende reviews ),
Sennheiser hd228, nieuw model, nog niet veel reviews te vinden, maar ziet er wel slick uit ..

Als je toch voor full-size wil gaan, jouw keuze. Ik vind 't onhandig om een grote koptelefoon mee te sleuren voor dagelijks gebruik :-) Zelf ook wat reviews nalezen, helpt bij keuze !

deathsythe

Legacy Member
Yiru_virda zei:
Wat opvalt is dat iedereen hier wel 'Sennheiser' zegt, maar niemand met concrete modellen komt.. TS : zoek je een model voor draagbaar gebruik, of zoek je een full-size headphone ?

lees eens deftig aub.

Yiru_virda

Legacy Member
Man, dat is geen persoonlijke aanval hé. Bijna niemand, nu goed ? En een hd-25 is idd deftig materiaal, maar ligt een stuk boven de TS z'n budget ( 50€ ).. Ik probeer maar te helpen :-)

Pred

Legacy Member
heb zelf een Sennheiser HD205

zeer goed, alleen wel een beetje wennen, zit niet echt 100% comfortabel rond uw oren.. maar na nen tijd zijt ge da ook wel gewoon
geluid is heel goed!

Razorfire

Legacy Member
Lightke zei:
ik ben, na 2 jaar intensief gebruik, nog steeds meer dan content van mn Sennheiser HD205

Sommige klagen wel dat je oorschelpen niet echt groot mogen zijn omdat hij nog stevig afsluit en niet van de grootste is

Varry zei:
hd25, is duur maar gaat hier al 11 jaar intensief mee

pentiumz zei:
Ik heb al jaren de sennheiser HD200 werkt al lang en nog altijd goed !

kooksteen zei:
Ik heb de HD435: http://www.sennheiser.be/sennheiser...9DC1257432007FEF76/$File/HD435_IntroImage.png

Kost net geen 60EUR in de fnac, de draad gaat maar langs 1 oor en er zit een volume knopje op de draad. Hij zit ook heel gemakkelijk en het moes is lekker warm in de zomer :p.

Veel mensen hebben een HD205: http://www.sennheiser.be/sennheiser...C1257432007FD48E/$File/HD205_IntroImage_2.png (kost 50eur denk ik)

Ik vond dat leder nogal ambetant (zeker in de winter wordt dat koud :p) en het was te klein voor mijn oren.

Daarvoor een HD212Pro gehad, ook heel tevreden van geweest.

Al mijn Sennheisers zijn ewl op dezelfde manier kapot gegaan: 1 oor werkte niet meer (Een HD5xx en de HD212Pro)

Yiru_virda zei:
Wat opvalt is dat iedereen hier wel 'Sennheiser' zegt, maar niemand met concrete modellen komt.. TS : zoek je een model voor draagbaar gebruik, of zoek je een full-size headphone ?

Bij draagbaar gebruik zijn aanraders (imo) :
Sennheiser PX100 ( te vinden op ebay voor ong 40€ ),
AKG K420 ( ook ong 40€ ),
AKG K430 ( deze is gesloten, maar duurder dan de K420 ),
Koss KSC-75 ( heb deze zelf, niet duur en mooie geluidskwaliteit. Wil je een boomende bass, dan is dit echter niet wat je zoekt. Geeft ze wel mooi weer, maar verwacht geen aardbeving rond je hoofd. Te vinden op ebay voor €18, en krijgt lovende reviews ),
Sennheiser hd228, nieuw model, nog niet veel reviews te vinden, maar ziet er wel slick uit ..

Als je toch voor full-size wil gaan, jouw keuze. Ik vind 't onhandig om een grote koptelefoon mee te sleuren voor dagelijks gebruik :-) Zelf ook wat reviews nalezen, helpt bij keuze !


even een samenvatting:

Sennheiser HD205 € 45 (alternate)
hd25 vind prijzen van €150+ (way too high)
sennheiser HD200 €64
HD435 € 49 (alternate)
HD212Pro €54
Sennheiser PX100 € 39 (alternate; deze vind ik maar dunnetjes persoonlijk)
AKG K420 €50 (vind ik enkel op gamesite, en lijkt me nogal wat licht)
AKG K430 €70 (same)
Koss KSC-75 €19
Sennheiser hd228 vind geen belgische link, maar ziet er stoer uit
Hd 485? €57 (pixmania)

Razorfire

Legacy Member
heb in vorige post even prijzen opgezocht.
Nu ff quick comment:
Die HD25: out of my budget, dus die wordt al geschrapt
al de rest ligt erin

dan heb ik tot hiertoe enkel naar de looks gekeken (10 verschillende reviews lezen duurt lang :D) en dan lijken de PX100 tot en met de Koss KSC75 mij nogal licht, maar ik weet niet hoe die prijs/kwaliteit-wise zijn. (Yiru_virda?)
de 205, 485, 212Pro en 228 vind ik nog wel goed uitzien.

verder heb ik zelf nog één suggestie gekregen van een maat, de 485, any comment on that?

Yiru_virda

Legacy Member
Wel, ze zien er licht uit, maar daar komt 't draagbare aspect dan natuurlijk bij te kijken hé. Ik heb ook fullsize headphones, maar vind dat een heel gedoe & gesleur ( groter, langere kabels, ... ). Mijn vorige was een akg K24p, en dat is de voorloper van die akg k420, en ik kan je verzekeren, dat ding ging meer dan luid genoeg, met een stevige bass, en mooi geluid. Enige nadeel was draagcomfort, maar dat zou moeten fel verbeterd zijn bij 't nieuwe model. Op de head-fi forums vind je mooie reviews ( bv : The new kid on the block: The AKG K420 - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio ) van de opgesomde modellen. Je zult ook merken dat die koss ksc-75's daar nogal bejubeld worden, en prijs-kwaliteit zijn die onverslaanbaar. Wel oppassen bij expansys, want daar komt nog eens €15 verzendingskosten bij denk ik. Maar, zoals gezegd, die zijn makkelijk op ebay te vinden, voor €17 met verzending.

Maar hey, als je liever voor een groter model gaat, jouw keuze hé, iets tegen je zin kopen is al helemaal niet goed ;-) Ik heb zelf de hd-205 al es gehoord, en vond die wat te donker van klank. Wat niet wil zeggen dat die slecht klinkt.

Pred

Legacy Member
ik snap eigenlijk nie dat ge met van die grote joekels over 't straat wilt lopen? da ziet er toch megabelachelijk uit
koop u dan een setje in-ear headphones, ik heb mij pas deze gekocht: Creative EP630 Black - MP3shop.be
dat laat nog minder omgevingsgeluiden door dan zo'ne grote headphone... voor aan de pc te zitten daarentegen is zo'n headphone wel tof

Therapy

Legacy Member
Pred zei:
ik snap eigenlijk nie dat ge met van die grote joekels over 't straat wilt lopen? da ziet er toch megabelachelijk uit
koop u dan een setje in-ear headphones, ik heb mij pas deze gekocht: Creative EP630 Black - MP3shop.be
dat laat nog minder omgevingsgeluiden door dan zo'ne grote headphone... voor aan de pc te zitten daarentegen is zo'n headphone wel tof

²
de meeste met van die dikke headphones zijn allemaal zo stijlhoertjes :sop:

Razorfire

Legacy Member
Pred zei:
ik snap eigenlijk nie dat ge met van die grote joekels over 't straat wilt lopen? da ziet er toch megabelachelijk uit
koop u dan een setje in-ear headphones.
dat laat nog minder omgevingsgeluiden door dan zo'ne grote headphone... voor aan de pc te zitten daarentegen is zo'n headphone wel tof

Therapy zei:
²
de meeste met van die dikke headphones zijn allemaal zo stijlhoertjes :sop:


misschien omdat je minder gehoorschade hebt met een grotere?

@Berter: out of my budget, sorry :)

sash1m1

Legacy Member
Razorfire zei:
misschien omdat je minder gehoorschade hebt met een grotere?

Als je een beetje verantwoordelijk bent geven in ears geen enkel probleem, natuurlijk als je die constant op max volume zet ga je doof worden maar ik zet mijn MP3 meestal op volume 1 van de 20 met mijn in ears en dat is zeker luid genoeg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan