Archief - hoofdtelefoon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Razorfire

Legacy Member
Hoi,

Ik heb wat rondgezocht op oa site van alternate, maar ik geraak niet wijs uit het enorme aanbod aan hoofdtelefoons.

Zelfs binnen merken zoals Sennheiser is het aanbod gigantisch.

Ik zoek headphone voor men mp3 speler. Budget: €50 (misschien iets meer als het een hele goede prijs/kwaliteit verhouding is)

Namen die bij me opkwamen bij googlen:

SkullCandy
Sennheiser (groot aanbod binnen mijn prijsrange, maar kan gewoon niet kiezen. De HD 485 wordt hoog aangeschreven maar kost wel €79)

Any advice?

shiftyke

Legacy Member
skullcandy = brol

SH is zeer degelijk materiaal, ik heb de HD415 leuk ding...

Lucky-6

Legacy Member
Open, gesloten of halfopen? En inderdaad zeker geen Skullcandy nemen, zijn gewoon puur looks. Sennheiser is een goed merk, maar ik zou voor Grado gaan aangezien dat voor mij de beste prijs/kwaliteit is.

Appleboom

Legacy Member
Zoals men al gezegd heeft, skullcandy is puur en alleen voor de looks.

Indien je een zeer goede geluidkwaliteit wil, moet je zeker voor SH gaan!
Zelfs de goedkopere modellen bieden daar een zeer zuiver geluid.

Als je het enkel gaat gebruiken om op de fiets wat mp3's te luisteren, dan zou ik echt een eenvoudig goedkoper model nemen, aangezien deze al meer als goed genoeg zijn.
Tenzij je het echt intensief gaat gebruiken voor dj toepassingen ofzo zou ik een duurder model nemen.

nixie

Legacy Member
tbh zelf een skullcandy liggen,
brol is wel een groot woord...
is inderdaad uniek qua looks maar de geluidskwaliteit moogde zeker ni onderschatten imo.

en ze zitten vrij confortabel :)

TooChé

Legacy Member
ik ben, na 2 jaar intensief gebruik, nog steeds meer dan content van mn Sennheiser HD205

Sommige klagen wel dat je oorschelpen niet echt groot mogen zijn omdat hij nog stevig afsluit en niet van de grootste is

Project Zero

Legacy Member
apex^ zei:
Wesc is ook brol imo, heb er ook zo eentje.

ga voor sennheiser, of bose maar die zijn duur.

Bose, neen dank u. Zwaaaaar overpriced. :s

WESC en Skullcandy mogen dan wel iets of wat geluidskwaliteit hebben, niets tipt aan Sennheiser. You get what you pay for en Sennheiser doet daar meestal nog wel een schepje kwaliteit bovenop. En robuust dat die dingen zijn, amai! Mijn eerste Sennheiser ligt hier nog altijd ergens, na 5 jaar nog altijd in perfecte staat!
Dat in tegenstelling tot mijn 2 Stantons (2000 en 3000) die na enkele gigs al barsten en scheuren vertoonden..

Hayrus

Legacy Member
Nja, al die speciale hoofdtelefoons enz, kvind dt nergens voor nodig. Koop gwn n degelijken van Sony ofz.

Project Zero

Legacy Member
Wat is er dan speciaal aan Sennheiser? Hun design trekt imo op niet zo veel maar de kwaliteit ervan is gewoon top. Veel beter dan een Sony dunkt mij..

morb

Legacy Member
Sennheiser, Audiotechnica en Denon ftw!... je betaalt er wel wat meer voor dan 50€ natuurlijk :P

u4ea

Legacy Member
hang er vanaf waar(voor) je het gebruikt , als je veel moet bewegen of in luide plaatsen komt is het al een heel verschil

?therapy?

Legacy Member
Sennheiser, nog nooit mee gekloot geweest :D
Moet er trouwens ook nog enen kopen. Men ma had men oortjes in de was gestoken :doh:

Razorfire

Legacy Member
oké, geen skullcandy, maar een sennheiser dus.

het is inderdaad een headphone voornamelijk voor mp3-gebruik, dus comfort is een belangrijk punt (geen enorme mastodont of eentje met knullige frullementen). Hoe moet ook zoveel mogelijk lawaai wegfilteren en moet er liefst nog niet te lelijk uit zien :)

open, halfopen of gesloten vroeg er hier iemand. Wat bedoel je hier concreet mee? is een headphone zoals ik hem wil (dus geen oortjes ofzo) niet altijd redelijk gesloten?

Voor welk concreet sennheiser type zou ik nu gaan?

Japser

Legacy Member
Ik heb al jaren de sennheiser HD200 werkt al lang en nog altijd goed !

Appleboom

Legacy Member
Razorfire zei:
open, halfopen of gesloten vroeg er hier iemand. Wat bedoel je hier concreet mee? is een headphone zoals ik hem wil (dus geen oortjes ofzo) niet altijd redelijk gesloten?

Voor welk concreet sennheiser type zou ik nu gaan?

Het zijn altijd zo'n schelpen rond je oren zoals hetgene jij wil.
Het verschil met open en gesloten is dat bij de open headphones de schelpen geperforeerd zijn en bij gesloten zijn de schelpen helemaal dicht.
Open geeft beter geluidkwaliteit maar isoleert minder, gesloten is net omgekeerd: beter isolatie, minder geluidskwaliteit.
Half open is een compromis ergens daartussen, matige kwaliteit en matige isolatie.

Als je dan vraagt welke sennheiser je zou nemen, dan moet je met bovenstaande zaken rekening houden.

In jou geval zou ik gaan voor een open headphone, dan heb je altijd goede klank op de fiets of in de zetel ofzo.
Maar dan hoor je vooral nog een klein beetje rond u. Zaken zoals aanstormende auto's ofzo, kan altijd handig zijn.

Gesloten headphones zijn eerder voor drukke plaatsen zoals feestjes ofzo...

Appleboom

Legacy Member
Waar je ook op moet letten is dat bij een open hoofdtelefoon de mensen rond u een beetje kunnen meeluisteren:). Dus indien je op plaatsen komt waar je de mensen niet teveel wil storen(klaslokaal ofzo), dan moet je daar ook rekening mee houden.

deathsythe

Legacy Member
sennheiser hd25 is beste keuze imo, isoleert zeer hard, goed geluid, maar je betaalt het dan ook.
je kan alle kabels zelf vervangen dus in principe gaat zoiets enooorm lang mee
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan