Archief - hoe versterker op pc aansluiten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NoizeSuppressor

Legacy Member
Ik heb twee grote boxen (400W/stuk) en een versterker van 400W waar mijn sl’s opzitten

Nu wil ik graag deze boxen ook gebruiken voor pc als ik met reason werk.

Ik neem setjes op door kabeltje naar pc, maar hoe kan ik de boxen dus via versterker aanspreken om mijn pc geluid te laten weergeven?

1337mr.hanky

Legacy Member
je moet zo een kabeltje kopen van minijack naar cinch, vindt je bij lokale elektroboer
je moet die dan gewoon aansluiten op je aux ingang van versterker
zo'n kabeltje kost niet veel

ComputerVISTA

Legacy Member
Lees de faq aub! Ik schrijf dat om jullie te helpen, niet voor mijn plezier (niet dat ik het tegen men zin doe want anders deed ik het niet)

TheCrow7

Legacy Member
Koop u liever een degelijk paar studio monitors of gebruik bij gebrek aan iets beters gewoon je PC boxjes. Hoe kan je nu deftig muziek maken op een installatie van 400W ?

aXl_

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
Ik heb twee grote boxen (400W/stuk) en een versterker van 400W waar mijn sl’s opzitten

Nu wil ik graag deze boxen ook gebruiken voor pc als ik met reason werk.

Ik neem setjes op door kabeltje naar pc, maar hoe kan ik de boxen dus via versterker aanspreken om mijn pc geluid te laten weergeven?

dit dingetje heb je dus nodig.

ComputerVISTA

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Koop u liever een degelijk paar studio monitors of gebruik bij gebrek aan iets beters gewoon je PC boxjes. Hoe kan je nu deftig muziek maken op een installatie van 400W ?


Er zijn instalaties waar ge da mee kunt, er zijn bv. genelec studiomonitoren die meer als ne kilowatt geven :p alleen kosten ze inclu btw een klein miljoen frank 't stuk :p

eniewaaj:

https://www.beyondgaming.be/forums
https://www.beyondgaming.be/forums

NoizeSuppressor

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Koop u liever een degelijk paar studio monitors of gebruik bij gebrek aan iets beters gewoon je PC boxjes. Hoe kan je nu deftig muziek maken op een installatie van 400W ?

boxen zijn redelijk degelijk hoor :niceone: Misschien wat zwaar :D

X1RON

Legacy Member
zie ma da u msn afstaat als u ge u boxen hebt aangesloten :p anders hoort ge da irritant geluidje vollenbak xD

TRFluffy

Legacy Member
en nog een tip: ALS GE KABELS VERSTEEKT zet uw versterker AF!!!!$
mijn rechtertweeter is kapot gegaan daardoor...

NoizeSuppressor

Legacy Member
TRFluffy zei:
en nog een tip: ALS GE KABELS VERSTEEKT zet uw versterker AF!!!!$
mijn rechtertweeter is kapot gegaan daardoor...

hehe, als je aan 't kloten bent met eender welk electronica is 't best dat ge dat afzet he :D

ReVoXBuNnY

Legacy Member
TRFluffy zei:
en nog een tip: ALS GE KABELS VERSTEEKT zet uw versterker AF!!!!$
mijn rechtertweeter is kapot gegaan daardoor...


En goei tweeters kosten geld... :doh:

mVg

Jaws

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
ha dat is wat ik gebruik om setjes op te nemen, audio in op video kaart en op master 2 op mijn pioneer...
op u geluidskaart veronderstel ik

nu dus audio uit op u geluidskaart en dan CD in ofzo op uwe versterker (wat nog vrij is), geen phono natuurlijk, zo simpel als iets :)

Wover

Legacy Member
ik denk wel da ge best ziet dat ge vergulde stekkers pakt, want volgens mij (ben wel audionoob) kan er veel ruis ontstaan doordat uw geluidskaart slecht geaard is, en dan me al die andere pc elektronica nog rond uw geluidskaart enz...

ReVoXBuNnY

Legacy Member
Alleen vergulde stekkers is ook niet alles. Je moet ook goed afgeschermde kabel nemen. En dit hoeft niet persé een vermogen te kosten hoor.

mVg

NoizeSuppressor

Legacy Member
Jaws zei:
op u geluidskaart veronderstel ik

nu dus audio uit op u geluidskaart en dan CD in ofzo op uwe versterker (wat nog vrij is), geen phono natuurlijk, zo simpel als iets :)

hehe, ja geluidskaart zal beter lukken :)

krijg er nog nix uit voor de moment, ik heb ook maar 1 cinch uitgang op mijn versterker trouwens...

mijn mengpaneel is er nu wel vantussen maar veronderstel dat dat de bedoeling is...

DaMob

Legacy Member
wel ik zit met een ongeveer dezelfde vraag, maar ipv versterker een mengpaneel.
gaat dit eigenlijk wel met traktor studio? verstaat het programma wel juist wat ik doe?
of moet het een speciaal mengpaneel zijn? (als het zo'n console moet zijn, latek het wel totdak men platespelers heb :))

ComputerVISTA

Legacy Member
Woverke zei:
ik denk wel da ge best ziet dat ge vergulde stekkers pakt, want volgens mij (ben wel audionoob) kan er veel ruis ontstaan doordat uw geluidskaart slecht geaard is, en dan me al die andere pc elektronica nog rond uw geluidskaart enz...

roflmayonaise... :rofl: als ik op een lada nen vergulden trekhaak zet gaat die dan ook minder kraken denkt ge? Neen dus! Had de threasdstarter gewoon de guidlines in de sticky's onder andere door mij geschreven had deze thread niet eens hoeven gemaakt te worden, maar ja liever lui dan moe zeker...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan