Archief - [harde kern] Razor - Jarhead

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Razor 81

Legacy Member
hey,

nog is bezig geweest met wat in een te boxe.. geen industrial of darkcore fzo.. meer naar de mainstream kant op.

Gemaakt met flstudio 6 , 909 samples , vstation , z3ta en een heleboel fx :)

Razor - Jarhead


Is voorlopig gemaakt door koptelefoon (en dus nog niet af..) dus mss best ook daardoor luister..:music:

Alé have fun listening :woohoo:

Ibvath

Legacy Member
hey bere schijf enne zou je me kunnen helpen aan hardcore samples bass hi hats sounds lyrics enz bij voorbaat dank

Razor 81

Legacy Member
Ibvath zei:
hey bere schijf enne zou je me kunnen helpen aan hardcore samples bass hi hats sounds lyrics enz bij voorbaat dank

thx gast :).. bassen maak ik zelf en voor percussie zou ik zeggen , download een 909 pack samples..

Lyrics haal ik uit acapellas of film's :niceone:

Razor 81

Legacy Member
pandorxtcke zei:
ZAGLIGE basdrum m8te!!

zelf gemaakt?
waar haal je die?
ben al kei lang opzoek naar goeie hcore basdrums..
uw syntz zijn ook typical hcore en klinken echt goe!..

tis nog wel redelijjk simple tgeheel mar hier kan nog aan gewerkt worden!

afmaken die handel en opsturen naar een lable

:bow: thx :)

De kick is een droge 909 sample met de nodige fx over..

Het arrangement is idd nog wat simpel.. komt waarschijnlijk omdak er nog maar 8 uurkes mee bezig ben geweest.

Project Zero

Legacy Member
Klinkt echt zaaaalig profesioneel, zoals al u ander werk dat'k hier al heb gehoord (I love the core herinner ik mij nog, speel ik nog steeds af en toe af!)

Let us know wanneer het gereleased wordt :p

Razor 81

Legacy Member
haha, i love the core.. memories :D grappig dat je daar nog naar luistert! thx though

NinjaTune

Legacy Member
het genre is echt zo hard mijn ding niet (maar dit terzijde)
ik moet ook zeggen dat het verre van amateuristisch klinkt. Naar mijn gehoor en nihile kennis van hardcore vind ik het goed klinken voor zover ik daarover kan oordelen. Leuke sample, mooie opbouw, ...

Nice done!

xpr·k

Legacy Member
LexiC zei:
het genre is echt zo hard mijn ding niet

Nice done!

Kijk ik deelde die mening heel lang, maar ik heb op men werk een (ex)gabber leren kennen en als die gasten feestjuh's geven is da meestal prive en altijd met draaitafels. Die hebben allemaal hun eigen vinyl collectie met het beste en het hardste door de jaren en van die gasten draait geloof zelfs in een gabbertent of draaide.
Awel als die gasten hun favorieten beginnen te mixen ben ik meestal enorm onder den indruk en het is onmogelijk om nie meegesleept te worden.
Een van de voorwaarden voor hardcore om echt over te komen is echter volume, tot spijt vd buren en ergenis van de flikken.
Heb onlangs eens naar MOH radio zitten luisteren en dan klink het weer saai en eentonig als vanouds, maar trust me als ik zeg dat er griezelig goei platen bestaan in de hardcore wereld.

NinjaTune

Legacy Member
en wat is je message? :)

Er bestaan inderdaad goeie platen van, ma het is gewoon mijn genre niet. Sommige hc tracks zeg ik ook van 'waw nice, mooi meeslepend', ma tis niet omdat ik hier en daar een track goed vind dat het mijn ding is. Hardcore is gewoon mijn genre niet, hoe kwalitatief het ook moge wezen. Het is mijn ding niet, het is mijn smaak niet, ook al kan ik een hardcore plaat wel es pruimen.
Dus ik snap niet wat je me wil zeggen met je post? :)

Razor 81

Legacy Member
snap m eigenlijk ook niet.. gaat dit topic over de hardcorescene ofzo?

mja, back ontopic en lexic thank you !

TRFluffy

Legacy Member
die kick "kickt" niet precies, de "bass" komt te laat waardoor het niet echt KNALLL klinkt... nuja just my opinion...

vor de rest wel leuk, kick afwerken :)

Dafference

Legacy Member
Komt waarschijnlijk door dat met je koptelefoon want hier klinken die hihats echt nogal opvallend hard.. Ma vanaf die melodie er is gaat het echt allemaal goed klinken! Misstaat echt niet tussen echte releases! :niceone:

Die legertekst en vooral da gedichtje is wel snel (heb film nog ni gezien) ma op da moment vindek da de melodie nog veel minder mag zijn, de allereerste "yes sergeant" hoort ge zelfs amper en drna is het ff wa druk.. dus die melodie zou ik anders late infaden dat die pas erna echt op gang komt.

En ook op het einde van de climax laat het "bang" moment ietsje te lang op zich wachten, waarom zo ver uit de maat gaan daarmee? Tekst net voor die bass gwoon wa inkorten ofzo.. latem alleen "stupid fuck" zegge? :p

Hmm srry vo mn ingewikkelde tekst.... wassek ma zo goe in commentaar geve as daggij in hc liedjes make zeit. :)

Next. :applause:

Tr@nCe

Legacy Member
Klinkt zeer nice. Zou zeker afwerken en insturen als demo naar platenlabel.

Razor 81

Legacy Member
Dafference zei:
Komt waarschijnlijk door dat met je koptelefoon want hier klinken die hihats echt nogal opvallend hard.. Ma vanaf die melodie er is gaat het echt allemaal goed klinken! Misstaat echt niet tussen echte releases! :niceone:

Die legertekst en vooral da gedichtje is wel snel (heb film nog ni gezien) ma op da moment vindek da de melodie nog veel minder mag zijn, de allereerste "yes sergeant" hoort ge zelfs amper en drna is het ff wa druk.. dus die melodie zou ik anders late infaden dat die pas erna echt op gang komt.

En ook op het einde van de climax laat het "bang" moment ietsje te lang op zich wachten, waarom zo ver uit de maat gaan daarmee? Tekst net voor die bass gwoon wa inkorten ofzo.. latem alleen "stupid fuck" zegge? :p

Hmm srry vo mn ingewikkelde tekst.... wassek ma zo goe in commentaar geve as daggij in hc liedjes make zeit. :)

Next. :applause:

lol versta je wel :) en ben er wat mee ook! thx!

Razor 81

Legacy Member
Tr@nCe zei:
Klinkt zeer nice. Zou zeker afwerken en insturen als demo naar platenlabel.

thanks!

kga m zeker afwerken.. zodra m af is en afgemixt over deftige monitors, zal ik m eerst nog is posten

<RAVEheart>

Legacy Member
welja super dus eh

uwen kick is echt mega,
uwe synth + melo slaat aan

mij hebt ge verkocht !

Devon Rex

Legacy Member
Klinkt meer dan goed hè :D Lekkere kick, originele samples, melodie is ook niet van de slechtsten... zit mogelijkheid in om een dikke plaat van te maken...

Enige opmerking die'k heb, is dat je intro wat kort is. Opbouwen met zo'n korte intro is moeilijk. Hij is niet makkelijk in te mixen nu. Maar ja, ge hebt nog maar 3:10 muziek hè.... ge kunt er nog makkelijk 2:00 bij doen ;)

Goe bezig iig (Y)

TnG-

Legacy Member
kzou ook is naar willian broyles mailen voor de samples ;)

(klinkt zalig btw :D)

eddie

Legacy Member
eel vet maar het lijkt precies da dine bass trager ga... top schijf :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan