Zelfs speel ik zowel live als thuis op een Axe-FX II en ik heb eigenlijk het ganse proces van volledig analoog naar volledig digitaal, en alles daartussen, doorlopen.
In het begin gebruikte ik mijn Axe-FX enkel als pre-amp en stuurde ik deze door mijn Peavey 6505 poweramp naar een Laboga V30 cab. Uiteindelijk werd ik het sleuren met zo veel materiaal echt wel beu en verkocht ik mijn Peavey en Laboga en nam ik een Matrix poweramp en een Electro Voice ELX12 monitor in de plaats.
De vrijheid die ik toen kreeg door volledig FRFR te gaan was een openbaring, want plotseling kon ik de presets die ik thuis gebruikte (met hoofdtelefoon en door KRK monitors) ook live gebruiken. Van deze setup ben ik lang tevreden geweest, maar soms miste ik toch wel dat gevoel van een halfstack die achter je staat te blazen. En zoals eerder aangehaald, het ziet er gewoon niet rock 'n roll uit.
Toen kreeg ik onverwacht de kans om twee Matrix CFR12 monitors te kopen voor de prijs van één. Deze stonden al lang op mijn lijstje als 'droomrig', maar ik kon het mezelf nooit verantwoorden zoveel geld te spenderen aan twee kleine 1x12 monitors. Deze aankoop was uiteindelijk echt wel een cruciale stap in het vinden van de juiste sound. Veel betere spreiding en het feit dat ik nu door twee speakers speel, bracht echt terug de 'ballen' in mijn sound. En dat in stereo... Mijn GAS voor een 4x12 cabinet is volledig weg.
Om maar te zeggen: FRFR heeft enorm veel potentieel, maar het vergt veel meer tijd om de sound te vinden die je zoekt. Het is veel minder plug and play dan een normale halfstack. Dit nadeel weegt voor mij echter niet op tegen de voordelen zoals: veel minder kilo's mee te sleuren, overal dezelfde sound door rechtstreeks in de PA te pluggen, stereo, presets van thuis ook live, ...