Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Wel, ik had ook net het folderke, en ask zo kijk is da echt wel een schoon gitaar .. maar wa mij dwars zit is da f# robo systeem -> meer bewegende onderdelen == meer vodden

en dan nog, als der 1 dink is waar ik een hekel heb is het wel downtunen zonder dikkere snaren te steken zoda de trekkracht toch strak blijft, der is niks da meer kut klinkt dan losse snaren da heel uw gitaar afzwabberen en 10 keer meer tegen uw frets kletteren.

MINDROT

Legacy Member
What's next, een gitaar die vanzelf speelt? Ik ben echt niet overtuigd van het idee van een gitaar die zichzelf stemt...

Defees

Legacy Member
Mindrot... ge moet gewoon zien naar't live aspect hé... ipv altijd te wisselen van gitaar kan je zo direct her stemmen in minder dan ne minuut.

Meerdere gitaren is natuurlijk de betere oplossing :cool:

Ronnie86

Legacy Member
Sick` zei:
Wel, ik had ook net het folderke, en ask zo kijk is da echt wel een schoon gitaar .. maar wa mij dwars zit is da f# robo systeem -> meer bewegende onderdelen == meer vodden

en dan nog, als der 1 dink is waar ik een hekel heb is het wel downtunen zonder dikkere snaren te steken zoda de trekkracht toch strak blijft, der is niks da meer kut klinkt dan losse snaren da heel uw gitaar afzwabberen en 10 keer meer tegen uw frets kletteren.
Amen :) idd
*DeFees* zei:
Mindrot... ge moet gewoon zien naar't live aspect hé... ipv altijd te wisselen van gitaar kan je zo direct her stemmen in minder dan ne minuut.

Meerdere gitaren is natuurlijk de betere oplossing :cool:

^^idd:cool:

de jerre

Legacy Member
Punkrock zei:
Sick` zei:
Wel, ik had ook net het folderke, en ask zo kijk is da echt wel een schoon gitaar .. maar wa mij dwars zit is da f# robo systeem -> meer bewegende onderdelen == meer vodden

en dan nog, als der 1 dink is waar ik een hekel heb is het wel downtunen zonder dikkere snaren te steken zoda de trekkracht toch strak blijft, der is niks da meer kut klinkt dan losse snaren da heel uw gitaar afzwabberen en 10 keer meer tegen uw frets kletteren.
Amen :) idd
Nouja, een stuk daarvan zit ook in de vingers hoor ;)

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
en dan nog, als der 1 dink is waar ik een hekel heb is het wel downtunen zonder dikkere snaren te steken zoda de trekkracht toch strak blijft, der is niks da meer kut klinkt dan losse snaren da heel uw gitaar afzwabberen en 10 keer meer tegen uw frets kletteren.

Heb vrij lang een halve toon lager gespeeld met dunne snaren...en zoveel kletterden die niet :woohoo:

( Ik ben trouwesn ook niet echt voor dat zelfstemmend systeem...vond gewoon leuk om mee te delen :) )

sir oinksalot

Legacy Member
redhunter zei:
Heb vrij lang een halve toon lager gespeeld met dunne snaren...en zoveel kletterden die niet :woohoo:

( Ik ben trouwesn ook niet echt voor dat zelfstemmend systeem...vond gewoon leuk om mee te delen :) )

wel ja, een halve toon is dan ook niets, wij spelen in B stemming, dat is gewoon onmogelijk met standaard snaren

Ronnie86

Legacy Member
sir oinksalot zei:
wel ja, een halve toon is dan ook niets, wij spelen in B stemming, dat is gewoon onmogelijk met standaard snaren

juist!
drop D enzo is nog te doen maar A,A#,B....uh uhhh:naughty: :)

sir oinksalot

Legacy Member
Punkrock zei:
juist!
drop D enzo is nog te doen maar A,A#,B....uh uhhh:naughty: :)

ik gebruik een standaard .012 setje waarvan ik de hoge e weggooi en een losse 056 snaar gebruik als lage E, lekker strak :woohoo:

Sick`

Legacy Member
Ja, een halve stap gaat nog, een volledige stap begint echter al tegen te slagen vind ik, toch met een gewoon .009 setje. Maar ik gebruik op dit ogenblik dan ook een 7-string setje van .011-.58 (zonder de 6de snaar dan) in Drop-C omdat ik ze in Drop-B nog te los vond :D

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Wat moet iemand met zoveel Fenders?

(Als je er een kwijt wil, pm me)

:p

Thin Liz

Legacy Member
Merci :) Ik ben een beetje weg van de Strat, dat is waar. Het is absoluut een zéér veelzijdige gitaar en als je me nu zou vragen of ik er genoeg heb...? Er zijn er altijd die ik nog zou willen (Strat Plus, een Custom 50's stratje...), dat blijft gevaarlijk :). De kans is echter groter dat de volgende inderdaad een Tele zal worden.

Redhunter

Legacy Member
Thin Liz zei:

Nice...
maar als ik mocht kiezen zou ik toch liever wat meer merken hebben...
Voor de prijs van die akoestische fender heb je toch snel al iets beter voor dezelfde prijs denkik...

En ge betaalt toch al gemakkelijk €50-€100 te veel voor de naam...

(En ik speel liever op iets anders dan Fender...ni da ze slecht zijn...ma mijn hand is daar misschien te raar voor :p)

Tot zover mijn mening over Fenders :)

sir oinksalot

Legacy Member
ik kan ze wel appreciëren, ik heb momenteel 8 gitaren in men bezit waarvan mijn fender telecaster (nashville deluxe) toch wel de leukste is

Sick`

Legacy Member
Iemand ervaring met WESC koptelefoons voor gitaar? Derstrak in de Saturn een aantal getest, spijtig da de muziek trance was, maar die lieten persies toch veel meer horen dan al de rest en degeen die 4x meer kosten :eek: Skullcandy daartegen was echt :puke:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan