Jezus v NASA...
Legacy Member
Hallo,
Voor onze 18e verjaardag plannen wat vrienden en ik een fuif te organiseren. Nu zei één van ons dat we als we de fuif op uitnodiging doen geen sabam moeten betalen.. Ik zou natuurlijk kunnnen mailen naar sabam met deze vraag maar veel kans dat ik volgens hun toch zou moeten betalen of dit nu moet of niet.. Nu was dus mijn vraag of dit inderdaad klopt dat we geen sabam moeten betalen als de fuif op uitnodiging is? En in welke mate geldt die uitnodiging? Is het bijvoorbeeld voldoende een lijst van alle aanwezigen te hebben aan de ingang of moet je ook kunnen bewijzen dat iedereen een uitnodiging heeft gehad? (kwestie dat we anders niet voor iedereen een persoonlijke uitnodiging moeten maken en gewoon hun namen kunnen opschrijven aan de ingang?) En indien we uitnodigingen geven moeten deze op naam zijn of geldt een "flyer" met "uitnodiging" erop ook als een een uitnodiging? En ik neem aan dat het dan ook verboden is inkom te vragen aan de uitgenodigden of mag dit toch? (kwestie van te weten hoe we de prijs van drank gaan moeten berekenen?)
alvast bedankt!
Hannes
Voor onze 18e verjaardag plannen wat vrienden en ik een fuif te organiseren. Nu zei één van ons dat we als we de fuif op uitnodiging doen geen sabam moeten betalen.. Ik zou natuurlijk kunnnen mailen naar sabam met deze vraag maar veel kans dat ik volgens hun toch zou moeten betalen of dit nu moet of niet.. Nu was dus mijn vraag of dit inderdaad klopt dat we geen sabam moeten betalen als de fuif op uitnodiging is? En in welke mate geldt die uitnodiging? Is het bijvoorbeeld voldoende een lijst van alle aanwezigen te hebben aan de ingang of moet je ook kunnen bewijzen dat iedereen een uitnodiging heeft gehad? (kwestie dat we anders niet voor iedereen een persoonlijke uitnodiging moeten maken en gewoon hun namen kunnen opschrijven aan de ingang?) En indien we uitnodigingen geven moeten deze op naam zijn of geldt een "flyer" met "uitnodiging" erop ook als een een uitnodiging? En ik neem aan dat het dan ook verboden is inkom te vragen aan de uitgenodigden of mag dit toch? (kwestie van te weten hoe we de prijs van drank gaan moeten berekenen?)
alvast bedankt!
Hannes


