El Grando zei:
komt van de site van new-line:
...Als je het signaal onder (zeg) 150Hz mono maakt dan verlies je vrijwel geen stereo-informatie (aangezien Vinyl toch mono is onder de 100Hz). Hierdoor neemt EN de rumble enorm af (hoewel een goed subsonic filter nog steeds aan te raden is) EN de gevoeligheid voor die vervelende "feedback" neemt dramatisch af!
Dat is dan den eerste keer dat ik den Dré de mist in zie gaan.
alle geluidsinformatie is mono onder 150hz, vinyl, cd maakt niet uit.
Maar om te gaan draaien in mono en dan al uw stereo informatie te verliezen... Der zijn tegenwoordig teveel liedjes waar ge echt een verschil hoort tussen links en rechts. Zo wordt dat nu eenmaal geproduced. Mono is geen samensmelting van links en rechts...