computer xp zei:
idd monitor van de draaitafel weg zetten o de naald werkt als micro en dan gaat ge pijnlijke oortjes hebben ^^
600 man das dan voor mij 6kw. Ik reken altijd 10 watt per man en zo wordt dat 9/10 bij de meeste bedrijven gerekend. Is de zaal klein en zit de zaal stampvol ga je dat niet allemaal moeten gebruiken door de halvering vand e zaak is de zaal immens en vult het pubiek amper een 20ste kan het wel zijn dat ge nog te kort schiet net zoals in open lucht.
10 watt is al veel ze...
hangt van de installatie af,
als ik 10 watt reken met die technovoice-QSC set ...
dan denk ik dat het publiek achter mij zit

zalen tot 550-600 man worden probleemloos bespeeld met 4400 watt (technovoice QSC) (enkel subbas relfex en top)
niettegenstaande ik ook een budgetsetje heb van 2400 watt, daar zou ik nu wel geen 250 man mee bespelen, alhoewel, het zijn hoornbasskasten, wat dus ook veel scheelt
10 watt is redelijk ruim, meer voor een optreden; PA, voor een fuif reken gemiddeld 8 watt / per man (top + subbas)
als ik subbass, bass (hoorngedragen), top reken kunde met een setje van 15.000 watt toch een 2.000 man me bespelen, mede door de grote hoogte van de toppen en de draagwijdte van baskasten
hangt natuurlijk van nog andere factoren af
alsde feedback vrees, ofwel nen feedback distroyer gebruiken (er zit nen heeeel degelijken in nen driverack PA) ofwel freefloats

die arduinblokken van 20 kg zou den ook wel de trick moeten doen, maar idd, monitor niet naast de TT's zetten
maar let ook op de ondergrond !
als uw boxen op een houten podium staan ... nie zo goed, staan ze op de betonnen vloer : veel beter
zelfde van uw podium voor den dj, hoe zwaarder het podium hoe beter, zou van die houten schaardingen ben ik dus niet aan
