Archief - Feedback op fuif met SynQ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

El Grando

Legacy Member
:help: Ik moet binnenkort draaien op een fuif en aangezien we nu eindelijk -degelijk- materiaal hebben zouden we uiteraard dit willen gebruiken.

Met de draaitafels zit ik met de vraag als ik last ga krijgen van feedback.

Ik heb 2 SynQ XTRM-1 staan met Ortofon DJ S naalden.
Onder mijn draaitafels leg ik een granieten plaat (+- 20 kg)
daarboven leg ik onder iedere poot een soort rubberachtig schuim
en Ik ben van plan om de installatie op mono te zetten.

De versterking zal zijn voor een zaal van +- 600 man (ik heb geen exacte cijfers over wattage etc.)

Wat denken jullie, genoeg voorzorgen om rondzingen te voorkomen of hebben jullie nog tips?

gr33tz

Desperatozz

Legacy Member
nah, da komt in orde zo normaal gezien :)

zet gewoon uwe monitor nie loeihard naast uw turntable maar der iet vanaf ... :)

ComputerVISTA

Legacy Member
idd monitor van de draaitafel weg zetten o de naald werkt als micro en dan gaat ge pijnlijke oortjes hebben ^^

600 man das dan voor mij 6kw. Ik reken altijd 10 watt per man en zo wordt dat 9/10 bij de meeste bedrijven gerekend. Is de zaal klein en zit de zaal stampvol ga je dat niet allemaal moeten gebruiken door de halvering vand e zaak is de zaal immens en vult het pubiek amper een 20ste kan het wel zijn dat ge nog te kort schiet net zoals in open lucht.

Djack

Legacy Member
Eens wat raad vragen aan Sabe, die speelt maandelijks met zen gear in een jeugdhuis (ofzoiets).

Xavez

Legacy Member
El Grando zei:
:help: Ik moet binnenkort draaien op een fuif en aangezien we nu eindelijk -degelijk- materiaal hebben zouden we uiteraard dit willen gebruiken.

Met de draaitafels zit ik met de vraag als ik last ga krijgen van feedback.

Ik heb 2 SynQ XTRM-1 staan met Ortofon DJ S naalden.
Onder mijn draaitafels leg ik een granieten plaat (+- 20 kg)
daarboven leg ik onder iedere poot een soort rubberachtig schuim
en Ik ben van plan om de installatie op mono te zetten.

De versterking zal zijn voor een zaal van +- 600 man (ik heb geen exacte cijfers over wattage etc.)

Wat denken jullie, genoeg voorzorgen om rondzingen te voorkomen of hebben jullie nog tips?

gr33tz


Die plaat + rubber gaat zeker voldoen. Zet dan nog je monitors op statief en richt ze op je oren, dus niet op je TT's

DjProbe

Legacy Member
computer xp zei:
idd monitor van de draaitafel weg zetten o de naald werkt als micro en dan gaat ge pijnlijke oortjes hebben ^^

600 man das dan voor mij 6kw. Ik reken altijd 10 watt per man en zo wordt dat 9/10 bij de meeste bedrijven gerekend. Is de zaal klein en zit de zaal stampvol ga je dat niet allemaal moeten gebruiken door de halvering vand e zaak is de zaal immens en vult het pubiek amper een 20ste kan het wel zijn dat ge nog te kort schiet net zoals in open lucht.

10 watt is al veel ze...
hangt van de installatie af,
als ik 10 watt reken met die technovoice-QSC set ...
dan denk ik dat het publiek achter mij zit :)
zalen tot 550-600 man worden probleemloos bespeeld met 4400 watt (technovoice QSC) (enkel subbas relfex en top)

niettegenstaande ik ook een budgetsetje heb van 2400 watt, daar zou ik nu wel geen 250 man mee bespelen, alhoewel, het zijn hoornbasskasten, wat dus ook veel scheelt :)

10 watt is redelijk ruim, meer voor een optreden; PA, voor een fuif reken gemiddeld 8 watt / per man (top + subbas)

als ik subbass, bass (hoorngedragen), top reken kunde met een setje van 15.000 watt toch een 2.000 man me bespelen, mede door de grote hoogte van de toppen en de draagwijdte van baskasten

hangt natuurlijk van nog andere factoren af :)

alsde feedback vrees, ofwel nen feedback distroyer gebruiken (er zit nen heeeel degelijken in nen driverack PA) ofwel freefloats :)
die arduinblokken van 20 kg zou den ook wel de trick moeten doen, maar idd, monitor niet naast de TT's zetten

maar let ook op de ondergrond !
als uw boxen op een houten podium staan ... nie zo goed, staan ze op de betonnen vloer : veel beter
zelfde van uw podium voor den dj, hoe zwaarder het podium hoe beter, zou van die houten schaardingen ben ik dus niet aan :)

ComputerVISTA

Legacy Member
DjProbe met 6kw bedoel ik dat ge dus nog ruimte hebt he! pas op ik heb gene zin om konstant tegen limieten te spelen en let op want ik zei erbij dat dat varieert van zaal tot zaal of open lucht.


En ooooh neeee gij gebruikt een feedback destroyer, zowat slechtste en meest debiele apparaat op de markt. beste zelf regelen, hoort ge feedback? spring naar u eq!

DjProbe

Legacy Member
computer xp zei:
DjProbe met 6kw bedoel ik dat ge dus nog ruimte hebt he! pas op ik heb gene zin om konstant tegen limieten te spelen en let op want ik zei erbij dat dat varieert van zaal tot zaal of open lucht.


En ooooh neeee gij gebruikt een feedback destroyer, zowat slechtste en meest debiele apparaat op de markt. beste zelf regelen, hoort ge feedback? spring naar u eq!


hehe, die feedback destroyers is geen zo'n behringer toestand zenne!
Stereo Feedback Elimination with 12 feedback notch filters,
met andere woorden, da werkt wel deftig, ik gebruik het meestal nie, normaal volstaan de freefloats, maar in extreme situatie kan da wel handig zijn

ComputerVISTA

Legacy Member
DjProbe zei:
hehe, die feedback destroyers is geen zo'n behringer toestand zenne!
Stereo Feedback Elimination with 12 feedback notch filters,
met andere woorden, da werkt wel deftig, ik gebruik het meestal nie, normaal volstaan de freefloats, maar in extreme situatie kan da wel handig zijn


*slap*

use your hands! en oren ^^

El Grando

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
And this helps why?


komt van de site van new-line:

...Als je het signaal onder (zeg) 150Hz mono maakt dan verlies je vrijwel geen stereo-informatie (aangezien Vinyl toch mono is onder de 100Hz). Hierdoor neemt EN de rumble enorm af (hoewel een goed subsonic filter nog steeds aan te raden is) EN de gevoeligheid voor die vervelende "feedback" neemt dramatisch af!

ComputerVISTA

Legacy Member
dat wil zeggen dat enkel de klank onder de 150hz mono is, alle bass en sub dus! Niet de rest of alles he!

El Grando

Legacy Member
computer xp zei:
dat wil zeggen dat enkel de klank onder de 150hz mono is, alle bass en sub dus! Niet de rest of alles he!

I know, maar ik had van dré de tip gekregen om de hele installatie op mono te zetten.
die geciteerde alinea diende louter als voorbeeld

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik snap de bedoeling er niet achter, misschien omdat het simpeler is maar das imo de enige deftige verklaring diek kan vinden.

CFK

Legacy Member
DjProbe zei:
10 watt is al veel ze...
hangt van de installatie af,
als ik 10 watt reken met die technovoice-QSC set ...
dan denk ik dat het publiek achter mij zit :)
tis dan een vette/zware set :cool:
QSC :applause:

ComputerVISTA

Legacy Member
OMG ER IS HIER ENEN DIE HET WOORD "VET" GEBRUIKT

-----------> wijst naar CFK ^^

J/K ;) en den probe weet even goed als ik dat dat van instalatie tot instalatie afhangt en van ruimte tot ruimte... etc....

Ow en for tha record qsc maakt ook rommel zoals elk merk dat doet ^^

DjProbe

Legacy Member
computer xp zei:
OMG ER IS HIER ENEN DIE HET WOORD "VET" GEBRUIKT

-----------> wijst naar CFK ^^

J/K ;) en den probe weet even goed als ik dat dat van instalatie tot instalatie afhangt en van ruimte tot ruimte... etc....

Ow en for tha record qsc maakt ook rommel zoals elk merk dat doet ^^

idd :p die RMX reeks trekt echt op nie veel :s

en idd er hangt veel af van de ruimte ...
hoogte van het plafond,
is het een schuin dak of recht dak, ja da scheelt!
zijn de muren van beton of zijn ze belegd met een plastieklaag (ivm weerkaastingen en zo)
zijn er obstakels in zaal ... noem maar op :)

dus ja verschilt van zaal tot zaal :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Dus persoonlijk: 10 watt per man dan weet je 9/10 dat je ZEKER toekomt en BIJNA zeker dat je nooit op je max moet spelen, want als er iets dodelijk is voor je speakers dan is het wel een ganse nacht tegen het max piek draaien ^^

Weet ge wat het ergste is, een betonnen kubus :sop: Zo een zaal van 10 op 10 met 10kw in klank der in gestampt zonder dat er iets bij elkaar past .... Moet ik af en toe gaan afregelen....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan