Archief - Electro/House mix by Elektronic Escalation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChrisRiley

Legacy Member
BlackHawk.be zei:
producties als "Crookers ft Mixhell ft Soulwax - La Familia" en "Designer Drugs - Drop Down" wat afbreken als NIET-kwaliteitsvolle muziek vind ik nu ook weer niet nodig. Das puur persoonlijke smaak

Neen je hebt volledig gelijk. Crookers zijn een toonaangevend voorbeeld van kwalitatieve muziek. Iedere 14-jarige muziekliefhebber zal me volmondig gelijk geven.

djXeeder

Legacy Member
Glexx` zei:
Neen, maar wij kwamen ook niet een mixsetje posten nadat we een uur geleden Virtual Dj ontdekt hadden. Wij steken eerst wat tijd in onze technische skills voordat we naar buiten komen met onze eerste mixset.
Ik kan het nog enigszins begrijpen dat hij hier zijn eerste set komt posten, maar als hij twee dagen later opnieuw een set komt posten met geen (of amper) vooruitgang, vind ik de reacties wel te begrijpen.

Wil alleen maar zeggen dat hij momenteel nog gemotiveerd is, bovendien is het alleen maar goed dat hij om een mening vraagt, opnieuw probeert, nog eens om een mening vraagt, ... Zulke mensen leren het snelst. Als je geen mening vraagt, heb je ook geen kritiek, en leer je ook niet bij.

REDNIK

Legacy Member
ChrisRiley zei:
Neen je hebt volledig gelijk. Crookers zijn een toonaangevend voorbeeld van kwalitatieve muziek. Iedere 14-jarige muziekliefhebber zal me volmondig gelijk geven.

dat gij alleen "Knobbers" en "Day n Nite" kent van de crookers kank ook nie veel aan doen he :sleep:

D3C0Y

Legacy Member
djXeeder zei:
Genoeg afgebroken zeker? Eén iemand geeft hier een negatieve comment en anderen vinden het dan weer nodig om dat allemaal nog eens te herhalen en er een schepje bovenop te doen.

Er is hem in zijn vorige "mix" topic al genoeg tips gegeven. Hij heeft er duidelijk niet naar geluisterd en gewoon verder gedaan gelijk hem bezig was.

Tis niet omdat gij hier nu het concept van phasematching uitlegt dat die jongen het nu gaat kunnen ze, want voor die uitleg kon hij de term phasematching googlen (wat hem al gezegd geweest is!) .

jon-asses

Legacy Member
Ik ben inderdaad gemotiveerd, dat jullie mij afbreken, doet mij wel beseffen dat er nog veel werk aan de winkel is, maar dat wist ik al. Ik wil jullie bedanken voor de uitleg en tips. Daarvoor postte ik dit ook, ik verwachtte kritiek en ik kreeg ze ook. Jullie hebben me dus niet ontmoedigd ofzo. Eerder juist gemotiveerd om jullie na een paar maanden uiteindelijk toch te verbazen. :D

En die kritiek op Crookers vind ik ook onterecht. Ok, ze zijn misschien beetje té commercieel geworden, maar tracks als Sveglia en hun Thunderstruck remix vind ik echt wel nice. En dat zullen velen beamen.

djXeeder

Legacy Member
D3C0Y zei:
Tis niet omdat gij hier nu het concept van phasematching uitlegd dat die jongen het nu gaat kunnen ze, want voor die uitleg kon hij de term phasematching googlen (wat hem al gezegd geweest is!) .

Ik heb hier helemaal niet het concept van phasematching uitgelegd. Ik heb hem alleen op basis van z'n mix, per overgang wat tips en kritiek gegeven. Zo weet hij tenminste wat hij waar fout doet...

jon-asses

Legacy Member
Wie zegt dat ik bij virtual dj ga blijven? Kijk wat wil je dat ik doe? je zegt zelf dat het op niets trekt. moet ik dan direct 2000 euro aan materiaal besteden? stel dat blijkt dat ik hier helemaal geen skills voor heb, dan zit ik hier mooi en heb ik ook mooi 2000 euro verknoeid. mij lijkt het best dat ik eerst wat de basis leer met virtual dj, ik ben trouwens van plan een hercules rmx over te kopen van een vriend van mij die ook dj is.

PsYchO.p2

Legacy Member
Je hoeft heus geen 2000€ uit te geven om een degelijk basic djsetje bijeen te krijgen. Het louter bezig zijn met software zonder (eerst) de basisconcepten van dj'en te begrijpen/ervaren is heus niet aan te raden.

bountty

Legacy Member
PsYchO.p2 zei:
Je hoeft heus geen 2000€ uit te geven om een degelijk basic djsetje bijeen te krijgen. Het louter bezig zijn met software zonder (eerst) de basisconcepten van dj'en te begrijpen/ervaren is heus niet aan te raden.

Kweetnie, ik ben ooit begonnen met virtualDJ software, daarna met Traktor geprutst, en kheb daardoor toch veel bijgeleerd over alle termen van het dj'en, zoals keylock, loopkes, cue-points, ... Zonder die software was mijn interesse in draaien waarschijnlijk nooit zo gegroeid.

jon-asses

Legacy Member
Ja inderdaad, zo denk ik er nu ook over. eerst de basis zo wat door te prutsen leren en daarna opbouwen.

djXeeder

Legacy Member
Idd, alleen moet je wel aan de autosynq-knop verleiding kunnen weerstaan, anders kom je niet verder ;).

D3C0Y

Legacy Member
btw meneer jon-asses, hoeveel van uw tracks die ge hebt gebruikt zijn legaal verkregen (as in dat gij er geld hebt voor betaald)

D3C0Y

Legacy Member
mja als ge dj wilt spelen dan is dat al het minste wat ge kunt doen, tenzij gij natuurlijk uber connecties hebt bij de grote jongens en alles op promo krijgt toegeleverd van die mannen, of van die super onvindbare tracks speelt (wat dus hier niet echt het geval is)

jon-asses

Legacy Member
Ik wéét dat ik zal moeten betalen als ik draai op fuiven enzo. Maar in dat stadium zit ik nog niet he.

ChrisRiley

Legacy Member
En da's een érg goede reden om met illegale muziek te prutsen... :doc:

slimfit

Legacy Member
LexiC zei:
Ons verbazen met... het toverstokje van virtual dj. juist.

haha ;D

en ipv deze thread gewoon te negeren, gaat iedereen bashen... Iedere 15 jarige met ne fluo pet is nu DJ hé.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan