Archief - Electro/House mix by Elektronic Escalation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Gewoon even zeggen:
• Post uw links direct van uwe youtube.
• Na track 1 heb ik al geen zin meer om naar de rest te luisteren.
"2fabiola- Lift u up (Sound of Stereo bigger and bolder remix)" haha

ChrisRiley

Legacy Member
Ik word ziek van zo'n muziek. En het mixen trekt ook op niks. Blijven oefenen.

jon-asses

Legacy Member
Ow ik had verkeerde link gepost, ik bedoelde een andere mix jongens ;) Heb geëdit

bountty

Legacy Member
Van waar hebde die familia rip, gewoon van hun ilt set geript? Man man man :) en uw mixen trekt idd nog altijd op nie veel. Oefen nu een maand, luister naar een aantal setjes en leer bij, en post dan nog een mixke, want nu kunnen we toch niets anders zeggen dan dat het op niet veel trekt. Ma bon tis al goed dagge iets van variatie in hebt gestoken buiten uw vorige 'mix'.

En open niet voor elke mix een nieuw topic eh man :)

jon-asses

Legacy Member
Ok ik heb het al begrepen. Zelf ben ik telkens wel tevreden en vind ik de overgangen best deftig, maar blijkbaar zijn jullie hier al heel wat meer gewoon. Ik zal wel even niets posten dan hier :')

ChrisRiley

Legacy Member
Nog altijd even slecht. En zo'n muziek kunt ge toch echt niet goed vinden. Bah.

PsYchO.p2

Legacy Member
Ik denk dat het merendeel van dit forum niet zo te vinden is voor kermismuziek electro, de intro van je mixje doet me meer denken aan iemand die me op skype aan het bellen is dan aan muziek. Om zomaar te zeggen "deze en deze artiesten zijn goed", dat hangt van veel teveel dingen af. Je zou je misschien beter verdiepen in een wel kwaliteitsvolle muziek- en productiestijl. :)

Kid_C

Legacy Member
1. In feite zijn livesets hier verboden. Maar dit staat gewoon op youtube dus veel valt er niet aan te downloaden.
2. Je hoeft niet iedere keer een nieuw topic te starten voor een nieuwe mix. Zeker niet als je iedere dag ene maakt.
3. Er is nog véél werk aan de winkel.

D3C0Y

Legacy Member
ook maar is geluisterd aangezien ik de reacties hier grappig vond :p
ik kan alleen maar hetzelfde toevoegen :)

jon-asses

Legacy Member
Tja dan zit ik hier wat verkeerd he. Ieder zijn stijl zeker :')

D3C0Y

Legacy Member
mja nee, ik heb niks tegen het genre
ik bedoel over de "mix" skills...

Tklinkt gewoon alsof een nutless monkey het kan, en dat het dan nog beter zou zijn

djXeeder

Legacy Member
Genoeg afgebroken zeker? Eén iemand geeft hier een negatieve comment en anderen vinden het dan weer nodig om dat allemaal nog eens te herhalen en er een schepje bovenop te doen.

Vergeet niet dat hij ergens moet beginnen hé, ik denk niet dat jullie allemaal op één, twee, drie perfect konden mixen, of toch?

Jezus man, wat een kakmentaliteit hier! Ooit gehoord van opbouwende kritiek?

Anyway, tis ook niet volledig mijn smaak maar waar je best op let:

Overgang 1:
* Staat niet echt volledig gelijk
* Je mixt in een break, dat is af te raden.
* Die beat-reapeat en flanger effectjes komen niet altijd goed over, zeker niet mee overdrijven dus!

Overgang 2
* Je mixt niet in een break nu maar het staat totaal niet gelijk.

Overgang 3
* De phase zat goed maar je mixt opnieuw in een break en dus zit het eigenlijk niet goed.
* Staat ook niet volledig gelijk waardoor je phase-match op het einde ook volledig de mist in gaat.

Overgang 4
* De overgang waar jij het minst over te spreken bent is volgens mij eigenlijk nog de beste, hij staat min of meer gelijk. Zoals ik al zei, best niet overdrijven met die effectjes.

Conclusie:
Idd nog wel wat werk aan de winkel, maar oefening baart kunst!

Wat ik me afvraag is: met wat draai je eigenlijk?

jon-asses

Legacy Member
Kijk, daar heb ik inderdaad heel wat aan :) Ik dacht eigenlijk dat overgaan juist MOET tijdens een break, je kan het toch moeilijk tijdens de climax doen? Of zit ik daar verkeerd?
En wat is een phase eigenlijk? :$

Ik mix met Virtual DJ Pro 6.0, maar ik heb nog geen mengpaneel. Ik ga waarschijnlijk binnen maandje Hercules RMX van een maat overkopen, en daar ga ik dan beter mee kunnen oefenen. Nu moet alles met de muis en kan ik bijvoorbeeld geen gebruik maken van een koptelefoon waarmee ik kan vooruitlopen, wat erg lastig is ;)

REDNIK

Legacy Member
PsYchO.p2 zei:
Je zou je misschien beter verdiepen in een wel kwaliteitsvolle muziek- en productiestijl. :)

producties als "Crookers ft Mixhell ft Soulwax - La Familia" en "Designer Drugs - Drop Down" wat afbreken als NIET-kwaliteitsvolle muziek vind ik nu ook weer niet nodig. Das puur persoonlijke smaak

Maar de poster mist idd wel helemaal de bocht wat dj'en betreft. La Familia hebben ze duidelijk geript uit de set van Crookers @ Social Club. Ik gok dat ze draaien met VirtualDJ (de basic cliché effectjes) maar wat me dan een raadsel is dat ze zelfs met de sync knop helemaal in de mist gaan met hun beatmatching.

Oefenen, oefenen en nog is oefenen en houd voorlopig je mixtapes voor jezelf...

Glexx

Legacy Member
djXeeder zei:
Vergeet niet dat hij ergens moet beginnen hé, ik denk niet dat jullie allemaal op één, twee, drie perfect konden mixen, of toch?

Neen, maar wij kwamen ook niet een mixsetje posten nadat we een uur geleden Virtual Dj ontdekt hadden. Wij steken eerst wat tijd in onze technische skills voordat we naar buiten komen met onze eerste mixset.
Ik kan het nog enigszins begrijpen dat hij hier zijn eerste set komt posten, maar als hij twee dagen later opnieuw een set komt posten met geen (of amper) vooruitgang, vind ik de reacties wel te begrijpen.

PsYchO.p2

Legacy Member
jon-asses zei:
Kijk, daar heb ik inderdaad heel wat aan :) Ik dacht eigenlijk dat overgaan juist MOET tijdens een break, je kan het toch moeilijk tijdens de climax doen? Of zit ik daar verkeerd?
En wat is een phase eigenlijk? :$

Ik mix met Virtual DJ Pro 6.0, maar ik heb nog geen mengpaneel. Ik ga waarschijnlijk binnen maandje Hercules RMX van een maat overkopen, en daar ga ik dan beter mee kunnen oefenen. Nu moet alles met de muis en kan ik bijvoorbeeld geen gebruik maken van een koptelefoon waarmee ik kan vooruitlopen, wat erg lastig is ;)
Phase mixen is eigenlijk een kwestie van aanvoelen (sommigen tellen, wat kan helpen in het begin uiteraard als je mixt). Op een eerste niveau start je je inkomende track, beginnend op de eerste beat, op het moment dat je reeds spelende track zijn eerste inkomende beat bereikt. Met eerste beat bedoel ik het meest simpele geval van een drumloopje 1-2-3-4-1-2-3-4-... waar dat elk cijfer overeenkomt met een kickdrum. Daarnaast heb je je melodielijn, die in 99,9% van de gevallen bestaat uit een loop die een veelvoud is van het simpele 1-2-3-4 geval bvb 16 of 32. Je zal merken dat na die 16de of 32ste tel de melodische zin eindigt en terug heropgepakt wordt op de volgende beat. Dit gaat dan ook vaak gepaard met een extra element dat bij de huidige melodie bijkomt of weggaat, bvb een extra high-hatje of een extra synth. Bij phasematchen ga je net zorgen dat beide tracks gelijklopen qua melodieloop, dat ze dus beiden op het zelfde tijdstip het einde van hun melodieloop komen, het moment waarop je de bassen kan switchen.
Het probleem dat je hebt met de climaxen heeft hoogstwrs te maken met het draaien van radio-edits van tracks. "Gewone" versies hebben meestal een aanloop en uitloop van een minuut of langer waarin stilaan een paar kenmerkende elementen van die track worden opgebouwd. Je kan dan terwijl de climax van je huidige track afloopt dit gelijk leggen met de aanloop van je volgende track waarin je door je eq's goed te gebruiken probeert het kenmerkende geluid van je inkomende track te laten inpassen in de melodie of ritmepatroon van je huidige track. Platenkeuze is hierbij uiteraard van cruciaal belang, niet elke track past bij elkaar. Het kan bvb melodisch botsen omdat ze in compleet verschillende toonaard zitten of omdat de ritmische loops van beide tracks niet vloeiend klinken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan