Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saidloyens

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
idd gebroeders dählback staan nog in voor wa deftige minimal :)

vandaag nieuwe hugg gehoord, was ni slecht ma klinkt te minimal voor mij tov "the happy monster" (vorige release op K2), kan me er ni zo hard in terug vinden... tis te rustig die muziek vind ik... ik mis de qlimaxkes erin enz :)

zijn geen broers, zijn neven van elkaar :p

die nieuwe hug hebk vandaag gekocht, vindt em thans ferm goed! zelfs beter as happy monster ep en angry ghost ep..

Hyperinsomnia

Legacy Member
Wel é, da komt omdat er zoveel lawaai is in de wereld en de dingen die ze nu zelfs al "muziek" durven noemen, dat mensen blij zijn als ze eens iets horen waarnaar ze intens naar kunnen luisteren zonder zot te komen.
:unsure:

'k Ben nie zo voor echt té minimal maar beetje vind ik wel zalig:)

Bastaspast

Legacy Member
trouwens ik zeg het nog eens het gaat eerder om een evolutie/koerswijziging binnen de underground techno scene, hiermee bedoel ik dat technofreaks gewoonweg technofreaks zijn, en het maakt dan voor hen niet uit wat de mainstream vooral aanbiedt, techno = techno ... de reden wrom minimal dan wel weer meer belangstelling krijgt dan bv schranz, tribal (alhoewel kruse), enz... is omdat minimal rustig of 'rustiger' is ... maar er zijn nog altijd geen clips ofzo van é ? dus no way that it's called a hype.

dus binnenkort als de mainstream weer verhard zullen de "die hard" technofielen mee verharden, en zo gaat dat nu eenmaal, muziek die blijft stilstaan is geen muziek ( cfr jump :p of metal ;) ). Wat ik uiteindelijk bedoel is dat het voor mij niet uitmaakt welke vorm van techno het is, ik hou gewoon van TECHNO, het concept techno, of da nu minimal, detroit, elektro, 4/4 , hard, schranz, hardgroove, chicago, latin of iets anders is, dat maakt geen fuck uit, want de reden wrom mensen van techno houden is niet omdat het hard of zacht is (HOOP IK)

maaaaaaaar, omwille van de loops, omwille van de ruwheid, het excentrieke, de herhaling, geen liedjes gebouwd op melodie'en, het is percussioneel, het is pas om in trance te geraken eens je doorhebt hoe het in elkaar zit, daarom ook vaak de veroordelingen tov techno, velen zegge da het saaaaaai is, want er zit geen jumpmelodieke of trancezweefmelodieke in, er zit ook geen catchy popmelodieke in ... enz ...


en btw de eerste namen voor ILT zijn bekend, en minimal is voorlopig in de minderheid ;)

KRAFTWERK (LIVE)
PET DUO
RUSH & BOLD
TECHNASIA
TIEFSCHWARZ ( en nee dit is ook niet echt minimal ;) )

Soulwax ook, ma ksnap echt ni wa die daar gaan doen! (ze sucken nog eens hard ook)

Dus keep on techno'in xxxxxxxxxxxxx

Xavez

Legacy Member
Tiefschwarz is puur elektro zelfs :D
Technasia, ZALIG, Pet Duo, HARD :p Kraftwerk OUWE ZAKKEN ^^

Lama`NiFkE

Legacy Member
Inv` zei:
dnb is de enige echte rage


dnb is al jaren in maar komt nu weer wat op de voorgrond (zoals een keer ergens in de jaren 90).

maar dnb spreekt velen niet aan omdat ze het niet gewoon zijn of niet vaak horen en dus vreemd aan doet..

ik ben er zeker van als ge een vriendengroep hebt en iemand zegt 'heej dnb is cool' dan zullen de meesten ook plots dnb cool vinden... en zo gaat dat met elk genre en als iedereen dat over hetzelfde genre zegt onstaat er blijkbaar een hype :)

dnno das mijn gedacht

dnb @ basstalk.be

Sabe

Legacy Member
als ge eens echt rustige minimal wilt, maar echte minimal --> Sleeparchive ^^

Vele mensen zeggen daarop, das GEEN muziek, hoe KUNDE daar op dansen ?, das gewoon belachelijk.

Maar ik vind die mannen gewoon zalig, die maken gewoonweg meesterwerken. Ge moet het maar kunnen om met vrij weinig tonen (die wij horen) muziek kunnen maken :)

JackM

Legacy Member
lol, een hype :lol:
waar een hype, hoe een hype? er is helemaal geen hype !

ik respecteer ieder zijn keuze van muzieksteil.
maar toch vind ik dat de minimal sounds tich iets meer hebben dan jump (wat duidelijk wel een hype is)

minimal hoort ge ook nie op alle fuiven (mms es ne keer booka shade fzo) op minimal staan ze ook nie zo marginaal te 'jumpen', gasten die ik ken die naar minimal luistren maken ook geen boel waar ze maar komen, ze doen ook nie zo stoer, ze lopen ook nie met een klakske waarvan den top tot aan den hemel rijkt, ze lopen ook nie rond met hun coole A2B terwijl de basslines uit minimal zoveel dieper en harder zijn, .... ga zo maar door :)

als ik naar minimal luister dan kan ik daar ongelooflijk op feesten!
dan komt ge in een bepaalde trance terecht waarop ge u laat meeslepen door de goddelijke muziek.
als ek aant leren ben, dan kannek ook naar minimal luistren, wel nie te luid dan, maar dan kan ek beter leren, een rustig muziekske op den achtergrond.
als ek mij op een of ander manier wa down voel, dan zettek minimal op, dan leggek mij rustig op mijn bed en laad ik mij trug op met minimal.
van minimal kan ek rustig worden, relaxen en ook kannek er op feesten.
voor mij is het gewoon DE muziek :)

als ik dan ook weer verschillende producties vergelijk, neem nu minimal en jump. dan merk ik toch wel een zeer duidelijk verschil.
jump lijkt zo allemaal hetzelfde, een beetje boenk boenk en een geripte tune derbij, en voila we hebben jump.
maar als ek dan naar producties van richie hawtin, steve bug, mathew jonson, .. luister, dan merk ik daar een ziel in, dan weet ge dat die platen met heel veel passie gemaakt zijn.

tot zover mijn mening hierover :p

w00p

Legacy Member
Wa een zever.
Dus eigenschap van een hype is da het plots johnny's aantrekt ofwa?

Ik vind minimal tech wel cava (ma wel de diepere meer energetische).
Maar ik krijg het ervan als ik in de platenwinkel vol enthousiasme de naam stanny frannsen of adam beyer lees en dan minimal hoor!
Van SF heeft het mij echt geschokt, hij was zowat mijn held op vlak van techno. En dan zo weinig integriteit vertonen.
Kr!z ftw nu! :p

En da van "het is een stroming" vind ik ook nogal stom.
Ge hebt nu nog genoeg bands die muziek maken zoals ze dat 20 jaar geleden deden, ge hebt er die muziek spelen in een stijl da ocharme 5 jaar oud is. Ieder zijn eigen stijl vind ik, mja, wie ben ik? :ironic:

Bastaspast

Legacy Member
w00p zei:
Wa een zever.
Dus eigenschap van een hype is da het plots johnny's aantrekt ofwa?

Ik vind minimal tech wel cava (ma wel de diepere meer energetische).
Maar ik krijg het ervan als ik in de platenwinkel vol enthousiasme de naam stanny frannsen of adam beyer lees en dan minimal hoor!
Van SF heeft het mij echt geschokt, hij was zowat mijn held op vlak van techno. En dan zo weinig integriteit vertonen.
Kr!z ftw nu! :p

En da van "het is een stroming" vind ik ook nogal stom.
Ge hebt nu nog genoeg bands die muziek maken zoals ze dat 20 jaar geleden deden, ge hebt er die muziek spelen in een stijl da ocharme 5 jaar oud is. Ieder zijn eigen stijl vind ik, mja, wie ben ik? :ironic:

er zijn ook nog genoeg techno producers die schranz, hard techno, tribal, detroit, .. maken hoor :)

wittekind
clarke
kobbe
kanzyani
paul mac
trish
enz...

Thomazz Trigger

Legacy Member
Ik vind het voornamelijk straf dat elvis een hype was omwille van het feit dat hij zijn heupen gebruikte om menig vrouwelijk volk voor hem te laten vallen. Bovendien heeft Louis Armstrong ooit zijn trompet in een rivier laten vallen! Vind ik wel straf eiglijk.. evenals Ray Charles is ooit naast zijn pianokruk gaan zitten.. nuja de brave man was helaas wel blind..

soit ik vind minimal dik vet en jump zuigt anyway!

:d :d :d :d

Sabe

Legacy Member
Thomazz Trigger zei:
Ik vind het voornamelijk straf dat elvis een hype was omwille van het feit dat hij zijn heupen gebruikte om menig vrouwelijk volk voor hem te laten vallen. Bovendien heeft Louis Armstrong ooit zijn trompet in een rivier laten vallen! Vind ik wel straf eiglijk.. evenals Ray Charles is ooit naast zijn pianokruk gaan zitten.. nuja de brave man was helaas wel blind..

soit ik vind minimal dik vet en jump zuigt anyway!

:d :d :d :d

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Sabe

Legacy Member
ElemenTiM zei:

en er zijn er nog zoveel meer waar ik niet direct kan opkomen;

appendics shuffle
sleeparchive
jake fairley
dominik eulberg
dinky
mark meyer
heartthrob
wighnomy brothers

...

ElemenTiM

Legacy Member
Sabe zei:
en er zijn er nog zoveel meer waar ik niet direct kan opkomen;

appendics shuffle
sleeparchive
jake fairley
dominik eulberg
dinky
mark meyer
heartthrob
wighnomy brothers

...


Yus, maar bij de vorige opsomming waren bijna alle dj's naar mijn smaak, vandaar de ².
Uw laatste opsomming is ook lekker, hoewel ik er maar de helft van ken :)

kinkje

Legacy Member
XoN`- zei:
paar vb van wat ik versta onder mnml

holden
nathan fake
alex under
alex smoke
ellen allien
lazy fat people
fairmont
huntemann
bodzin


:love:

nathan fake neigt meer naar synth-pop, tech house, downtempo. zijn eerste cd 'drowning in a sea of love' (buiten watlington street maar dat was geen full album) is synth-pop, downtempo
james holden draait iets te hard om over minimal te spreken, meer tech house, progressive house, acid, ...
lazy fat people is imo wel pure minimal, ook al smijte ze er af en toe een iets hardere plaat tusse :)

<RAVEheart>

Legacy Member
in een zeer ruimdenkende visie zeg ik: minimal stinkt naar hondendrollen
in een zeer enge visie zeg ik: dat hoort in een disco/fuif niet thuis.

Voor de rest ben ik blij voor degenen die het wel graag horen.

flauw grapje, ik weet het

leuke thread trouwens

Tah_b00nz0r

Legacy Member
saidloyens zei:
zijn geen broers, zijn neven van elkaar :p

die nieuwe hug hebk vandaag gekocht, vindt em thans ferm goed! zelfs beter as happy monster ep en angry ghost ep..

ah lol dacht da het broers waren:p

Xavez

Legacy Member
w00p zei:
Wa een zever.
Dus eigenschap van een hype is da het plots johnny's aantrekt ofwa?
Ge leest niet tegoei maat ;). Een eigenschap van een hype is dat er een heel imago rond ontwikkeld is :)...

w00p zei:
Ik vind minimal tech wel cava (ma wel de diepere meer energetische).
Maar ik krijg het ervan als ik in de platenwinkel vol enthousiasme de naam stanny frannsen of adam beyer lees en dan minimal hoor!
Van SF heeft het mij echt geschokt, hij was zowat mijn held op vlak van techno. En dan zo weinig integriteit vertonen.
Heeft geen bal met integriteit te maken, hoe lang draait de man al hetzelfde genre, change can be good sometimes en als jij niet meewil, so be it, maar daarom iemand veroordelen niet integer te zijn is toch wel cru :)

w00p zei:
En da van "het is een stroming" vind ik ook nogal stom.
Ge hebt nu nog genoeg bands die muziek maken zoals ze dat 20 jaar geleden deden, ge hebt er die muziek spelen in een stijl da ocharme 5 jaar oud is.
Ge kunt da nog tien keer zo stom vinden, maar dan is 1+1 ook 3 zeker? Minimalisme ís een stroming, zowel in de bouwkunst, muziek, beeldende kunst,... Ik zeg niet dat er op dit moment niets naast minimal kan bestaan, integendeel, het eclectisme viert heden ten dage ook hoogtij, maar dat neemt niet weg dat het minimalisme - in tegenstelling tot Jump :unsure: - weldegelijk een stroming is en geen hype. Uit een stroming kan wel een hype voortkomen, maar niet andersom, see the difference? =)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan