Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beerend zei:Yuw
Eerst en vooral, ik wil hier niemand tegen z'n schenen schoppen en ik heb alle respect voor deze muziek, maar ik zit nu al zolang met dees vraag en frustratie dat ik de minimalboys op dit forum toch is even wil aanspreken.
Iedereen klaagt hier maar over de jumphype, maar nooit hoor ik hier iets over minimal, terwijl die rage toch ook al een tijdje bezig is. Wat is er zo fantastisch aan minimal en waarom is 't nu al zo lang dé muziek bij uitstek ? Die hype duurt nu al bijna 1.5 tot 2 jaar en ik ben ze zo kotsbeu. Alles is tegenwoordig minimal. Vorig jaar een reeks minimal feestjes in Antwerpen. Jaartje geleden op enterrock verwachtte ik een stevig technosetje van marco bailey, jammer, minimal techno & elektro. Adam Beyer draait minimal. Sven Väth gooit graag minimal in z'n sets Redhead draait minimal. Zelfs Stanny Franssen is overgestapt naar minimal. Zelfs in een set van Tiefschwarz hoor ik bijna niks anders meer. Trentemöller, Dominik Eulberg, Tobi Neumann, Oliver Koletzki, Mathew Johnson, Magda ... enorm geliefde producers & DJ's. De line-up van 10 Days Off steekt atm nog vol minimal en iedereen vindt 't een fucking geile line-up. Deze zaterdag opent hier in Hasselt een nieuw minimal concept ...
Ik snap er tbh geen klote van. Ik kan minimal wel accepteren, maar vaak is 't gewoon zo'n droge muziek. Hoe kan dit nu in clubs gespeeld worden, in de zetel met de ogen toe tot daar toe of in 1 of andere loungebar, maar toch niet in een grote zaal waar mensen willen feesten ? Terence Fixmer verwoordde het mooi in de "Out soon": "Minimal DJ's spelen zo'n droge platen dat 1 snare drum voldoende is om het dak van de club er af te blazen" Ik kan hem tbh ook geen ongelijk geven =/ Geen melodie, geen energie, geen "vibe", "bleep" "krrr" "bleep" "blaap" "krrrr", meer komt er voor mij vaak niet uit. Je zal me niet horen zeggen dat ik minimal onderschat of het gewoon "lage" muziek vind, maar het is gewoon m'n ding niet. Maar waarom slaat het zo aan bij het publiek en stappen zovele techno & elektro dj's over naar 't genre ? Soit, een antwoord verwacht ik niet op de vraag, maar na al die jumptopics ben k gewoon eens benieuwd naar jullie mening![]()
dan ligget eerder aan u zu 


Je weet precies niet echt wat minimal is?"Minimal DJ's spelen zo'n droge platen dat 1 snare drum voldoende is om het dak van de club er af te blazen" Ik kan hem tbh ook geen ongelijk geven =/ Geen melodie, geen energie, geen "vibe", "bleep" "krrr" "bleep" "blaap" "krrrr", meer komt er voor mij vaak niet uit.


.
LexiC zei:@xavez, de smaak te pakken na die ellen allien mix van me?
Dat niet alleen (maar ja, voor een groot stuk ook), het is ook vooral echt een schoolvoorbeeld van waarvoor minimal eigenlijk staat!
Minimal electro in de grootste lijnen, al valt het niet zo eenduidig in een hokje te plaatsen, er zitten zeker en vast ook minimal breaks in enzoLexiC zei:btw ik vraag me nu toch wel af of ellen allien minimal is? ik vind haar producties overhéérlijk, maar minimal in het algemeen kan mij niet echt bekoren.. onder welke noemer vallen die cd's? electro, minimal electro, ...?...



Ge moet de DnB'ers op dit forum niet al te au sérieux nemenSavage zei:Enkel begrijp ik ni goe da hierboven staat da dnb de enige echte rage zou zijn. Ondertussen ook al meer dan 10j ingeburgerd, dus ik zou da ni echt meer een rage noemen![]()


Belgie suckt op club gebied. ginder allemaal +20jaar 50/50 vrouwen mannen iedereen begaaid en plakken tegen elkaar. en dan maar die hypnotiserende tonen van minimal tussen. 