Archief - De jaren 2000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ByT3 Me

Legacy Member
ChrisRiley zei:
Jaren 2000
Mainstream = ongelofelijke shit
Elektronische muziek = subliem

Tot zover mijn opstel.

mijn persoonlijke correctie :

Mainstream = ongelofelijke shit
Elektronische muziek = Nog grotere shit. (op enkele dingen na)

Creativiteit was gewoon ver zoek de laatste jaren als het op muziek aankomt.
Alles klinkt nu als een kopie van een kopie en zijn verkracht door een overdosis van gebruik van effecten. Zelden komt ge nog een originele inventieve sound tegen. Neem daar nog eens bij dat de geluidskwaliteit van een track verkracht wordt door te veel loudness ipv een track diepte te geven klinken de meeste dingen nu gewoon plat en boring.

Ik kan voor mezelf op geen enkele track komen van de afgelopen 7 jaar waarvan ik zou zeggen die luister ik nog binnen 10 jaar eens.

De eerste limp bizkit hits zullen binnen 10 jaar ook nog wel te horen zijn.

Kid_C

Legacy Member
ByT3 Me zei:
mijn persoonlijke correctie :

Mainstream = ongelofelijke shit
Elektronische muziek = Nog grotere shit. (op enkele dingen na)

Creativiteit was gewoon ver zoek de laatste jaren als het op muziek aankomt.
Alles klinkt nu als een kopie van een kopie en zijn verkracht door een overdosis van gebruik van effecten. Zelden komt ge nog een originele inventieve sound tegen. Neem daar nog eens bij dat de geluidskwaliteit van een track verkracht wordt door te veel loudness ipv een track diepte te geven klinken de meeste dingen nu gewoon plat en boring.

Ik kan voor mezelf op geen enkele track komen van de afgelopen 7 jaar waarvan ik zou zeggen die luister ik nog binnen 10 jaar eens.

De eerste limp bizkit hits zullen binnen 10 jaar ook nog wel te horen zijn.

Over welke elektronische muziek heb je het nu? :unsure:

@krynos: Je kan zeggen van Milk Inc wat je wil, maar dat zij hier blijven meegaan vind ik meer dan logisch. Het is een vlaams fenomeen en het spreekt héél veel mensen aan (en al voor lange tijd ook).

Essit

Legacy Member
Elektronische muziek van na 2000 daar ga ik me niet veel meer van herinneren binnen x aantal jaar. De muziek is te plat, zowel commercieel als meer underground klinkt veel te digitaal en afgewerkt om nog echt van te genieten. Genres zoals Electro, Hardstyle en minimal zijn zo uitgemelkt en verziekt dat de sound eig overbodig is(want je hebt het toch al 100 keer gehoord). Geef mij maar de gouden jaren 90 op dat vlak :D

Andere muziek ga ik me niet over uitspreken. Al kan ik best ook wel genieten van 70s en 80s muziek, in verschillende genres :)

ByT3 Me

Legacy Member
Kid_C zei:
Over welke elektronische muziek heb je het nu? :unsure:

@krynos: Je kan zeggen van Milk Inc wat je wil, maar dat zij hier blijven meegaan vind ik meer dan logisch. Het is een vlaams fenomeen en het spreekt héél veel mensen aan (en al voor lange tijd ook).

eigenlijk allemaal, zelf geliefkoosde genre acid, waarin ik Zino volg in zijn comment.

kakature

Legacy Member
The White Stripes zijn hier nog niet vermeld, terwijl die wel een van de beter rockgroepen waren van de laatste 10 jaar imo (vergeet eventjes Seven Nation Army natuurlijk).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan