Archief - De jaren 2000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bart Religion

Legacy Member
Queens of the Stone Age steekt er echt boven uit. (qua mainstream)

Cerberuser

Legacy Member
Denk niet dat het de bedoeling is persoonlijke underground hiphopklassiekers te posten in deze topic :) Maar meer muziek die een DJ op een fuif zal opleggen wanneer ze binnen 10 jaar vragen "leg eens een vette zero op", of als ze één van die liedjes spelen dat sommigen zeggen "zijn ze daar weer met hun zeroes?!" :D Of dat leidde ik toch uit de beginpost af.

Zoals ik al zei die Rihanna - Umbrella.
Fedde Le Grand - Put Your Hands Up For Detroit
Mason vs. Princess Superstar - Perfect (Exceeder)
50 Cent - In Da Club
Safri Duo - Played-A-Live (The Bongo Song)
Faithless - We Come 1
Las Ketchup - Ketchup Song :s
David Guetta - Love Don't Let Me Go
Black Eyed Peas - Pump It

Jammer genoeg niet van het niveau als Born Slippy enzo uit de 90s :p

Krayola

Legacy Member
shiftyke zei:
ik heb wat aan het denken geweest en de volgende dingen zullen toch wel blijvers zijn:

HipHop

- Donuts - J Dilla
- Welcome 2 Detroit - J Dilla
- Champion Sound - Jaylib
- Fantastic Vol 2 - Slum Village
- Like Water For Choclate - Common
- The Blueprint - Jay-Z
- Black Album - Jay-Z
- Expansion Team - Dilated Peoples
- Madvillainy - Madvillain

U vergeet Cannibal Ox - The Cold Vein.

Verder is het eerste wat mij te binnen schiet Kid A/Amnesiac/Hail to the Thief van Radiohead, Oceanic/Panopticon van Isis en Illinois van Sufjan!

deyoeri

Legacy Member
felixdraait zei:
Ja, ik profileer mij naar het buitenland toe ook liever met Nailpin en Kate Ryan.

Allemaal even grote brol imo. Commerce en indie is om van te kotsen.
Een van de weinige goede vertengewoordigers die we hebben is Amen Ra.

Bluto

Legacy Member
Ik vind het laatste decenium, wat mainstream betreft, enkel rommel heeft voortgebracht. De mainstream muziek van de voorgaande 50 jaar is best te pruimen, maar tegenwoordig houd ik het niet lang uit als donna/mnm opstaat. Er wordt tegenwoordig trouwens enorm veel gerecycleerd van vroeger.
Buiten de echte mainstream (top 50 ed) bestaat er wel heel wat moois, maar dat zijn niet de platen die ze over 10 jaar nog eens gaan draaien.

Archaos

Legacy Member
Ik vraag het mij ook af wat we van de laatste 10 jaar gaan onthouden.

Het is wel duidelijk geworden dat iedereen tegenwoordig zijn graantje wil (en kan) meepikken. De hoeveelheid brol die verschijnt, wordt steeds groter.

Verschijningen van het genre 'crazy frog' doen er geen goed aan. Ook het aantal slechte covers, slechte remixes, ... dat is uitgekomen is echt massaal vind ik. De TV-zenders zijn daarna ook nog eens overspoeld door een massa aan 'bedenkelijke' R&B/Hip Hop nummers (50 cent, Rihanna, ...).


Ik kan niet over alle genres spreken, maar in genres als Pop en Rock zijn er toch heel wat goeie dingen verschenen in jaren 2000. Er zijn al (veel) slechtere periodes geweest voor deze genres.

Ik vind het algemeen niveau van de laatste 10 jaar toch best goed. Alleen weet ik niet of er zoveel 'all-time classics' gaan tussenzitten...

Bart Religion

Legacy Member
Archaos zei:
Ik kan niet over alle genres spreken, maar in genres als Pop en Rock zijn er toch heel wat goeie dingen verschenen in jaren 2000. Er zijn al (veel) slechtere periodes geweest voor deze genres.

Nee toch niet. Niet dat het nu slecht was ofzo, maar jaren 50,60,70,80,90 waren wel allemaal beter en vernieuwender.

Kid_C

Legacy Member
bartreligion zei:
Nee toch niet. Niet dat het nu slecht was ofzo, maar jaren 50,60,70,80,90 waren wel allemaal beter en vernieuwender.

Te zien in welke rockgenres je kijkt natuurlijk.

Archaos

Legacy Member
bartreligion zei:
Nee toch niet. Niet dat het nu slecht was ofzo, maar jaren 50,60,70,80,90 waren wel allemaal beter en vernieuwender.

Ok, ik verwoordde het nogal hard. :p

Minder vernieuwend sowieso, dat klopt.

Maar de jaren '80 en het tweede deel van de jaren '90 vond ik toch ook wel mindere periodes qua Rock. Ook wel goeie dingen, versta me niet verkeerd.

Eind jaren '60 - jaren '70 blijft voor mij de beste periode. :)

Maar ik dwaal af :p

Bart Religion

Legacy Member
Archaos zei:
Ok, ik verwoordde het nogal hard. :p

Minder vernieuwend sowieso, dat klopt.

Maar de jaren '80 en het tweede deel van de jaren '90 vond ik toch ook wel mindere periodes qua Rock. Ook wel goeie dingen, versta me niet verkeerd.

Eind jaren '60 - jaren '70 blijft voor mij de beste periode. :)

Maar ik dwaal af :p

Kid_C zei:
Te zien in welke rockgenres je kijkt natuurlijk.

Hangt ook af van je smaak. De jaren 80 vind ik net erg gaaf door de ontwikkeling van opwindende geluiden uit het ondergrondse. Punk, hardcore, metal, alternative rock, grunge, en bands die lekker experimenteren en alles gingen dooreengooien...
In de hitparades stond vooral troep natuurlijk.

Eind jaren 90 met die nu-metal ellende was idd armoe troef.

shiftyke

Legacy Member
deyoeri zei:
Allemaal even grote brol imo. Commerce en indie is om van te kotsen.
Een van de weinige goede vertengewoordigers die we hebben is Amen Ra.

kan ik enkel maar beamen :)

In DJ land is Lefto ook wel zeer gegeerd, die man vliegt van het ene uiteinde van de wereld naar het andere uiteinde!

Kid_C

Legacy Member
shiftyke zei:
kan ik enkel maar beamen :)

In DJ land is Lefto ook wel zeer gegeerd, die man vliegt van het ene uiteinde van de wereld naar het andere uiteinde!

Wie/wat is Lefto eigenlijk? Ik zie nu al jaren die kerel zijn naam overal staan, maar wat die precies heeft gedaan, geen idee. :unsure:

@bartreligion: Dat hangt idd af van je smaak en dat waren idd opwindende tijden in die scene. Uiteindelijk gaat iedereen elkaar beïnvloeden en worden veel genres in een mixer gegoten, soms met verbluffende resultaten. Dat was ook zo in de jaren 2000, niet minder dan de decennia ervoor.

Bart Religion

Legacy Member
Kid_C zei:
@bartreligion: Dat hangt idd af van je smaak en dat waren idd opwindende tijden in die scene. Uiteindelijk gaat iedereen elkaar beïnvloeden en worden veel genres in een mixer gegoten, soms met verbluffende resultaten. Dat was ook zo in de jaren 2000, niet minder dan de decennia ervoor.

Ja, uiteindelijk heeft elke periode wel z'n gave dingen, maar tegenwoordig moet je toch al gaan zoeken.
Nu nog altijd, vooral in het stoner/sludge genre komen erg gave dingen uit. Maar ik kan me inbeelden dat veel mensen dat niet trekken.

Die hele "garage rock/postpunk revival" trek ik minder. White Stripes, Vines, en wat nog allemaal. Allemaal wel aardig hoor, maar de orginele garage bands en aanverwanten trek ik toch een pak beter.

boeffel

Legacy Member
hopelijk niet teveel ********** (ft. *****) - hiphop, deze combinatie heeft de laatste jaren de popmuziek gewoon verpest...

Approved

Legacy Member
hopelijk niet te veel rockfags, tokiohotel heeft de laatste jaren de rockmuziek gewoon verpest...

:ironic:

Delirium

Legacy Member
shiftyke zei:
ik heb wat aan het denken geweest en de volgende dingen zullen toch wel blijvers zijn:

Rock
- In Your Honor - Foo Fighters
- Songs for the deaf - QOTSA
- R - QOTSA
- Lateralus - Tool (en nog geen klein beetje)
- 10,000 Days - Tool
- Hard Candy - Counting Crows
- Black Market Music - Placebo

De meeste van de groepen zijn opgericht in de jaren 90, maar kenden idd hun echte populariteit na 2000. Eén groep zou ik er nog bijzetten en dat is Muse. Met hun nieuw album hebben ze me verbaasd en hun vorige 2 albums waren ook zeer sterk. En voor mij mag Sigur Ros daar ook nog bij. Ik kende ze al heel lang, en zijn nu toch ook doorgebroken voor een groter publiek.

Voor de groepen van de laatste jaren: Arctic Monkeys zullen wel nog een grote naam worden denk ik. Editors en The Killers zijn ook aan populariteit aan het winnen, maar missen toch iets om een echt grote naam te worden.

Soit just my 2 cents

krynos

Legacy Member
deyoeri zei:
Allemaal even grote brol imo. Commerce en indie is om van te kotsen.
Een van de weinige goede vertengewoordigers die we hebben is Amen Ra.

funeral dress?

ik vrees ook nog voor :
milk inc. (ookal jaren 90 kweet het ma da neemt nie weg da we het over 10 jaar wss nog horen)
regi :cry:
en nog van die rommel

ik hoop op:
bloody beetroots
steve aoki
cavalera conspiracy
disturbed
hollywood undead
en dan nog zoveel mogelijk metalcore en noise-rock (op dit moment dan mss nimmer)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan