Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Luister naar rock voornamelijk maar de laatste dagen terug wat hiphop.

Voornamelijk Nas...

Ben er eigenlijk uitgegroeid dus weet niet wie tegenwoordig als goed beschouwd mag worden.

Begin van dit is ook wel grappig.

YouTube - Chamillionaire - Hip Hop Police


Zag graag ook wel battles freestyle en disses wat veelal ook kwaliteiten toonde van de mc'er.


Voor de rest ook wat Slim Shady stuff... Alé kweet niet of die eigenlijk echt credit krijgt onder de 'echte' hiphoppers. :-) Maar blijft toch een heerlijk flow hebben en zo zijn eigen stijl.

skatemania

Legacy Member
Ik zeg niet dat Hip-hop dood is, maar R&B slaat nu eenmaal meer aan... ik luister naar rap, Hip-Hop en R&B...de enige landen waar je nog rap vindt is meestal hier in europa: frankrijk en duitsland..

tb-303

Legacy Member
skatemania zei:
de enige landen waar je nog rap vindt is meestal hier in europa: frankrijk en duitsland..

lol wat een zever.... waar haal je zon gezwans?!
Maak dit statement op gelijk welk hip hop forum en ze dissen u tot ge van schaamte uitlogt! :naughty::D

Gewoon eens googlen op international rap zegt al genoeg ;)

skatemania

Legacy Member
tb-303 zei:
lol wat een zever.... waar haal je zon gezwans?!
Maak dit statement op gelijk welk hip hop forum en ze dissen u tot ge van schaamte uitlogt! :naughty::D

Gewoon eens googlen op international rap zegt al genoeg ;)

Ja sorry khad me meer moeten specifiëren... Ik bedoelde dat degene die ge nog ietwat bekend tegenkomt uit die landen komen... alsj natuurlijk google zoekt dan vindt je heel wat onbekende talenten in de VS enal das waar

Joown

Legacy Member
skatemania zei:
Ik zeg niet dat Hip-hop dood is, maar R&B slaat nu eenmaal meer aan... ik luister naar rap, Hip-Hop en R&B...de enige landen waar je nog rap vindt is meestal hier in europa: frankrijk en duitsland..

Wat is volgens jou dan het verschil tussen rap en hiphop?

skatemania

Legacy Member
sQuar3. zei:
Wat is volgens jou dan het verschil tussen rap en hiphop?
Niet veel, buiten dat de 'rappers' (want zo noemen ze zichzelf ook in Hip Hop) zangers zijn...maar ze gwn de naam 'rapper' draaien...

Suphafly

Legacy Member
skatemania zei:
Niet veel, buiten dat de 'rappers' (want zo noemen ze zichzelf ook in Hip Hop) zangers zijn...maar ze gwn de naam 'rapper' draaien...

we hebben met een kenner te maken...

nog iemand gisteren naar typhoon in dendermonde geweest?
kort maar krachtig
ni veel volk, maar toch voldoende
voor 10€ mocht ik niet klagen

shiftyke

Legacy Member
zonder wagen geraak ik niet in d'monde, anders was ik er zowieso :D

@Skatemania: zijde nu serieus bezig ofwa? :wtf:

shiftyke

Legacy Member
Beerend zei:
Discussieer over shows en cd's. Algemene discussies over hiphop monden toch alleen maar uit in 'commercieel dit', 'TMF dat', 'bling bling bweurk', 'underground dat' en meestal zijn 't dan toch maar leken die daar kost wat kost hun mening over kwijt willen ... :)

Iemand die de samples kent? En zijn er buiten die '5 elements of hiphop' al noemenswaardige namen op de festivals? Ik heb precies de indruk dat Dour via Lefto het enige festival is dat grote hiphopartiesten wil boeken. Op Pukkelpop kan je de laatste 3 jaar niet meer rekenen.

q-tip en grandmaster flash op les ardents :sad:

Chokri leeft met oogkleppen op hij denkt echt dat hiphop alleen maar bling bling en al die zever is daarom geen hiphop de laatste jaren

skatemania

Legacy Member
shiftyke zei:
zonder wagen geraak ik niet in d'monde, anders was ik er zowieso :D

@Skatemania: zijde nu serieus bezig ofwa? :wtf:

Ja anders zou ik het niet zeggen he ;)
Wat ik over de meeste hip-hoppers denk is dat het meestal wannabe rappers willen zijn...

n.w.a

Legacy Member
Cool Kids vorig jaar op pukkelpop?

Als je geen goede hiphop meer vindt, zoek je op de verkeerde plaatsen.....

skatemania

Legacy Member
n.w.a zei:
Cool Kids vorig jaar op pukkelpop?

Als je geen goede hiphop meer vindt, zoek je op de verkeerde plaatsen.....

tzal daar dan aan liggen he ^^ iemand eenn tip?:p

shiftyke

Legacy Member
skatemania zei:
Ja anders zou ik het niet zeggen he ;)
Wat ik over de meeste hip-hoppers denk is dat het meestal wannabe rappers willen zijn...

hiphop is een cultuur, rappen is een onderdeel van die cultuur, dus uw state slaagt eigelijk niet echt op iets... :niceone:

Bud

Legacy Member
Suphafly zei:
we hebben met een kenner te maken...

nog iemand gisteren naar typhoon in dendermonde geweest?
kort maar krachtig
ni veel volk, maar toch voldoende
voor 10€ mocht ik niet klagen

Ben geweest! Typhoon was zaaaalig, idd wel wat kort. Ty was echt aan het stralen toen iedereen sprokkeldagen uit volle borst kon meezingen :). Ook wel leuk dat hij live instrumenten meenam, lachen als hij los gaat op een trompet of saxofoon solo :D
Meer van dat!

Btw: Ice Cube komt binnekort naar Vooruit, wel niet zo een harde fan van...

shiftyke

Legacy Member
Bud zei:
Btw: Ice Cube komt binnekort naar Vooruit, wel niet zo een harde fan van...

Alé jong, de roots van gangsta rap :D

ik zag denk ik dernet op tmf dat xzibit naar sint-niklaas zou komen, weet iemand er iets van? Of heb ik mij nu miskeken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan