Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

shiftyke

Legacy Member
Ik ken hem van op wasteland, nog niet echt naar geluisterd misschien toch eens doen.

Talib kweli was gene vette naart schijnt

skampy

Legacy Member
Bud zei:
Vroeg mij eigelijk af of iemand hier Krewcial kent. Belgische hiphop artiest en verdient veel meer aandacht imo. Spijtig dat het wat stil is rond hem :(
YouTube - Krewcial feat. Murs - Everyday

uiteraard. Ken hem van zn eerste album (Live guy with glasses uit '98 of '99). Over zn MC skills valt nog te discussiëren, maar als producer toch ongeëvenaard in het genre. Op 25/8 staan een aantal tracks met enorm veel soul. Zonde dat die het qua verkoop niet zo goed heeft gedaan, zeker als je die op zo'n mooi label als BBE kan releasen. En idd jammer dat er sindsdien niks meer van hem is uitgekomen.

shiftyke

Legacy Member
Lekkere beats maakt die Krewcial, thx for the tip ;)

Pff ik wil De La :(
Op de Stonesthrow DJ tour heeft Peanut Butter Wolf stuk of 3 De La nummers gedraaid en gans de zaal sprong in actie, als het dan nog eens De La live is wat geeft dat dan :D

Approved

Legacy Member
Mijn favoriet nummer is Stakes Is High, ik ben verliefd of die Dilla beat.. Favoriet album is een moeilijke keuze. het is of De La Soul Is Dead of Buhloone Mindstate. Kan niet kiezen :p

Het leuke aan De La Soul is dat ze op elk album een totaal andere stijl hebben maar toch altijd een heerlijk album afleveren (imo). Na 20 jaar blijven ze nog altijd goede muziek uitbrengen <3

Robust²

Legacy Member
Workinonit van Dilla :love: Instrumental dingen zijn meestal niet echt m'n ding, maar damn die track is goed.

Daarnaast viel het mij trouwens daarnet op dat ik graag naar 'storytelling' tracks luister, Slug van Atmosphere doet dit zeer vaak bv, Tonedeff precies ook nog regelmatig.

mtm

Legacy Member
Nja, da's inderdaad wel een feit. Tot nu toe heb ik nog geen enkel album dat ik niet goed vind. Stakes Is High is dan wel mijn favoriet album, de track zelf is inderdaad :love:

Approved

Legacy Member
robust² zei:
Workinonit van Dilla :love: Instrumental dingen zijn meestal niet echt m'n ding, maar damn die track is goed.

Daarnaast viel het mij trouwens daarnet op dat ik graag naar 'storytelling' tracks luister, Slug van Atmosphere doet dit zeer vaak bv, Tonedeff precies ook nog regelmatig.

Masta Ace!

A Long Hot Summer en Disposable Arts zijn twee albums die van begin tot eind één verhaal vormen. Aanrader als je ze nog niet kent :)

shiftyke

Legacy Member
skampy zei:
Om De La in België te zien, heb je idd al genoeg kansen gehad :p

das waar, maar het moet ook uitkomen met de persoonlijke agenda e ;)

@robust

Elke dilla beat is ":love:" man ;)

Robust²

Legacy Member
Masta Ace ken ik van een paar tracks, maar albums heb ik er niet van, zal ik ook eens checken.

En meeste beats zijn idd alles behalve mis te noemen, maar die Workinonit bleef toch in m'n hoofd zitten. T'zou zelfs zonde zijn om er vocals op te zetten, is perfect zo :)

shiftyke

Legacy Member
robust² zei:
Masta Ace ken ik van een paar tracks, maar albums heb ik er niet van, zal ik ook eens checken.

En meeste beats zijn idd alles behalve mis te noemen, maar die Workinonit bleef toch in m'n hoofd zitten. T'zou zelfs zonde zijn om er vocals op te zetten, is perfect zo :)

zet Donuts maar eens in zijn geheel op, dat is 45 minuten lang die genialiteit!

skampy

Legacy Member
het is zelfs zonde om die tracks apart te beluisteren, Donuts dient integraal gedraaid te worden!

Bud

Legacy Member
Mad.Villain zei:
Masta Ace!

A Long Hot Summer en Disposable Arts zijn twee albums die van begin tot eind één verhaal vormen. Aanrader als je ze nog niet kent :)

A long hot summer is één van mij favoriete albums: beats en lyrics :love: zelfs de skits zijn goed :)

Evidence!
101.TV / 101Barz

Robust²

Legacy Member
Heeft gister helemaal opgelegen hoor, maar sommige tracks springen er toch uit voor mij :)
Kijk, k'heb hem zelfs speciaal nog eens opgelegd :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan