Archief - Bonzai / Retro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XA4

Legacy Member
DJ BUZZE retro zei:
enz enz enz enz ! dit is zelfs nog geen % van wat er allemaal aan quality retro te vinden is... back to the early days... :applause:
*kuch*... mix... :music:

;)

Miesjel

Legacy Member
Hey Buzze, die lijst is nu niet zo'n goed idee. (gezien mass-requests en hun gevolgen niet toegelaten zijn) ;)

BuffaloKampioen

Legacy Member
Ah eindelijk eens een thread met goede muziek!! Ik ken alle bonzai klassiekers, en da zijn pas platen, duust keer beter dan platten jump! De oudere Dj's (zoals een Dj Pascal) durven die nog altijd keer draaien op retro arena in bocca in destelbergen, altijd de max :D

Ook maar keer lijstje geven,hé (zonder bonzai klassiekers want die vind ik allemaal goed maar gwn retro)

Cyb - Now
Push - Universal Nation (Ferry Corsten Remix)
CM - Dream Universe
Rewired Ft Dj Liberty - Luv Cums
Dj Frank - Fuckin Serious
Robert Armani - Hit Hard
Three Drives on a Vinyl - Greece 2000 (Sacoman Remix)
Scorpio Rising - Nagasaki
Stormtraxx -Sun Goes Down
Usura - Open Ur Mind (Quicksilver Remix)
Junk Project - Control (sorry ma kvind nog bere schijf )
Joe T. Vanelli - Play With The Voice (PVD Remix)
Speedy J - Pull Over
Virtual Zone - Virtual Zone
Energy 52 - Café Del Mar
Sinthy - The Pusher
Viper 2 - Titty Twister
Sonic Inc. - Taste of Summer
Drax vs LTD. - Amphetamine
Kai Tracid - Liquid Skies
Party Crahser - The Jumper
Liberty - Arco Iris :applause:
Nasty B - Hunchback of Notre Dame

Kweet enkele superbekenden achja, kvind ze nog altijd goed :)

Miesjel

Legacy Member
Hey Buzze, die lijst is nu niet zo'n goed idee. (gezien mass-requests en hun gevolgen niet toegelaten zijn) ;)

En het lijstje hierboven; veel pseudo-retro, hoor ;)

Miesjel

Legacy Member
Beerend zei:
Er wordt niet specifiek achter gevraagd, dus is niet echt een request

Neen, maar het kan wel de downloaders aan het werk zetten :p

Anyway, Ik ga eens denken over een tracklist voor een retrosetje, het is weer maanden geleden dat ik nog een post heb gezet in het mix-forum...

Firestyler

Legacy Member
The 3rd Anniversary Mixed By Dj Yves, ook zo'n gemixte CD met echt wel bomvol zo'n retro (Catalog# 74321 331572)

en wat heb je aan downloaden als je ze niet eens echt staan hebt, retro's moeten hun waarde hebben op vinyl

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Miesjel zei:
Neen, maar het kan wel de downloaders aan het werk zetten :p

downloaden downloaden... :ironic: da die download snullekes dan maar downloaden he... hoe hier over downloaden gedaan wordt... dat gaat niks veranderen hoor, is druppel op een onvoorstelbaar hete plaat. Enja, wat hebben ze nu aan mp3 wanneer het over retro gaat... dat heeft enkel waarde op plaat idd

Begrijp me niet verkeerd, ik moet het ook niet hebben van die 'downloaders' en dan maar stoefen over hun brede collectie... maar de realiteit is... wat kunnen ze ermee aanvangen, met hun domme mp3'kes ... rien du tout

:applause: lang leve vinyls kopen

fr1sb33

Legacy Member
Deejay_Neo zei:
Ah eindelijk eens een thread met goede muziek!! Ik ken alle bonzai klassiekers, en da zijn pas platen, duust keer beter dan platten jump! De oudere Dj's (zoals een Dj Pascal) durven die nog altijd keer draaien op retro arena in bocca in destelbergen, altijd de max :D
...
Kweet enkele superbekenden achja, kvind ze nog altijd goed :)

Das muziek waarmee ik opgegroeid ben, dus zo erg retro zullen ze wel niet zijn. ^^ (ik ben 19, dus nie overdreven oud)
Tzijn inderdaad wel klassiekers, die iedereen goe vindt. (omdat ze ook enorm goe zijn)
Alleen jammer dat sommige kapot gedraaid worden en er om de 2 jaar een remake van wordt gemaakt.
Mijn eerste cd is een mix cd van DJ Visage uit 1998 (Mix Mania vol 2) en daar was oa DJ Frank - Funkin Serious, CM - Sensation, Nico Parisi - The Beginning, Extreme Trax - Final Fantasy, ... op te vinden.
Those were the good old days, wat mij betreft.
Ik zoek dan ook meer naar muziek van 10 jaar geleden dan recente muziek. (jump must die btw)

dani filth

Legacy Member
Miesjel zei:
Anyway, Ik ga eens denken over een tracklist voor een retrosetje, het is weer maanden geleden dat ik nog een post heb gezet in het mix-forum...


:applause:

Firestyler

Legacy Member
maareuh wie zou alles doen voor sommige retro klassiekers? bedoel ik wie dat echt zo spaart voor zijn collectie
( Fiocco - afflito etc... :p)

Prior

Legacy Member
Firestyler zei:
maareuh wie zou alles doen voor sommige retro klassiekers? bedoel ik wie dat echt zo spaart voor zijn collectie
( Fiocco - afflito etc... :p)


heb afflito onlangs nog gekocht, is herperst geweest, dus die ga je zeker nog vinden ;)

NoizeSuppressor

Legacy Member
Ik heb een hoop goeie ouwe bonzai's liggen en wat bommen van 91' - 95'. Als ge die draait op een 'retro feestje' dan gaan ze zeiken dat dat 'te hard' is omdat ze allen ixxel enzo kenne :eek:

yellowtigra

Legacy Member
Mijn retro collectie is aanzienlijk ;) een + 1500 cd's van eind de jaren 80 tot nu gaande van New beat "take" cd's tot de laatste nieuwe jump cd's van nu en tuurlijk ook de bonzai's en zowat alle verzamelcd reeksen die zijn uitgekomen (serious beats,solid sounds,zowat alle dancing reeksen enz), maar is gewoon aangegroeid (heb nooit cd's weggedaan)

<BAD> schuim

Legacy Member
bonzai valt wel is te aprecieren maar nie bepaalt mijn ding,

kerel uit mijn klas heeft connecties met de mannen van bonzai records gehad en heeft nog een stapeltje van die bonzai classiekers liggen

misschien open da nog wel is ne verkoop hier opt telenet forum ;)
zijn die platen eigelijk nog iets waard?

ByT3 Me

Legacy Member
<BAD> schuim zei:
bonzai valt wel is te aprecieren maar nie bepaalt mijn ding,

kerel uit mijn klas heeft connecties met de mannen van bonzai records gehad en heeft nog een stapeltje van die bonzai classiekers liggen

misschien open da nog wel is ne verkoop hier opt telenet forum ;)
zijn die platen eigelijk nog iets waard?

sommige, maar de meeste bekende hebben al ne repress gehad.

NoizeSuppressor

Legacy Member
<BAD> schuim zei:
bonzai valt wel is te aprecieren maar nie bepaalt mijn ding,

kerel uit mijn klas heeft connecties met de mannen van bonzai records gehad en heeft nog een stapeltje van die bonzai classiekers liggen

misschien open da nog wel is ne verkoop hier opt telenet forum ;)
zijn die platen eigelijk nog iets waard?

de meesten zijn jammer genoeg niet veel waard door de overvloed aan repress... (first rebirth for example)

zelf heb ik de meeste ook op originele pressing maar vooral persoonlijke waarde ;)

Firestyler

Legacy Member
First Rebirth is wel veel waard (de gele / originele Bonzai)
(heb al bedragen gehoord van 100&#8364; voor de originele en voor de gele 150&#8364;)

btw als die kerel zen Bonzai verkoopt dat em maar contact maakt met mij, kom er nog te kort en kgeef er een schoon prijsje voor

NoizeSuppressor

Legacy Member
Die gele gaat +- 50 euro maar is dus ook een uitzondering en die kom je niet zo vaak tegen. Al de rest op een enkeling na gaat dus niet veel... Das de eerste persing die gele en daarna geperst in zwart gewoon maar die vind je met hopen. De gele dus niet dus niet zomaar zeggen dat alle first rebirths geld waard zijn :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan