Archief - Bonzai / Retro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Firestyler

Legacy Member
ik vraag me eigenlijk af wat de intresse hier nog voor is van Bonzai en andere retro's?

Devon Rex

Legacy Member
In de stijl of in de platen?

Indien de platen, ... ik zoek nog DJ Bountyhunter - II (met Whoomps erop) ;)

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Devon Rex zei:
In de stijl of in de platen?

Indien de platen, ... ik zoek nog DJ Bountyhunter - II (met Whoomps erop) ;)

Die interesse is vrij groot, als ge mijn platenlijst ne keer beziet (in m'n sig) zulde zien dakker vrij veel heb

Firestyler

Legacy Member
stijl en platen t algemeen gewoon
kwestie tis toch laat maar zeggen muziek waar we trots kunnen op zijn grotendeels allemaal van belgïe en nog steeds wordt de helft ervan gedraaid
(Push, Jones & Stephenson, ... )

gunnie

Legacy Member
intresse ja :D
ben paar jaar geleden naar 10 years Bonzai geweest in antwerpen, eens daar aangekomen was er geen kat. 02.00 was er pakt 500 man ofzo maar da was volle gas gaan daar :D

PussyDuster

Legacy Member
Ik heb ooit naar bonzai toestanden geluisterd, maar dit al lang mijn stijl niet meer. Dream your dream belgium Jump is me nog bij gebleven.

DBK

Legacy Member
da was nog eens muziek waar wij fier op konden zijn, veel kwaliteitsvolle platen die in de loop der jaren klassiekers zijn geworden.
zouden ze jump ni kunnen afvoeren en retro classix beginnen te draaien?

DJ BUZZE retro

Legacy Member
DBK zei:
da was nog eens muziek waar wij fier op konden zijn, veel kwaliteitsvolle platen die in de loop der jaren klassiekers zijn geworden.
zouden ze jump ni kunnen afvoeren en retro classix beginnen te draaien?

Goed idee :niceone:

Prior

Legacy Member
DBK zei:
da was nog eens muziek waar wij fier op konden zijn, veel kwaliteitsvolle platen die in de loop der jaren klassiekers zijn geworden.
zouden ze jump ni kunnen afvoeren en retro classix beginnen te draaien?

Jump is de laatste tijd zo afgezaagd met hun talrijke remixen op bestaande liedjes. Ikzelf ben aan het verminderen met jump te draaien en opnieuw met retro begonnen, want dat was voor mij de tijd dat ik me goed geamuseerd heb... :) :music:

ElemenTiM

Legacy Member
Kheb enkel open the ice en nog een waarvan ik de naam niet ken :)
+ Zolex - Beatifull Inside
+ Zolex - The Message

:)

Firestyler

Legacy Member
ElemenTiM zei:
Kheb enkel open the ice en nog een waarvan ik de naam niet ken :)
+ Zolex - Beatifull Inside
+ Zolex - The Message

:)
The Message? deze? -> Carat Trax - Vol. 2 - Carat Techno

is nog goe wa waard!

trouwens Carat heeft daar iemand nog sfeerbeelden van ofzo? ben daar nooit geraakt (was te jong) en nu bestaat deze niet meer

Reptiel

Legacy Member
Ik luister toch nog altijd veel naar de retro classix, en zo te zien is er wel nog intresse in de stijl.
Ik heb liever dat er iets minder intresse is, maar echte fans, dan veel intresse met meelopers :)

Bonzaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Yes The Rebel, The Rebel
Disin you wright now
yo, yo, yo ricky D, what's going on, whats goning on,...
Was Kosten Die Kondome?
Mind penetrationnn
Calling Earth
thunderball (tsa tsa tsa tsaa, hoemstaaaaaaaaaa, beter tes beter tsa... he i know electronics is realy great , but my style is much ....)

arghhh ik kom zot, BONZAAIIIIIIIIIIIII

Firestyler

Legacy Member
Reptiel zei:
Ik luister toch nog altijd veel naar de retro classix, en zo te zien is er wel nog intresse in de stijl.
Ik heb liever dat er iets minder intresse is, maar echte fans, dan veel intresse met meelopers :)

Bonzaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Yes The Rebel, The Rebel
Disin you wright now
yo, yo, yo ricky D, what's going on, whats goning on,...
Was Kosten Die Kondome?
Mind penetrationnn
Calling Earth
thunderball (tsa tsa tsa tsaa, hoemstaaaaaaaaaa, beter tes beter tsa... he i know electronics is realy great , but my style is much ....)

arghhh ik kom zot, BONZAAIIIIIIIIIIIII
idd, ikzelf ben er 19, voor mijn generatie zeggen ze
maar ik heb het op mijn eigen leren kennen pakweg 10jaar geleden door cassettes van mn broer te pakken te kopieren en zelf ernaar luisteren (stttt em mocht da toen nie weten)
en ben verder gaan zoeken als em er nog had in die stijl, kvond het toen al fenomenaal net zoals nu nog steeds, hoe ze zo'n liedjes in mekaar staken en echt dat je aangrijpt dat doet het toch bij mij.
op een keer ging mn broer zijn truien en tshirts wegsmijten... helaas die hangen bij nu nog in mn kast...
sindsdien ben ik "wat" CD's ervan gaan sparen en jah de loop der tijden vinyls enal daar getuigd mn discogs van tis gewoon n verslaving geworden, tot keyrings enal rond mn sleutelbos zelfs mn slipmatten zijn ervan

moet je nu eens iemand tegen komen die begint over "bonzai tzai tzai" tis gelijk dat ze maar 1 liedje kennen maar dan later zieje ze wel springen als ze ineens Jones & Stephenson - First Rebirth draaien vinden ze het wel een bere plaatje maar kennen ze de achtergrond er niet eens van

btw voor de geintresseerde kheb nog dubbele liggen van bonzai :crazy:

Devon Rex

Legacy Member
Bonzai was vroeger zelfs zo een beetje een buitenbeentje op de Thunderdome compilaties. Bewijs toch dat het label heel wat bekendheid had buiten de Belgische grenzen.

Niet alle Bonzai is goed echter, maar de dikste bommen heb ik toch fier in m'n platenkoffer zitten.

Enneuh Reptiel: Was Kosten Die Kondome van Aces One? Is dat Bonzai? Dacht dat dat enkel Dorpzicht recordings was?

Firestyler

Legacy Member
tzal allesins retro zijn maareuh genen bonzai voor zover ik weet

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Firestyler zei:
The Message? deze? -> Carat Trax - Vol. 2 - Carat Techno

is nog goe wa waard!

trouwens Carat heeft daar iemand nog sfeerbeelden van ofzo? ben daar nooit geraakt (was te jong) en nu bestaat deze niet meer


Lol die hebbek ook ... is dieje zoveel waard? Ik heb em dubbel dus vo 15€ mag em weg als ik er iemand plezier mee kan doen :)

Scruwdriver

Legacy Member
DJ BUZZE retro zei:
Lol die hebbek ook ... is dieje zoveel waard? Ik heb em dubbel dus vo 15€ mag em weg als ik er iemand plezier mee kan doen :)

ja gaarne


Ontopic
Bonzai will never die in my eyes

Miesjel

Legacy Member
Komaan, The Message is zoveel bijgeperst dat hij in de meeste winkels nog vlot te krijgen is. Beetje realistisch blijven hé.

On topic: Ik heb zelf enorm veel retro (en allemaal originele eerste persingen) maar speel hem niet meer. Waarom niet?

1. Toen ik begon te draaien was het fenomeen van de oneindige bijpersingen nog onbestaande. Bijgevolg moest ik lang zoeken naar bepaalde platen en dat maakte het juist plezant. "Ik heb die plaat eindelijk gevonden en niet duur betaald!" Tegenwoordig wordt elke plaat om de twee-drie jaar bijgeperst en kan iedereen ze zo verkrijgen? Where's the fun?

Oh ja, das volgens mij de ondergang geworden voor bonzai. Al die persingen op al die sublabels.

2. Retro is en blijft voor mij muziek van voor 1996 (das de uiterste datum)
Door de komst van Real RetroHouse en Retro Arena is zelfs Ixxel en Darick retro geworden. Het onderscheid tussen retro en platte ripoffs van échte retro is niet meer gekend bij de jeugd. Ok, de retro waar ik het over heb, is té oud om gekend te zijn bij de "huidige" generatie (althans bij de meerderheid ervan). Ik heb dan ook al dikwijls reacties van bekende dj's gelezen waarin ze zeggen: als we retro spelen van begin jaren 90 loopt de dansvloer leeg. De jeugd wil "recentere retro" (om een eerbiedig woord te gebruiken voor die crap)

3. Retrosetjes draaien doe ik wel graag, maar dan wel goeie retro. En dan bedoel ik niet de (zelfs van voor 1996 daterende) platgedraaide hitjes: white line, pullover, cactus rhythm,...

4. Conclusie: retro is tof, maar door de pseudo-retro van vandaag en door de bijpersingen is de fun er voor het grootste deel afgegaan.

Ah ja: wel tof aan retro die niet bijgeperst wordt, is dat ik regelmatig zotte biedingen krijg.

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Miesjel zei:
Komaan, The Message is zoveel bijgeperst dat hij in de meeste winkels nog vlot te krijgen is. Beetje realistisch blijven hé.

On topic: Ik heb zelf enorm veel retro (en allemaal originele eerste persingen) maar speel hem niet meer. Waarom niet?

1. Toen ik begon te draaien was het fenomeen van de oneindige bijpersingen nog onbestaande. Bijgevolg moest ik lang zoeken naar bepaalde platen en dat maakte het juist plezant. "Ik heb die plaat eindelijk gevonden en niet duur betaald!" Tegenwoordig wordt elke plaat om de twee-drie jaar bijgeperst en kan iedereen ze zo verkrijgen? Where's the fun?

Oh ja, das volgens mij de ondergang geworden voor bonzai. Al die persingen op al die sublabels.

2. Retro is en blijft voor mij muziek van voor 1996 (das de uiterste datum)
Door de komst van Real RetroHouse en Retro Arena is zelfs Ixxel en Darick retro geworden. Het onderscheid tussen retro en platte ripoffs van échte retro is niet meer gekend bij de jeugd. Ok, de retro waar ik het over heb, is té oud om gekend te zijn bij de "huidige" generatie (althans bij de meerderheid ervan). Ik heb dan ook al dikwijls reacties van bekende dj's gelezen waarin ze zeggen: als we retro spelen van begin jaren 90 loopt de dansvloer leeg. De jeugd wil "recentere retro" (om een eerbiedig woord te gebruiken voor die crap)

3. Retrosetjes draaien doe ik wel graag, maar dan wel goeie retro. En dan bedoel ik niet de (zelfs van voor 1996 daterende) platgedraaide hitjes: white line, pullover, cactus rhythm,...

4. Conclusie: retro is tof, maar door de pseudo-retro van vandaag en door de bijpersingen is de fun er voor het grootste deel afgegaan.

Ah ja: wel tof aan retro die niet bijgeperst wordt, is dat ik regelmatig zotte biedingen krijg.

héhé :) ik snap wat ge bedoelt ja... ik ken wel de èchte retro hoor... en idd, 1996 is een goede datum om af te sluiten. Maar niet alles van na '96 is crap he... ook tussen 1996 en nu zijn er vele goede producties geweest die van mij op ne retro arena mogen staan.

en idd, ipv Drop That Beat, Anglia enz enz zijn de echte(re) retro classics bv:
(voor diegenen onder ons die hun kennis wat willen uitbreiden)

private productions - looped
system d - trancefusion
x-change - the indians
traxcalibur - the dreamer
meng syndicate - sonar system
grooveyard - mary go wild
public energy - 303
spokesman - acid creak
michael sanctorum - midnight in N.Y.
two pieces - magic bells
tellurians - navigator
edge of motion - set up 007
cameo - money
the ultimate seduction - housenation
speedy j - something for your mind
format 1 - solid session
CLS - can u feel it
time to time - omnibus
pascal - his first creation
aqua contact - cinderella
dextro nrg - morella
dj bountyhunter - bountyhunter
maurizzio braccagni - bass solution
mephisto - euphemia
ramirez - terapia
the daedalus project - extatic trance
odyssey - rainbow
belgica wave - the wave

enz enz enz enz ! dit is zelfs nog geen % van wat er allemaal aan quality retro te vinden is... back to the early days... :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan