Archief - beoordeling beginners DJ setup.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jerke007

Legacy Member
Deekay123 zei:
Ik ben van plan deze controller aan te schaffen

Reloop Digital Jockey 2 Midi Controller, Interface Edition (incl. Traktor LE) (New Line)

Kan ik deze dan aansluiten op mijn laptop, laptop -> boxen, en dan de geluidskaart van de controller gebruiken voor de hoofdtelefoon? Of hoe zit dit precies in elkaar?

http://img686.imageshack.us/img686/1447/53034116.jpg

Dit een goede beginnersset in combinatie met een Asus EEE netbook?
normaal:
uw paneel aansluiten op laptop
uw boxen aansluiten op laptop
en uw koptelefoon aansluiten op paneel(ingebouwde geluisdkaart)
en je kan beginnen

ofwel je boxen aansluiten op je paneel kan ook

Deekay

Legacy Member
ga ik dan ook sets kunnen opnemen op de laptop? gaat de software draaien op een Asus EEE netbook?

deathsythe

Legacy Member
Deekay123 zei:
ga ik dan ook sets kunnen opnemen op de laptop? gaat de software draaien op een Asus EEE netbook?

ja, dat 2de moet je maar opzoeken bij de spec's van de software.

deathsythe

Legacy Member
Ik heb ervaring met bax-shop.nl, recess.nl en new line, en die zijn allemaal goed, met super service. Met retour/ garantie heb ik wel nog geen ervaring :).

bij recess en new line ben ik zeker dat, als ik het geld maandag stort, het pakket vrijdag/ of zelfs donderdag er is.

Mike_D

Legacy Member
Bij Bax-Shop heb ik al regelmatig besteld en had mijn spullen binnen 2 dagen in huis en prijs kwaliteit is ook ok :)

jerke007

Legacy Member
deathsythe zei:
Ik heb ervaring met bax-shop.nl, recess.nl en new line, en die zijn allemaal goed, met super service. Met retour/ garantie heb ik wel nog geen ervaring :).

bij recess en new line ben ik zeker dat, als ik het geld maandag stort, het pakket vrijdag/ of zelfs donderdag er is.
oké,
en als ik betaal bij levering, lukt dat ook? hoeveel moet je meer betalen?

deathsythe

Legacy Member
eum ik dacht dat het 5% van de aankoopprijs is + verzending, maar als je iets wilt kopen, en je drukt op checkout enz, dan kan je normaalgezien alle prijzen enz bekijken...

jerke007

Legacy Member
deathsythe zei:
eum ik dacht dat het 5% van de aankoopprijs is + verzending, maar als je iets wilt kopen, en je drukt op checkout enz, dan kan je normaalgezien alle prijzen enz bekijken...

ik zou van bas shop dan willen bestellen denk ik.

Vochtig

Legacy Member
Bax shop niet doen, als je eens iets in garantie wil geven ofzo duurt het eeuwen, ik ben eerder voorstander van Feedback (waar ik onze synths,samplers etc koop) en Keymusic (heb ik mijn cdj's & djm en headphone gekocht, heel tevreden over de service, de cdj 800's hadden een software probleem, heb gebeld en de dag erna hadden ze er speciaal van sint niklaas winkel laten overkomen en kon gewoon ruilen, en heel echt vriendelijke mensen en ruim aanbod en stok).
Ik zou zowiezo een setup nemen cd speler menger cd speler (dat is als je echt goed wil mixen), hangt ook van je budget af of je dan direct Pioneer gaat kopen of eerst bij JBS of Behringer gaat kijken.

Alien911

Legacy Member
Deekay123 zei:
Ik ben van plan deze controller aan te schaffen

Reloop Digital Jockey 2 Midi Controller, Interface Edition (incl. Traktor LE) (New Line)

Kan ik deze dan aansluiten op mijn laptop, laptop -> boxen, en dan de geluidskaart van de controller gebruiken voor de hoofdtelefoon? Of hoe zit dit precies in elkaar?

http://img686.imageshack.us/img686/1447/53034116.jpg

Dit een goede beginnersset in combinatie met een Asus EEE netbook?

waarom een geluidskaart nemen, als deze al in je Interface edition zit? Je sluit gewoon de digital jockey op je laptop, koptelefoon en boxen kan je aansluiten op je digital jockey, omdat ie een ingebouwde geluidskaart heeft. Dus je hebt maar 1 usb uitgang van je laptop nodig, dat is het!
Een netbook moet traktor wel aankunnen, maar dat is wel een klein schermpje, dus handig kan dat niet zijn volgens mij, maar het lukt.

Bexorcist

Legacy Member
ZiNo zei:
Beginnen leren niet alleen, het is de ideale instap in het huidige dj-wereldje. Het is tenslotte de toekomst.

Dus als ik van jou was zou ik niet twijfelen en niet te veel geld besteden aan dure mixers en Pioneer spullen. Laat je niets aansmeren dat zoiezo overkill is voor thuis wat te draaien, en waar je achteraf mss spijt van gaat hebben.
Je kan er mss wel mee leren beatmatchen, maar laat hem dan maar eens een gig draaien in een willekeurig danscafee waar enkele dubbele CDspelers staan. Wordt lachen dan denk ik. Bedoel enkel dat je beter met het ruwste kan beginnen om dan mss wat fijner te worden.
Midi controller is natuurlijk wel fijn speelgoed (kgebruik m'n CDJ400s ook wel af en toe met lappie & virtual DJ als controller) maar mss iets te hi-tek om volgende week in café 'de gesmolten teelbal' een setje te gaan geven.

Alien911

Legacy Member
Draaien met cd-spelers moet wel lukken als je het beatmatchen al onder de knie hebt met zo een midi cotroller, maar je hebt zeker een punt.

Naar mijn mening is vinyl het beste om te leren draaien, je leert dan echt LUISTEREN naar de plaat IPV TE KIJKEN naar bpm of andere soorten hulpmiddelen. En vanaf je dat onder de knie hebt is de rest a peace of cake. Ben zelf begonnen met cd's, dan impulsief een TT aangeschafd en sindsdien toch wel wa skills verbeterd.
Dus een midi controller is op zich geen slechte keuze, alleen mis je de basis een beetje.

Bexorcist

Legacy Member
Alien911 zei:
Dus een midi controller is op zich geen slechte keuze, alleen mis je de basis een beetje.
Een waarheid als een koe! Probleem is natuurlijk dat op de meeste beginnersgigs geen platendraaiers zullen staan. Eerder 1 of ander medion-dubbelCDsysteem :D

Mike_D

Legacy Member
Best wel een hoop onzin beatmachen blijft beatmachen ongeacht welk apparaat alleen kan het piche bereik verschillen verder maakt het niks uit en hoe groter het bereik hoe gevoeliger .
Er is wel een geval dat het kan zijn dat het niet goed lukt met een ander apparaat is als de piche afwijkt maar dat is bij zaak.

Bexorcist

Legacy Member
Bijzaak? Als je verneukt wilt mixen is dat uiteraard bijzaak ja. Maar als je mixen wilt doen die 2-3 minuten gelijk lopen, is het wel leuk en verdraaid handig om andere technologieën gewoon te zijn. Bv Cue nemen met JB CDspelers is totaal anders dan bv Denon of Pioneer en de wetenschap hiervan kan je heel wat gekloot besparen.

Essit

Legacy Member
Ik lees hier anders nergens dat de TS direct op fuiven/gigs wil gaan draaien...

Hij zoekt een setup voor thuis wat te draaien, daarom denk ik dat hij best af is met een controller, achteraf kan hij eventueel denken aan wat duurder materiaal.

Elk medium is zoiezo ietsje anders... Maar de basis van overgangen maken en muziek mixen blijft in principe hetzelfde. Tuurlijk is er rommel waar je echt niet veel mee kan leren(dan denk ik vooral aan de oudere dubbele-cd spelers enzo.)

Bobson

Legacy Member
Bexorcist zei:
Bijzaak? Als je verneukt wilt mixen is dat uiteraard bijzaak ja. Maar als je mixen wilt doen die 2-3 minuten gelijk lopen, is het wel leuk en verdraaid handig om andere technologieën gewoon te zijn. Bv Cue nemen met JB CDspelers is totaal anders dan bv Denon of Pioneer en de wetenschap hiervan kan je heel wat gekloot besparen.

Mixen die 2-3 minuten gelijk lopen ? Wie doet dat nu :D

Het is wat je gewoon bent. Ik draai altijd met technics, ik ben dan ook niks waard met cd spelers. Maar moet soms wel op feestjes draaien waar enkel een dubbele cd speler staat. Ik weet dan ook op voorhand, dit gaat niet mijn meest strakke set worden, maar ik trek mijn plan wel.

Er zijn genoeg dj's die vaak draaien, maar nog nooit een platenspeler hebben aangeraakt, en het altijd met pioneers/denons/reloops/... doen. Moet ik dan zeggen, jullie zijn geen echte dj's, jullie kunnen geen 2 platen op een technics gelijk leggen. Maar doen wel zotte dingen met pio's met hot cue's, loopjes, perfecte feeling en knowhow.

Maar uiteindelijk blijft de techniek hetzelfde, enkel is het middel waarmee je het doet anders. Dus of nu iemand leer mixen met tt's of cd spelers of midi, volgens mij gaat dat niet veel uitmaken. Maar natuurlijk, met tt's en veel cd spelers kan je niet auto syncen en een bpm meter hebben met 3 cijfers na de komma en dat kan bij midi wel. Iemand minder dj noemen omdat hij die features gebruikt vind ik belachelijk. En daarbij, 2 nummertjes mixen gaat na een tijdje ook vervelen, dus vind ik die extra features zeker geweldig. 4 decks, master sync, oneindig veel effecten, ... Zo hou je de hobby een beetje boeiend. Want we willen toch allemaal nieuwe dingen blijven uitproberen en leren.

Dus minder zeuren over wie wel of niet dj is en meer mixen en creatief bezig zijn.

Bobson

Legacy Member
Het eerste is allesinds Federico Franchi - Cream. Verder heb ik niet geluisterd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan