Bexorcist zei:
Bijzaak? Als je verneukt wilt mixen is dat uiteraard bijzaak ja. Maar als je mixen wilt doen die 2-3 minuten gelijk lopen, is het wel leuk en verdraaid handig om andere technologieën gewoon te zijn. Bv Cue nemen met JB CDspelers is totaal anders dan bv Denon of Pioneer en de wetenschap hiervan kan je heel wat gekloot besparen.
Mixen die 2-3 minuten gelijk lopen ? Wie doet dat nu
Het is wat je gewoon bent. Ik draai altijd met technics, ik ben dan ook niks waard met cd spelers. Maar moet soms wel op feestjes draaien waar enkel een dubbele cd speler staat. Ik weet dan ook op voorhand, dit gaat niet mijn meest strakke set worden, maar ik trek mijn plan wel.
Er zijn genoeg dj's die vaak draaien, maar nog nooit een platenspeler hebben aangeraakt, en het altijd met pioneers/denons/reloops/... doen. Moet ik dan zeggen, jullie zijn geen echte dj's, jullie kunnen geen 2 platen op een technics gelijk leggen. Maar doen wel zotte dingen met pio's met hot cue's, loopjes, perfecte feeling en knowhow.
Maar uiteindelijk blijft de techniek hetzelfde, enkel is het middel waarmee je het doet anders. Dus of nu iemand leer mixen met tt's of cd spelers of midi, volgens mij gaat dat niet veel uitmaken. Maar natuurlijk, met tt's en veel cd spelers kan je niet auto syncen en een bpm meter hebben met 3 cijfers na de komma en dat kan bij midi wel. Iemand minder dj noemen omdat hij die features gebruikt vind ik belachelijk. En daarbij, 2 nummertjes mixen gaat na een tijdje ook vervelen, dus vind ik die extra features zeker geweldig. 4 decks, master sync, oneindig veel effecten, ... Zo hou je de hobby een beetje boeiend. Want we willen toch allemaal nieuwe dingen blijven uitproberen en leren.
Dus minder zeuren over wie wel of niet dj is en meer mixen en creatief bezig zijn.