Archief - beoordeling beginners DJ setup.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bountty

Legacy Member
Met 400 euro zou ik - persoonlijk - een Reloop Digital Jockey 2 Interface aankopen, dan hebde nog 50 euro over voor een deftige hoofdtelefoon. Misschien dat ook eens overwegen, heeft veel meer mogelijkheden dan die combinatie die je voorlegde (loopjes, effecten, ...), en voelt naar het schijnt niet echt plastiekerig aan.

Alien911

Legacy Member
Ik raad eigenlijk ook een Reloop Digital Jockey 2 Interface aan, je moet wel een laptop of een pc hebben die wa vlotjes draait om Traktor aan te kunnen. Heb de vorige versie voor op mijn kot, kon moeilijk de hele installatie op mijn kamertje plaatsen. Het is zeker een degelijk machientje. Ik zou zelfs durven zeggen dat je voor 400 euro niets beter vindt.

jerke007

Legacy Member
Alien911 zei:
Ik raad eigenlijk ook een Reloop Digital Jockey 2 Interface aan, je moet wel een laptop of een pc hebben die wa vlotjes draait om Traktor aan te kunnen. Heb de vorige versie voor op mijn kot, kon moeilijk de hele installatie op mijn kamertje plaatsen. Het is zeker een degelijk machientje. Ik zou zelfs durven zeggen dat je voor 400 euro niets beter vindt.

ja, nu draai ik momenteel op virtual dj zonder paneel xd, lukt zeer goed!
men laptop is:
windows vista
3gb ram
intel centrino 2 p8400 2.26GHZ
ati hd3470 256+768 mb videokaart
...

kan tracktor wel aan he?

bountty

Legacy Member
Traktor is toch nog net iets zwaarder dan VirtualDJ ma bon, uw laptop zal het zeker trekken.

Bobson

Legacy Member
Traktor en VirtualDJ komen qua cpu gebruik ongeveer overeen hoor. Hangt er ook vanaf wat je doet natuurlijk. Muziek afspelen kan je niet echt zwaar noemen hé. Met VirtualDJ kan je video mixen, en da trekt wel wat cpu...

?therapy?

Legacy Member
Wat is eigenlijk het verschil tussen die Reloop Digital Jockey versies?
De een is een Interface edition(€349) de andere niet(€249) :x
DJ Gear | DJ Controllers (New Line)

/edit: nevermind, interface edition heeft een geïntegreerde geluidskaart... :p

deathsythe

Legacy Member
de duurdere heeft;
ingebouwde geluidskaart
audio uitgang
microfoon ingang
hoofdtelefoon aansluiting

dat zijn de verschillen wat :)

REDNIK

Legacy Member
inferface editie heeft ook touchsensetive jogs? de andere nie dacht ik?

Baffel

Legacy Member
Waarom wilt iedereen die kerel eigenlijk een midi-paneeltje aanraden. Ik ben zelf ook met zoiets begonnen, en heb daar al ongelofelijk veel spijt van gehad. Daarmee leer je toch niet mixen. Hij wil een beginnende dj-setup dus loopjes effecten en toestanden heeft hij toch niet nodig. De pitch sliders zijn meestal te kort en de resolutie niet hoog genoeg (ik heb al met een aantal bordjes ervaring, niet met de reloop, dus ignore dit punt moest je daar wel in stapjes van 0.1 of 0,05 kunnen aanpassen), sync knop ligt altijd op de loer en beatmatchen leer je dus nooit.

Over de set zelf. Als dit je eerste dj-materiaal is en je moet echt nog beginnen met het leren, kan je misschien eerst iets 2e hands kopen. Geluidskwaliteit is dan toch niet belanrijk. Ik denk dat je voor 150€ al snel een volledige set hebt die hetzelfde kan als degene die je hierboven aangeeft ( dan hebben we het over jb-system materiaal ;) )

deathsythe

Legacy Member
en ik had eerst een midi paneeltje en ik was zeer tevreden over die aankoop :)
meningen en ervaringen liggen anders, feit is zoiets verkoop je met gemak door, die dubbele cd speler en mengpaneel zal je voor de helft van de waarde mogen verkopen (als het u niet aanstaan, want leren beatmatchen kan fokking frustrerend zijn :) )

Baffel

Legacy Member
Versta mij niet verkeerd, ik ben ook tevreden van mij midicontroller en de mogelijkheden zijn enorm, maar heb je ermee leren draaien? Ik gebruik voor de gemakkellijkheid en mogelijkheben meestal het midicontroller, maar als er ergens 2 cdj1000 ter mijne beschikking staan vind ik het fijn dat het daarmee ook lukt, zonder sync knop.

deathsythe

Legacy Member
nee inderdaad, ik gebruikte gewoon altijd die sync knop omdat die jogweels zodanig slecht waren, (veeeel te gevoelig), zodat je er niet mee kan beatmatchen.
maar het heeft wel de deuren geopend voor het djwereldje voor mij :p

en ik denk wel dat je met die reloop wel nog deftig kan mixen...
op zich zijn die jogwheels even groot als die van een dubbelaar hé, dus zoveel verschil zal het niet maken... :)

Baffel

Legacy Member
Voor mij is het probleem eerder de pitch het probleem, je moet de software meestal op -+ 6% zetten en dan nog is het de vraag of je een nauwkeurigheid van 0.1% hebt, want de meeste pitch faders zijn iets van 6 cm lang en ze gebruiken midi 7bit signaal. Ik zie nu wel dat deze 14bit midi op de fader pitch heeft, dus wel redelijk bruikbaar en kan je wel mee leren beatmatchen, als je maar van de sync blijft :)

deathsythe

Legacy Member
Mja zo een ding is nie echt gemaakt om te beatmatche, eerder om het dj gevoel aan te wakkeren :D

REDNIK

Legacy Member
mja ik heb nu 2jaar cdj gear gehad. kheb het beatmachen goed onder de knie. Maar zo een hele pioneer gear moet niet meer voor mij thuis, daarom dat ik denk zo een midi controller ga aanschaffen en kan het geld goed gebruiken.

Nu nog aant zien welke de beste is natuurlijk. maar voorlopig lijkt me de digital jockey 2 het meeste interssante

jerke007

Legacy Member
kben nu tog aan het kijken voor de Reloop Digital Jockey 2 Interface te kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan