Archief - Aanschaffen nieuwe headset

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eddie

Legacy Member
=[BwU]=Jackass;12128931 zei:
Ik zou niet teveel energie verspillen met marginale,elitaire comments zoals de deze, dat bewijst dat je er zelf geen reet van afweet.

Voor dubstep hoef je geen superduur (en overgehyped) product te kopen als reason of ableton, Benga en Skream en veel andere Dubstep producers maken gebruik van Fruity Loops.


Maar als jij per sé veel te veel wilt betalen,gewoon omdat iedereen zegt dat het goed is... Veel plezier in het leven dan,schaapje :rofl:


En gelieve het on topic te houden, mensen zoals Eddie zijn hier niet welkom.

zie e Mr. Professional, ik ken fruity loops nu gelijk mijn binnen zak en kan maken wat ik wil maar guess what? je MAG er geen muziek mee producen omdat je dan niet over de juiste rechten beschikt.
bij programma's als reason en ableton heb je daar geen last van.

jongens toch...

TRFluffy

Legacy Member
Eh van waar heb je dat? lol! Waarom niet?

Als ge het over de loops en shit hebt (Het Deadmau5 debacle) : Daarom is het gebruik van de sequencer nie verboden eh. Ik heb dus nooit iet van die samples gebruikt in de tijd dat ik FL gebruikte.

Als ge uw eigen samples/VST's/whatever gebruikt is er toch nikstekloten aan de hand?!

http://support.image-line.com/knowledgebase/base.php?id=36&ans=41

Anoniem05

Legacy Member
^Voor zover ik weet zijn alle vst's die ik gebruik gratis, aangezien ik absoluut niet voor 'releases' ga, en mijn nummers dus nooit effectief geld zullen opleveren, zie ik verder ook geen probleem :)

Alle samples die ik gebruik zijn gratis te vinden op internet.

De manier waarop jij het echter zei deed me eerder denken dat je, puur omdat het 'maar' fruity loops is, me wou doen geloven dat Fruity loops zuigt, wat het niet doet :)

2e^NeoCracer zei:
Ik denk dat de HD25 echt een DJ headphone is, en dus niet meer neutraal zal klinken als een HD600/650. Ik weet dit niet zeker, maar overal wordt de HD25 beschreven als DJ headphone.

Ook zijn de HD600/650's open headphones, de HD25 gesloten. Ik heb gelezen op fora dat de open headphones steeds beter zijn (in stille ruimtes weliswaar)

Deze gegevens heb ik enkel gelezen op fora, want zelf heb ik geen ervaring met die headphones.
(Binnenkort wel met de HD600)



Danke :)

eddie

Legacy Member
TRFluffy zei:
Eh van waar heb je dat? lol! Waarom niet?

Als ge het over de loops en shit hebt (Het Deadmau5 debacle) : Daarom is het gebruik van de sequencer nie verboden eh. Ik heb dus nooit iet van die samples gebruikt in de tijd dat ik FL gebruikte.

Als ge uw eigen samples/VST's/whatever gebruikt is er toch nikstekloten aan de hand?!

Knowledge Base

Dan is er idd geen probleem maar dan hebde normaal gezien al wel even veel geld uitgegeven aan plugins en zijt ge evenveel geld kwijt als da ge ableton of reason zou kopen imo.

je hoort me zeker niet over FL klagen maar het lijkt me zot om met dat programma professioneel aan de slag te gaan.
maar vermits da da nie de bedoeling is hoor je mij niet meer :x

TRFluffy

Legacy Member
Ik ken anders genoeg mannen die wél muziek uitbrengen gemaakt met FL Studio.
Ik werk nu zelf ook met Logic Pro, maar FL studio kon even veel voor het geen ik er voorlopig van zie. FL Studio heeft ne slechte naam, maar imo kunde daar enorm veel mee. Genoeg om probleemloos de meeste muziekgenres te maken.

Met Ableton, Reason, Cubase, Logic,... kun je nog altijd plugins/vst's kopen, dus dat zal duurder blijven eh.

HD25 wordt zo vaak door DJ's gebruikt omdat hij zo goed afsluit. Oorspronkelijk was hij echt bedoeld als studio koptelefoon. Of voor bv geluidsmannen op concerten, cameramensen ook.

NeoCracer

Legacy Member
Vandaag is de HD600 aangekomen. Ben nu een CD en flac aan het beluisteren. En het is echt al fantastisch... De hoofdtelefoon moet natuurlijk nog inbranden, maar het klinkt nu al héél goed.
Klinkt alvast veel beter dan mijn in-ear oortjes van Etymotic. En je hoort veel meer detail in de muziek natuurlijk.

NeoCracer

Legacy Member
=[BwU]=Jackass;12143659 zei:
En zonder de versterker dus een goede kwaliteit?

Wat ik nu toch hoor wel ja. :p
Die versterker investeer ik wel eens voor later denk ik.

TRFluffy

Legacy Member
Versterker is toch enkel maar voor specifieke modellen die zonder standaard jack werken? ofzo?

NeoCracer

Legacy Member
TRFluffy zei:
Versterker is toch enkel maar voor specifieke modellen die zonder standaard jack werken? ofzo?

Neen, de HD600 en 650's hebben standaard nog steeds een 3,5 (minijack) plug. En hebben natuurlijk een bijgeleverd koppelstuk voor de 6,3 plug.

De versterker zou nodig zijn omdat headphones van die klasse 300 ohm weerstand hebben en power nodig hebben om ze aan te drijven. Zo zouden ze ook onafhankelijker worden van de bron (minder storing etc.)
Je vindt veel info over dat via Google, zelf ben ik er zelf nog maar enkele weken te weten gekomen dat er headphone versterkers bestaan. :p

Maar ik heb nu geen versterker, en hij zit gewoon aangesloten op mijn Macbook, en het geluid dat eruit komt is echt goed...

TRFluffy

Legacy Member
Alst goe klinkt is er geen probleem eh ;) Ma als da is om te producen is een hifi koptelefoon NIET aangeraden...
Je hebt een neutraal klankbeeld nodig dan :) Klinkt voor sommige mensen minder goed zogezegd, maar zo is het geluid dan eenmaal. Hifi speakers/koptelefoons hebben altijd een bepaalde klankkleur. Dat kun je als kiespijn missen als je aan het producen bent. Want dan kan het op andere apparatuur echt KAKA klinken.
Ik had vroeger ook een hifi koptelefoon van sennheiser, en dan moest ik er altijd elders achter komen dat ik teveel bass in m'n nummers stak, omdat die sennheiser iets minder bass had...
In het begin vond ik m'n HD25 slechter klinken, teveel bass. Maar dat was gewoon omdat ik er te weinig gewend was bij m'n andere sennheiser... Nu klinkt m'n HD25 perfect, en vind ik die vorige koptelefoon minder goed. En heb ik ook minder last met nummers goed af te mixen. Klinkt overal "goed" nu :)
Al produce ik wel liever op m'n Monitors. Ik controleer altijd nog es op m'n HD25 :)

Anoniem05

Legacy Member
TRFluffy zei:
Alst goe klinkt is er geen probleem eh ;) Ma als da is om te producen is een hifi koptelefoon NIET aangeraden...
Je hebt een neutraal klankbeeld nodig dan :) Klinkt voor sommige mensen minder goed zogezegd, maar zo is het geluid dan eenmaal. Hifi speakers/koptelefoons hebben altijd een bepaalde klankkleur. Dat kun je als kiespijn missen als je aan het producen bent. Want dan kan het op andere apparatuur echt KAKA klinken.
Ik had vroeger ook een hifi koptelefoon van sennheiser, en dan moest ik er altijd elders achter komen dat ik teveel bass in m'n nummers stak, omdat die sennheiser iets minder bass had...
In het begin vond ik m'n HD25 slechter klinken, teveel bass. Maar dat was gewoon omdat ik er te weinig gewend was bij m'n andere sennheiser... Nu klinkt m'n HD25 perfect, en vind ik die vorige koptelefoon minder goed. En heb ik ook minder last met nummers goed af te mixen. Klinkt overal "goed" nu :)
Al produce ik wel liever op m'n Monitors. Ik controleer altijd nog es op m'n HD25 :)


Okay, dit was heel behulpzaam want met mijn huidige geluidssyteem heb ik dus hetzelfde probleem, het klinkt goed voor mij maar eens ik het op bijvoorbeeld m'n ipod zet, hier in de living afspeel, of bij andere mensen op hun pc klinkt het echt anders :s

Dus zo'n HD25 is neutraal genoeg? En op gebied van monitors, welke komen bij jou dan in aanmerking, het is echt met de bedoeling te producen, al is dat producen momenteel nog maar in z'n kinderschoenen ;-)

TRFluffy

Legacy Member
Op vlak van monitors check zeker es de KRK Rokit serie. Heb ik al veel goeie dingen van gehoord. Redelijk weinig geld voor de kwaliteit, zeker aan te raden.
Ik heb zelf Behringer Truth 2030P, Behringer is over't algemeen niet zo'n hoogstaand merk, maar toen waren die monitors echt aan te raden. Ik ben er dan ook zeer tevreden van. Maar nu kun je in het middensegment al veel beter kopen ook :) Die KRK 's hoor ik dus veel positiefs van dus ik zou daar eens naar kijken.

Ik vind die hd25 persoonlijk echt wel dik in orde. Voor studiodoeleinden zijn er ook AKG koptelefoons en Beyer Dynamic en wat is het daar ;) Maar daar heb ik geen ervaringen mee. Ik weet dat ikzelf tevreden ben van m'n HD25, dus dat is het enige waar ik over kan praten. Voordeel is, je kunt er ook mee voetballen, sommige mensen doen er al 10 jaar mee (al is er nu dus de II editie he ;))
Beste vanal, je kunt alle onderdelen appart vervangen als er iets kapot is.
En je kunt 'm gebruiken als speaker, als het echt moet ;)
Don't blow your eardrums. :)
Ik producete er zelfs mee op de trein! Thuisgekomen bleek het dan nog redelijk goed te zitten achteraf ook. ;)

Als je reviews leest van de hd25 zijn ze allemaal lovend over de geluidskwaliteit :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan