Archief - Aanschaffen nieuwe headset

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem05

Legacy Member
Hoi beste mensen,


Ik ben onlangs begonnen met het 'zelf maken' van muziek via fruity loops.

Mijn huidige 5.1 systeem is vrij bejaard, ik kan dus niet meer vertrouwen op wat ik via m'n speakers hoor.

Van een vriend die er zelf al lange tijd mee bezig is heb ik me laten vertellen dat je sowieso best met een headset werkt, Sennheiser HD650 zou daarin dan de top of the bill zijn, tegen het niet zo zachte prijsje van 290 + euro.

Ik was daarnet bij de lokale gamesboer die ook veel met audiomateriaal bezig is, en hij had net de Sony MDR D777 binnengekregen.

Nu zie ik in de specificaties dat de sony een bereik van 8-80.000 hz heeft terwijl de sennheiser 'maar' van 10 - 39000 gaat.

Bij de impendantie scoort die van Sony 24.0 Ohm terwijl de Sennheiser daar op 300 Ohm zit.


Het grote verschil? Normaal kost de sony 229 euro, maar hij verkoopt ze voor €89.


Gaat het verschil in impendantie een groot kwaliteitsverschil opleveren? Of kan ik het door het enorme prijsverschil best gewoon vergeten en voor de Sony gaan?


thanks!

brecko

Legacy Member
Vraag eens in het aankoopadvies, daar zitten wel wat kenners..

Bartel

Legacy Member
Bwa, er zitten hier wel die er iets van kennen hoor :).

Gewoon wat geduld hebben :). En misschien je maximum budget vermelden, kunnen ze je nog andere dingen aanraden.

Anoniem05

Legacy Member
Momenteel wil ik gewoon weten of het de moeite is om die sony te kopen, en of er een groot kwaliteitsverschil tussen beiden is.

Ik dacht dat dat ondertussen al wel duidelijk was... Blijkbaar niet.

Anoniem05

Legacy Member
^Daar ben ik dus absoluut niets mee hé, link ? Duidelijke vermelding van het model? De prijs?

Sick`

Legacy Member
Het menselijk gehoor gaat maar van 22Hz tot 22kHz als je jong bent .. daarna neemt het enkel maar af :) .. persoonlijk heb ik het niet zo voor Sennheiser en Sony; zelf heb ik een AKG waar ik heel tevreden van ben en die heel goed zit *edit* kijk naar de 'studio' reeks natuurlijk.

Bartel

Legacy Member
Wij kunnen toch ook niet weten of er kwaliteitsverschil is door middel van een paar cijfertjes.
Ik zeg al: dan moet ge al iemand kennen met ervaring met de 2.

Beste is nog altijd, testen testen en nog eens testen. Neem een kwaliteits (originele!) cd mee en luister gewoon. Verder op internet naar reviews zoeken over de zuiverheid van de sound.

PS: blijf van die dingen af zoals Dr Dre, Wesc, Skullcandy, ...

PS2: dat die Sony origineel 229 kost is ook maar zever/verkoopspraatje.

Ga heen en luister!

Anoniem05

Legacy Member
^Heb het opgezocht, is wel degelijk €229 :)

Neen, ik was sowieso al niet van plan om voor van die commerciële brol te gaan ,vandaar dat ik hier op zoek ging naar iemand met ervaring, die me een paar goede modellen kan geven.

Ga er volgende week werk van maken :)

MorGo7h

Legacy Member
=[BwU]=Jackass;12125833 zei:
^Heb het opgezocht, is wel degelijk €229 :)

Neen, ik was sowieso al niet van plan om voor van die commerciële brol te gaan ,vandaar dat ik hier op zoek ging naar iemand met ervaring, die me een paar goede modellen kan geven.

Ga er volgende week werk van maken :)

Sennheiser heeft mooi geluid, maar mijn headphone geeft wel een warme klank aan m'n geluid. Zalig om films te zien en ook voor muziek. Maar ik weet niet als dat wel goed om zelf te gaan producen. Ik denk dat een zo neutraal mogelijke weergave wilt? Ik weet wel niet hoe het zit bij de duurdere modellen. Ik heb een redelijk goedkope sennheiser om te gamen, muziek te luisteren en films te bekijken als m'n ouders liggen te slapen.

Mike_D

Legacy Member
Ik heb een Audio Technica ATH M 40 ik ben er zeer te vrede over in vergelijk met Sennheiser die te blikkerig klinken naar mijn zin.

De Audio Technica ATH M 40 heeft een breed frequentiebereik van 5Hz tot 28kHz en een hoge geluidsdruk van 100 dB en dat alles voor nog geen 80 euro.

Hier voor had ik een type lager met de zelfde specificaties maar daar ben ik naar 4 jaar op gaan staan en toen was de beugel stuk :(

Anoniem05

Legacy Member
^ok zal 'm eens vergelijken. merci Mike :)

Ik heb van de meesten gehoord dat sennheisers over het algemeen vrij warm klinken?

Ble$$ed^

Legacy Member
Te zien welke . Maar met een sennheiser aan te kopen , neem je geen brol in huis + de support is ook geweldig.

ik zou persoonlijk toch voor de sennheiser gaan

eddie

Legacy Member
ik zou er zeker niet veel geld in steken als ge me fruity loops werkt...

dast zelfde als chrome velgen voor nen fiets kopen

Anoniem05

Legacy Member
eddie zei:
ik zou er zeker niet veel geld in steken als ge me fruity loops werkt...

dast zelfde als chrome velgen voor nen fiets kopen

Ik zou niet teveel energie verspillen met marginale,elitaire comments zoals de deze, dat bewijst dat je er zelf geen reet van afweet.

Voor dubstep hoef je geen superduur (en overgehyped) product te kopen als reason of ableton, Benga en Skream en veel andere Dubstep producers maken gebruik van Fruity Loops.


Maar als jij per sé veel te veel wilt betalen,gewoon omdat iedereen zegt dat het goed is... Veel plezier in het leven dan,schaapje :rofl:


En gelieve het on topic te houden, mensen zoals Eddie zijn hier niet welkom.

TRFluffy

Legacy Member
Om te producen zijn studio monitors beter in plaats van een headset... In verband met het stereobeeld van het geluid.

Als je met 'n koptelefoon wil werken, neem dan de Sennheiser HD25. 189 euro, onverwoestbaar en een neutraal geluid. Sluit het omgevingsgeluid ook enorm goed af. Veel DJ's gebruiken ze ook om te draaien, maar ze zijn oorspronkelijk bedoeld voor studiowerk dacht ik.
Of AKG koptelefoons :)

Maar zoals gezegd: beter studiomonitors. Dan weet je direct al veel beter hoe het echt klinkt ipv met een koptelefoon. Waar het wel goed voor is, is mss omdat je dan geen last hebt van akoestiek van de ruimte waarin je zit.

Anoniem05

Legacy Member
^ok, maar aangezien ik het nu gewoon aan het leren ben en zeker wil zijn van wat ik hoor lijkt het me nu beter om misschien toch niet al teveel uit te geven, een degelijke headset met goede kwaliteit, die Sennheiser hd25 ga ik nu eens opzoeken.

Bedankt!

NeoCracer

Legacy Member
Ik denk dat de HD25 echt een DJ headphone is, en dus niet meer neutraal zal klinken als een HD600/650. Ik weet dit niet zeker, maar overal wordt de HD25 beschreven als DJ headphone.

Ook zijn de HD600/650's open headphones, de HD25 gesloten. Ik heb gelezen op fora dat de open headphones steeds beter zijn (in stille ruimtes weliswaar)

Deze gegevens heb ik enkel gelezen op fora, want zelf heb ik geen ervaring met die headphones.
(Binnenkort wel met de HD600)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan