Archief - aanschaf rodec mixer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$KYL!NE643

Legacy Member
DAP heeft een bakje om cinch om te zetten naar XLR (want zo'n verloop kabeltje heeft geen nut om storingen tegen te gaan, dat bakje wel). Ik denk zelfs bij de BX-14 dat die XLR uitgangen optioneel verkrijgbaar zijn (ik ben niet zeker).

Stimpy

Legacy Member
maar standaard lukt dat dus niet goed met die bx-14?
sterk mispunt toch voor een mengpaneel in die prijsklasse, en geziens rodec reputatie dat het toch vooral voor fuiven/clubs gebruikt wordt

CFK

Legacy Member
ge moet daar allemaal nie zo over zagen
rodec is super, als ge kunt mixen dan maakt het niet uit of ge nu nen rodec, nen ecler mac, of nen djm krijgt...
+ ge weet zéker dat ge met rodec goed zit (imo beter dan met de macs, behalve op geluid, maar dat hoort niemand eigenlijk), dus kopen die handel

DjProbe

Legacy Member
Rodec is imo wat voorbij gestreefd ...

Rodec was vroeger zeker nie slecht,
toen de MK III uit kwam was da echt wel top of the bill
zeer degelijke EQ's, degelijke faders and build like a tank,
wat natuurlijk handig is in de verhuur,

echter is de klank een beetje dof,
lees: alsde daar DAP box'kes achter zet zulde da nie horen,
meer nog ... op nen fuif hoort slechts 10 % van het volk da ...

voordeel is wel dat rodec veel meer headroom heeft dan bv Pioneer
wat in de verhuur ook weer héél leuk meegenomen is.

echter zou ik toch ook niet kiezen voor rodec,
de nieuwe modellen zijn gewoon veel te duur !
en de oude modellen ... goh ja, 2de hands kunde af en toe een parreltje vinden
maar dan moete toch goe zoeken! en nen mens wilt af en toe iets nieuws hé

kortom, wilde echt rodec,
ga dan voor de 180 MK III
de CX1100 en BX reeks zijn models afgeleid van de 180 reeks,
maar bezuinigd op bepaalde dingen (wat nooit goed is :d)
bv. geen balanced output (kunt wel een 'kaartje' kopen om de er zelf in te steken)

beste wat je kan doen
is uiteraard zelf testen !
stap een shop binnen en test wa mixers !

1337mr.hanky

Legacy Member
Wat wel een beetje gevaarlijk is aan een rodec, is dat je daar een 15 VOLT signaal mee kan uitsturen. Het blijft nog altijd een sinus, maar vele versterkers gaan dat toch niet zo leuk vinden.

Een rodec is opzich wel een leuke mixer hoor, de faders en de knoppen voelen gewoon goed aan en het werkt gewoon. Aan dat PFL systeem wen je wel, je moet er trouwens ook rekening mee houden dat je op een feest vaak een rodec voor je smikkel krijgt en dan moet je er ook maar mee kunnen werken he ;)

Van de MKII reeks en ouder zou ik wegblijven als ik jou was, daar was ik niet zo tevreden over. Die voelde niet zo leuk aan vond ik, ging allemaal niet zo lekker.


Je kan ook eens uitkijken voor een dateq, dat zijn ook heel toffe mixers en ook supergoede bouwkwaliteit.

Edit; En zoals de Probe hierboven al zegt : TESTEN TESTEN TESTEN TESTEN TESTEN TESTEN TESTEN en eeeuhhmm ...... TESTEN TESTEN TESTEN ;)


Duidelijk????

da_diablo

Legacy Member
Dat gedoe van 'het geluid is minder' vind ik toch wel zwaar overroepen ze

Als hier 1 persoon is die het verschil zou horen tussen pakweg een DJM en een rodec op dezelfde installatie, zal het veel zijn. heeft iemand die nu écht al eens naast mekaar gezet, en een DUIDELIJK verschil gehoord? want ik hoor da toch nie zenne. Bon, mijn punt is gewoon, die rodecs zijn super, ik heb veel liever nen rodec dan nen DJM-whatever met zoveel effecten waar je niets aan hebt. (want wie gebruikt da nu écht veel op een fuif?)
hét voordeel aan een djm zijn de ledjes per kanaal, erg handig.

DjProbe

Legacy Member
da_diablo zei:
Dat gedoe van 'het geluid is minder' vind ik toch wel zwaar overroepen ze

Als hier 1 persoon is die het verschil zou horen tussen pakweg een DJM en een rodec op dezelfde installatie, zal het veel zijn. heeft iemand die nu écht al eens naast mekaar gezet, en een DUIDELIJK verschil gehoord? want ik hoor da toch nie zenne. Bon, mijn punt is gewoon, die rodecs zijn super, ik heb veel liever nen rodec dan nen DJM-whatever met zoveel effecten waar je niets aan hebt. (want wie gebruikt da nu écht veel op een fuif?)
hét voordeel aan een djm zijn de ledjes per kanaal, erg handig.

heb da ooit eens getest,
Rodec - Pioneer - A&H
allemaal naast elkaar op zelfde installatie,

ge hoort wel degelijk een verschil,
maar zoals ik al zei in mijn vorige post,
'gewone' mensen horen da nie ...
meeste dj's horen da ook nie
maar mensen die veel me PA bezig zijn horen da wel

djbramz

Legacy Member
Ik kom meestal eclers of rodecs tegen, maar geef mij toch maar een rodec. Een mengpaneel als een tank en draait gewoon lekker.

ComputerVISTA

Legacy Member
DjProbe zei:
heb da ooit eens getest,
Rodec - Pioneer - A&H
allemaal naast elkaar op zelfde installatie,

ge hoort wel degelijk een verschil,
maar zoals ik al zei in mijn vorige post,
'gewone' mensen horen da nie ...
meeste dj's horen da ook nie
maar mensen die veel me PA bezig zijn horen da wel

Als ge dat thuis aan uw booth gaat hangen zal er weinig of geen verschil te horen zijn, maar als ge dat gaat uitvergroten op ne serieuse PA is er idd een duidelijk verschil, maar dat verschil horen wij, maar de rest niet ^^

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Rodec en restwaarde gaan hand in hand.

Tis dat veel hos en klos DJ's Rodec nog kennen uit de 70ties, het heeft zijne naam mee. Ne mac 40v koopt ge voor 250 Euro 2de hands. Voor ne MX 180 geeft ge al rap het dubbele uit.

Stimpy

Legacy Member
ne 70v vindt ge ni 2dehands precies? :) heb er nog gene gevonde (en ebay doe ik ni)
kzie hier wel een advertentie van ne cx1100 voor 450 euro, is da een goei prijske?
en waar is die dan slechter ivm ne mx180 mk3 ? en op welk vlak beter dan de bx reeks?
cx ziet er mij ne complete mixer uit en nieuw kost da ding nog altijd 900 euro dus tzal gene prul zijn veronderstel ik .. mx ligt buiten budget, die dinge koste nog veel te veel 2dehands of t zijn van die lelijke mk1's of 2's

CFK

Legacy Member
geef mij maar den cx 1100, gemakkelijker in gebruik voor dj's imo

+ 'k heb dienen staan in mijn jeugdhuis en hebben er in die 4 jaar nog een enkel probleem mee gehad, daar wordt boven gerookt en gedronken (lees: as en drank gemorst) en nog geen enkele keer moeten binnensteken, geen storing op faders enal
enige nadeel is dat die faderknopkes na veel gebruik loskomen en er al eens afvallen/kwijtgeraakt worden, ma die kunt ge appart kopen dus

héél goede rodec moet'k zeggen en kom die zelf het liefst tegen op een fuif als'k moet gaan draaien
> ik haat het als ze 'switches' gebruiken voor uwen PFL of als er zo'n zware EQ knoppen opstaan waar ge echt moet aan sleuren om ze om te draaien

desert storm

Legacy Member
dat van die faderknopkes klopt. maar dat "probleem" heeft 'n mx-180 ook :)

Stimpy

Legacy Member
wat ik me nog afvraag is waarom op de mx geen pfl <----> mix draaiknopke staat
das toch een must vind ik : /
dat ze da ni op hun 'topmodel' zitte vind k ma raar
de cx heeft da wel, is toch een pluspunt

desert storm

Legacy Member
bx-reeks (en cx) is nieuwer dacht ik...

als je 'n mx-180 met pfl/mix-potmeter wilt, moet je de LE-versie nemen, maar die kost dan ook weer een pak meer :)

Stimpy

Legacy Member
kga zien of die pipo wil reageren van da zoekertje
cx lijkt me de ideale tussenmaat tussen de mx en de bx reeks :) en ook degelijk als k cfk zo bezig hoor
en 450 euro .. is te doen
volgende week wel nog cdj800'tje derbij dus tis een duur weekske dan :unsure:

Stimpy

Legacy Member
Volgende week ga ik normaal gezien een cx1100 halen voor 400 euro, 2 jaar oud en geen mankementen, lijkt me een goeie deal toch ?

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
kunt der weinig mis mee doen denk ik.

Maar voor een 50 tot 100 minder had ge ne Mac 40v gehad die zeker niet moet onderdoen. Integendeel.

Hangt er just vanaf hoe ge de toekomst ziet, Momenteel zou ik zelf geen analoge mixers meer kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan