Archief - aanschaf rodec mixer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Ik heb zowat alles onderhanden gehad.

Momenteel staat hier een Ecler MAC 40v waar ik zelf feestjes mee doe en hier staat ook ne resem rodec in de "verhuur".

De Ecler is echt ne prima menger (MAC 70v is overkill voor mijn branche), betere bass-performance als welke Rodec dan ook. Kill functie op de EQ en nooit krakende faders door VCA. + balanced out is standaard, en dat is niet zo op ne BX14.

Aan de andere kant is Rodec support gewoon super. Van de zomer heb ik ne verkrachtte MX 100 een nieuw leven gegeven. Supervriendelijke mensen daar in Antwerpen. En ook wat bleek, na 10 jaar bier langs de faders afkappen werken ze nog altijd prima. De restwaarde van Rodec ligt ook veel hoger dan van Ecler. Ne Mac 40 V vind ge voor 250 Euro 2de hands.

Ik heb over geen van beide klagen. Loop eens langs uwe importeur en vraagt of ge beide moogt proberen. Ga nie naar S2, die gaan u zowiezo ne rodec meegeven want hunne stock geraakt anders niet op.

1337mr.hanky

Legacy Member
Stimpy zei:
lol ge kunt uwen "actieve mix" ni horen in uw koptelefoon ? :x

Jawel hoor, je kan kiezen tussen pfl / master. Er is enkel geen fadertjes of draaiknop voorzien om te regelen tussen die 2. Dat is op zich geen ramp hoor, je kan zo ook perfect mixen (gewoon even wennen).

Stimpy

Legacy Member
ah ok, wel stom, zelfs mijn budgetmixerke hier kan da perfect regelen en ik gebruik da toch, half koptelefoon en half master bv ..
ma denk dat voor 400 euro zo ne mac dan interessanter is? zie hierboven
probleem is dat die ket van wvl is en ik van limb, kan ni ffkes op en af tsjoeke om te gaan zien maar volgens hem is hij nog in uitstekende staat (ziet er ook wel redelijk clean uit nog)
hm toch verschillen precies .. mac 70I staat erop .. ken ik niet
en die faderkes zien er toch gesleten uit hoewel hij terug is van onderhoud als ik hem moet geloven

$KYL!NE643

Legacy Member
PapaGanz zei:
Want mengpanelen zijn pas degelijk als je er een pint kan in kappen.
Ik vind JB zelfs nog leuker mixen dan een Rodec (behalve de mixbox)

Een JB Systems beter dan Rodec? Dat is gewoon iets zeggen om maar iets te zeggen. Als je al met beide gewerkt hebt weet je dat dit zeker geen waar is (het prijsverschil zit hem ergens hé...). De topicstarter wil hem in de verhuur steken en daar kun je alles meemaken (ik heb nog mixers helpen openvijzen waar as, drank en nog zoveel meer in lag op de bodem), dus koop je best iets dat tegen een stootje kan. Met andere woorden: beter een BX-14 voor de helft van de prijs van een DJM-800 en die ook tegen meer kan dan een DJM-800. De BX-14 is zeker geen verkeerde mixer, net als de CX-1100. Ikzelf vind de CX-1100 de fijnste Rodec die er momenteel op de markt is. Misschien ook eens deze overwegen?

Stimpy

Legacy Member
cx 1100 ziet er ook een fijne mixer uit
wel weer iets duurder dan de bx14, is hij ook effectief beter?

tis nogal moeilijk om de verschillen te weten als ze er eigenlijk identiek uitzien he :p

en niemand comments op die ecler die ik hierboven zette? ma kvind hem er nu mss toch wat te afgesleten uit ? ..

desert storm

Legacy Member
grootste verschillen zijn de 2 VU-meters en de mogelijkheid om per kanaal een effectenbox aan te sluiten :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Voor on the road en verhuur kan ik me vroeger geen beter merk voorstellen dan rodec, die dingen vroegen amper onderhoud en bleven als nieuw spelen.

Ne rodec is gelijk nen oude mercedes, sure er zijn auto's die veel beter rijden en een pak sneller, maar er is geen enkele die zo lang blijft bollen als een oude 200D.

Das mijn ervaring ermee, maar tegenwoordig is het prijs - klankkwaliteit niet zo normaal meer daar er steeds beter en beter klinkende en robustere mixertjes komen voor minder geld.

En zoals iemand hier ook al zei, de support bij rodec is op z'n minst gezegd prima!

Anoniem09

Legacy Member
Stimpy zei:
2dehands ne ecler mac v70 voor 400 euro .. is da ne goeie prijs ?
http://img.2dehands.be/f/normal/31632816.jpg

ziet er toch nog proper uit ?

Ola ola, das nen Mac 70i !! geen Mac 70v :) De 'i' is de voorganger van de 'v'. Zou ik zeker niet kopen, toch niet voor dat bedrag.

Enja, het is wel zo, bij de Ecler Mac 70V heb je zoiets niet PFL/Master. Als je geen cue knopjes induwt, hoor je de master. Als je de cue induwt van een kanaal, krijg je alleen dat kanaal te horen. Als je 2 cue's induwt hoor je dus die 2 kanalen. Je kan dus niet kiezen om de master te horen + dan nog eens de cue van een kanaal. De Rodec MX-180 heeft dit ook niet, maar die BX series blijkbaar wel, dus das misschien wel een pluspunt.. Maar ik kan er echt goed mee mixen met die Mac70v, we gebruiken hem in de verhuur etc, geen problemen mee en goed prijsje! (check www.new-line.nl)

aXl_

Legacy Member
ik weet niet hoe jullie mixen, maar als ik 2 kanalen tegelijkertijd kan horen in de cue is dat meer dan voldoende voor mij ze, ik hoef die master niet te horen :p.

Die cue/master draaiknop op mijn mengpaneel gebruik ik alleen maar als ik zonder geluid (op m'n boxen) aan het draaien ben omdat m'n ouders willen slapen :D

Anoniem09

Legacy Member
aXl_ zei:
ik weet niet hoe jullie mixen, maar als ik 2 kanalen tegelijkertijd kan horen in de cue is dat meer dan voldoende voor mij ze, ik hoef die master niet te horen :p.

Die cue/master draaiknop op mijn mengpaneel gebruik ik alleen maar als ik zonder geluid (op m'n boxen) aan het draaien ben omdat m'n ouders willen slapen :D

Ja ik kan dat ook zonder, en vaak mix ik dan nog luisterend naar 1 kanaal en de monitors volledig open. MAAR het kan soms wel handig zijn om zo'n PFL/Master knop te hebben aangezien het nummer dat je wilt gaan inmixen, nog met de intro bezig is, en die meestal stiller is. Dus kan het zijn dat je dat nummer niet deftig hoort. En dan is het handig om die PFL/Master knop meer naar PFL te draaien zodat je die nieuwe plaat deftiger kan horen.

Stimpy

Legacy Member
ja idd het kan van pas komen en tis idd de i zoals ik hierboven opmerkte, dan vind ik de prijs toch ook wat aan de hoge kant
mss dan toch maar voor de bx14 gaan.. kan k voor 500 euro krijgen, zo goed als nieuw
betere deal dan die "oude" ecler ?
pff kan ni kieze :x

desert storm

Legacy Member
cue/master-potmeter bx-9/14 >>>> cue/split-hendeltje mx-180

naar mijn mening/gedacht hé. :)

desert storm

Legacy Member
ik zou voor de bx-14 gaan in ieder geval. enkel het gebrek aan gebalanceerde xlr-uitgangen zou wel voos kunnen zijn voor in een discobar, maar bon...

Desperatozz

Legacy Member
rodec komt overigens met nieuwe modellen ... als je nog ff wacht doen ze de mx-reeks mss weg voor een appel en een ei :)

en verder vind ik die ecler v-reeks schitterend ... leuker als de bx van rodec alleszins!

Stimpy

Legacy Member
merci voor de raad alvast, bx14 dan toch voorkeur, tenzij dak ne mac 70v te stekken krijg

als der nog advies is, laat maar komen :)

Anoniem09

Legacy Member
desert storm zei:
ik zou voor de bx-14 gaan in ieder geval. enkel het gebrek aan gebalanceerde xlr-uitgangen zou wel voos kunnen zijn voor in een discobar, maar bon...

Bwa, kabeltje cinch->XLR. Vroeger nog vaak gedaan op het paneel dat we voor de mac 70v hadden. Nu is dat natuurlijk allemaal XLR->XLR. Maar voor discobars maakt dat niet uit.

desert storm

Legacy Member
koenpje zei:
Bwa, kabeltje cinch->XLR. Vroeger nog vaak gedaan op het paneel dat we voor de mac 70v hadden. Nu is dat natuurlijk allemaal XLR->XLR. Maar voor discobars maakt dat niet uit.

ja tuurlijk gewoon een verloopje, doe ik hier thuis ook. maar voor grote geluidssets is XLR toch gewoon beter om storingen e.d. tegen te gaan?

Anoniem09

Legacy Member
Uiteraard, vandaar dat ik zeg dat het voor discobars niet veel zal uitmaken ;) Fuiven zul je er niet mee moeten doen, wat dus wel een gemis is voor in de verhuur dan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan