Half acht was ik er, moest weinig aanschuiven, controle ging goed genoeg enzo dus niets te klagen.. de hal leek heel geschikt voor een hardcore feest, zeker groot genoeg en je kon heel de avond gaan en staan en hakken waar je wou. Alleen blijkbaar geen tribunes die er twee jaar geleden wel waren.
Sfeer zat er opmerkelijk snel in vond ik, toch zeker omdat het België is.. er waren natuurlek genoeg Nederlandse (en opvallend veel Franse) delegaties die daar natuurlek ook aan bijgedragen hebben..
Nexes, Dionce en Vince waren goed goed goed.. ohja heb sommige nummers (Fuck the Titties bv) wel een aantal keer gehoord maar 's natuurlijk niet zo erg.
Paul Elstak zijn set was zeker goed, echt heel aangenaam, heb dan ook mn beste beentje voorgezet.
Live act van Evil Activities was voor mij het hoogtepunt van de avond. Nog meer sfeer, zalige platen, wat wil je nog meer..
Dana kan nog altijd hardcore draaien.
Maar dan tegen half 4, ging met Angerfist het tempo wel serieus omhoog, was het moment dat ik (en vele anderen) niet meer konden volgen. Hun act was nog goed, maar mn voeten deden nu eenmaal al SERIEUS pijn en kwas echt vermoeid nzo.

ad:
Maar dat beïnvloed natuurlek niet het hele feest.. helaas was dat feest erna niet meer. Manu le Malin kon zo weinig mensen bekoren, hij hoorde dan ook ni echt thuis in de line-up.. Niets tegen industrial, maar op een feest als Project? Zulke deejay zien draaien voor een stilstaande zaal moet toch een duidelijk signaal zijn voor volgende keer.. globaal gezien was de sfeer er echt helemaal uit toen, jammer.
Dan Promo.. die red de boel wel zou je denken. Niet dus!

Hij draaide wel heel anders dan op Qlimax wat imo echt spijtig was. Zullen wel mensen zich op geamuseerd hebben ongetwijfeld, maar niet ik dus. Hij had de sfeer er zo makkelijk terug kunnen inbrengen, maar dat paste natuurlek niet in het plaatje dat hij tussen Manu en Tieum stond.
Tieum begon voor zover ik darkcore kan apprecieren eigenlijk best nog goed, maar ben tijdens zijn set wel weggegaan..
Als ik het feest tussen 8 en half 4 zou moetten beoordelen zou ik het een superfeesje gevonden hebben.. nu heb ik een wat wrange smaak. Zeker als je dan kijkt naar de dvd's van de vorige edities.. Akkoord die in Zoetemeer was moeilijk te overtreffen, had ik ook niet verwacht. Maar ik had wel gedacht dat ze het zouden proberen.
Ik hoop volgend jaar toch op een betere Project, ben benieuwd wat voor line-up ze uit hun hoed gaan toveren om die eerder ontevreden mensen terug voor zich te winnen. Ik ga zeker terug want het was écht vet feest (!) maar mijn raad: doe voor industrial/darkcore gewoon een andere area of anders laat het.
Lang leve melodieën op Project Hardcore..
ps: Hebben ze het
nieuwe Project Hardcore anthem trouwens gedraaid?