Bezit geldt als titel. Goed opgezocht. Enig probleem is dat dit enkel ivm de bewijsproblematiek hoort (maw als je niet weet wie de eigenaar is). Helaas zeg je zelf;
"De GSM is eigenlijk van een vriend die hem bij me is vergeten.
Die jongen is superrijk en heeft de moeite niet gedaan om hem te komen halen en hij vraagt er niet meer achter, hij heeft ondertussen ook al een nieuwe gekocht. Dit is ondertussen al bijna 4 maand geleden en hij heeft heel de tijd uitgestaan, ik heb hem zelf niet gebruikt."
M.a.w. het bewijs dat de gsm niet van u is heb je zelf gegeven. Hij is van een vriend. Als je hem toch doorverkoopt heeft uw "vriend" een revindicatierecht. Plus de verkoop is nietig (art. 1599 B.W.De verkoop van eens anders zaak is nietig; hij kan grond tot schadevergoeding opleveren, wanneer de koper niet geweten heeft dat de zaak aan een ander toebehoorde.)
Je verkoopt iets wat niet eens je eigendom is...