Archief - Iphone unlock sim kaart.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DJBRX

Legacy Member
Ik doe nie moeilijk... heb er zelf ook enen unlocked voor een kennis... de vraag was hier gesteld hoe het nu precies wettelijk zat. Ik heb dat uitgelegd en daarmee is de kous af.
Zou U het prettig vinden om eens u een defect hebt van Apple België te horen: sorry maar op unlockte iphones geven wij geen garantie?
Bij deze is dat dus duidelijk gemaakt.
En linux: u mekkert nodeloos!

vanrumst

Legacy Member
DJBRX zei:
Het unlocken van de iPhone is bepaald geen sinecure - technisch niet en juridisch niet. Om de simlock van een iPhone uit te schakelen zijn behoorlijk wat voorbereidende handelingen nodig.

moeilijk is het nu ook weer niet hé, een OTB 1.1.2 neemt hooguit 15min in beslag om deze te unlocken.
Nu om verder te gaan of dit legaal of niets is. Er wordt niets illegaals aan de iphone gedaan. Garantie vervalt ook niet bij dergelijke simkaarten (wat niet kan gezegt worden bij anysim, want daar verander je de software).
Bij deze simkaartjes emuleer je gewoon je eigen simkaart naar een van at&t.
Jailbreaken is niets installeren, is gewoon gebruik maken van een lek in de iphone.

.conne.

Legacy Member
vanrumst zei:
moeilijk is het nu ook weer niet hé, een OTB 1.1.2 neemt hooguit 15min in beslag om deze te unlocken.
Nu om verder te gaan of dit legaal of niets is. Er wordt niets illegaals aan de iphone gedaan. Garantie vervalt ook niet bij dergelijke simkaarten (wat niet kan gezegt worden bij anysim, want daar verander je de software).
Bij deze simkaartjes emuleer je gewoon je eigen simkaart naar een van at&t.
Jailbreaken is niets installeren, is gewoon gebruik maken van een lek in de iphone.

Blijft dubieus hoor, ik zou toch mijn hand niet in het vuur durven steken en te beweren dat het volledig legaal is, en ik denk wel dat dit voor iedereen geldt. Hier dit zo vol overtuiging komen zeggen zonder enige juridische achtergrond/achterbouw dat vind ik eerlijk gezegd nogal arrogant.
Ieder zijn vak zou ik zo zeggen.

PsYmon

Legacy Member
Ik heb geen juridische kennis, dus ik kan mij hier eigenlijk niet echt over uitspreken. Misschien iemand met een advocaat in de familie? :)

Ik denk dat we moeten afwachten wat de hoge pieten zeggen.

Voorlopig zie ik er geen graten in deze te laten staan.

kappamen

Legacy Member
carhartt^- zei:
Met andere woorden, je kan een iphone bestellen van Apple site van amerika, je betaald 399 dollar (wat voor ons 274 euro is), koopt deze simlock vr 60 euro en jailbreaken kan jezelf doen..
Dan betaal je voor je iphone ongeveer 330 euro; waarom verkoopt iedereen die dan voor 500 euro ? :s

Douane crits you for a lot of money.

bogy

Legacy Member
Aangezien een Iphone in belgie officieel NIET verkocht wordt... en dus niet gecontroleerd is op correcte werking op het belgische net ...

maw: het gebruiken van uw iphone is officieel niet toegelaten op het netwerk van proximus, base of mobister ... maja, ik denk ni da die gaan zeggen da ge ni moogt bellen, als ge maar betaalt is alles goe...

vanrumst

Legacy Member
ja, schone logica
Dan moogt ge dus enkel een gsm gebruiken die in België verkocht is. Gezever dus

SchrimpDevil

Legacy Member
Er zijn er nog enkele over, indien interesse gelieve mijn te contactern via pm of mail.

SchrimpDevil

Legacy Member
Ik heb blijkbaar verkeerde prijzen geplaatst. Excuses hiervoor.

easyisim : 40 € (verzending inclusief)
jailbreaken + installeren easysim : 70 €
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan