Archief - Iphone unlock sim kaart.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SchrimpDevil

Legacy Member
belgium iphone unlock
----------------------
Met de easyisim methode wordt een dun plaatje op je simkaart geplaatst en deze in de iphone geschoven. hierdoor denkt je iphone dat je een geldige sim kaart gebruikt (at&t, vodafone,...).

Hierdoor kan je bellen / berichten sturen met ELKE nederlandse en belgische provider.

Deze methode werkt met elke iphone (UK, FR, USA) tot en met versie 1.1.2

Het enige dat je moet doen is de iphone jailbreaken (er is een duidelijke nederlandstalige handleiding bijgeleverd).

Wanneer u liever heeft dat wij de iphone jailbreaken en nederlandse sofware op de iphone plaatsen kan dit ook.

easyisim : 65 € (verzending inclusief)
jailbreaken + installeren easysim : 90 €

contact: [email protected]

Frado2005

Legacy Member
ter info: een softwarematige jailbreak en unlock komt deze week uit, dus dit is in feite nutteloos geworden

The Gimp

Legacy Member
ter info : wie heeft je dat wijsgemaakt? een softwarematige unlock gaat (voorlopig) niet ... misschien niet blindelings alle geruchten volgen?

en laat diene mens zijn ding nu is gewoon verkopen zonder commentaar erop te geven.
het unlocken van een iPhone is NIET illegaal. jij hebt dat toestel gekocht, en je hebt er de prijs voor betaald die Apple vroeg. dus daar is niks illegaal aan... anders hadden ze ieder die een iPhone heeft moeten oppakken natuurlijk!

good luck met de verkoop!

carhartt^-

Legacy Member
mja das 1.1.2; bij 1.1.3 werkt die software dan niet meer?

Frado2005

Legacy Member
The Gimp zei:
ter info : wie heeft je dat wijsgemaakt? een softwarematige unlock gaat (voorlopig) niet ... misschien niet blindelings alle geruchten volgen?

en laat diene mens zijn ding nu is gewoon verkopen zonder commentaar erop te geven.
het unlocken van een iPhone is NIET illegaal. jij hebt dat toestel gekocht, en je hebt er de prijs voor betaald die Apple vroeg. dus daar is niks illegaal aan... anders hadden ze ieder die een iPhone heeft moeten oppakken natuurlijk!

good luck met de verkoop!
onder een steen geleefd ?

carhartt^- zei:
mja das 1.1.2; bij 1.1.3 werkt die software dan niet meer?

1.1.3 is ook al jailbroken, maar die is nog niet uit

Kwertie

Legacy Member
We kregen al verschillende reports ivm deze thread (thx hiervoor trouwens), maar gezien er niet onmiddellijk een bezwarende wet te vinden is én het feit dat die dingen mee verkocht worden in sommige winkels laten we het open.
Mocht iemand toch met zekerheid kunnen aantonen dat het niet wettig is, PM of report ons dan met een bewijs.

Thx & good luck met de verkoop verder

DJBRX

Legacy Member
Het unlocken van de iPhone is bepaald geen sinecure - technisch niet en juridisch niet. Om de simlock van een iPhone uit te schakelen zijn behoorlijk wat voorbereidende handelingen nodig.

En die voorbereidende stappen, met name het "jailbreaken", zijn naar alle waarschijnlijkheid niet toegestaan omdat ze inbreuk maken op het auteursrecht van Apple.

Apple zou in wezen juridische acties kunnen ondernemen tegen gebruikers die hun auteursrecht schenden, en dus ook tegen gebruikers die hun iPhone unlocken.

Daarnaast is het illegaal applicaties te verkopen (hardwarematig of softwarematig) die dit bewerkstelligen.
Meer info hierover vind je op volgende pagina's:
http://macwereld.nl/nieuws/2007/09/iphone_unlocken_in_nederland_is_het_legaal_deel_1
http://macwereld.nl/nieuws/2007/09/iphone_unlocken_in_nederland_is_het_legaal_deel_2
http://macwereld.nl/nieuws/2007/09/iphone_unlocken_in_nederland_is_het_legaal_deel_3

Dit is geschreven door nederlanders maar gezien momenteel de auteurswetgeving op europees niveau van toepassing is, is de eindconclusie ook voor België toepasselijk.

Sorry Schrimpdevil.

longpatje

Legacy Member
tja, zodra ik lees 'naar alle waarschijnlijkheid' is het al niet meer duidelijk of het nu wel of niet mag :D
Dat is geen ja of geen nee.

DJBRX

Legacy Member
longpatje zei:
tja, zodra ik lees 'naar alle waarschijnlijkheid' is het al niet meer duidelijk of het nu wel of niet mag :D
Dat is geen ja of geen nee.

Als je de 3 volle pagina's doorleest is het wel duidelijk.
Daarin staat dat unlocken door het modifiëren van software een inbreuk is op auteursrechten op die desbetreffende software. En dus illegaal.
Verder pleeg je nog "contractbreuk" met Apple door het niet naleven van de End User License Agreement, waardoor zij volledig in hun recht zijn je alle garantie te ontzeggen.

Maar inderdaad, het is een zeer dubieuze situatie... Alles is afhankelijk van hoe justitie alle teksten interpreteert.

carhartt^-

Legacy Member
Met andere woorden, je kan een iphone bestellen van Apple site van amerika, je betaald 399 dollar (wat voor ons 274 euro is), koopt deze simlock vr 60 euro en jailbreaken kan jezelf doen..
Dan betaal je voor je iphone ongeveer 330 euro; waarom verkoopt iedereen die dan voor 500 euro ? :s

DJBRX

Legacy Member
hetzelfde principe als waarvoor ik ga werken: opbrengst. (en natuurlijk ook import kosten: btw + douane kosten)
Economie 101: opbrengst moet groter zijn dan de kost.

grtz ;-)

Jadzia

Legacy Member
In Belgie (dus over andere landen spreek ik niet) is het verboden om een toestel te verkopen dat gelockt is aan een bepaald abonnement. Dit valt immers onder de wet die koppelverkoop verbied. Dus een iPhone mag in Belgie vrij gebruikt worden met eenders welk abbo. Apple kan dus in hun overeenkomst zeggen wat ze willen, maar een overeenkomst is nog altijd gebonden aan de wetten van het land waar het verkocht wordt. Dus een sim unlock kaart lijkt me daardoor niet echt een probleem (hier in Belgie).

Just my though :p

longpatje

Legacy Member
carhartt^- zei:
Met andere woorden, je kan een iphone bestellen van Apple site van amerika, je betaald 399 dollar (wat voor ons 274 euro is), koopt deze simlock vr 60 euro en jailbreaken kan jezelf doen..
Dan betaal je voor je iphone ongeveer 330 euro; waarom verkoopt iedereen die dan voor 500 euro ? :s

omdat er blijkbaar kiekens genoeg zijn die er 500 voor willen geven :D

DJBRX

Legacy Member
Jadzia zei:
In Belgie (dus over andere landen spreek ik niet) is het verboden om een toestel te verkopen dat gelockt is aan een bepaald abonnement. Dit valt immers onder de wet die koppelverkoop verbied. Dus een iPhone mag in Belgie vrij gebruikt worden met eenders welk abbo. Apple kan dus in hun overeenkomst zeggen wat ze willen, maar een overeenkomst is nog altijd gebonden aan de wetten van het land waar het verkocht wordt. Dus een sim unlock kaart lijkt me daardoor niet echt een probleem (hier in Belgie).

Just my though :p

Geef ik u 100% gelijk in. Maar de wetgeving op koppelverkoop is ook de reden waarom de iPhone hier nog niet uit is. (al komt daar tegen maart-april verandering in)
Maar niettegenstaande blijft het in ieder land inbreuk op auteursrechten om de iPhone software dusdanig to modifiëren dat eender welke simkaart erin herkend word.
En inbreuk op EULA, waardoor, zoals eerder vermeld, ook alle garantie vervalt.

Persoonlijk ben ik een enorme Apple fanatic, maar waarom zo over die iPhone zo moeilijk doen... *zucht*

linux

Legacy Member
djz laat ze dat toch gewoon verkopen, jij bent hier degene die moeilijk komt doen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan