Archief - [DVD] 9 Films

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V!$u4L

Legacy Member
mythe zei:
Ah zalig! Wil je hem dan niet gratis sturen, mits bijdrage van verzending? :p
What's the point then... verzending is al €2,66. Nieuw uit de winkel lijkt me een goed idee, away you go. :)
Besides, nu heb ik twee soorten covers. :p

V!$u4L

Legacy Member
M'n laatste koopje voor €6 incl. :)
of €4 afgehaald.

V!$u4L zei:


N/A - Pulp Fiction
€6 - Lord of War
VERKOCHT - Spider-Man 2 (2-disc)
VERKOCHT - 2046
VERKOCHT - Constantine
VERKOCHT - Casino (2-disc)
VERKOCHT - Old Boy
VERKOCHT - Taxi Driver
VERKOCHT - Saving Private Ryan
V!$u4L zei:

Lord of War


Een film van Andrew Niccol, de man die ons voorheen Gattaca bracht. Die bescheiden sci-fi raakt een aantal thema's aan waar men in wetenschap en antropologie vaak over discussieert. Hij maakte er een film met een boodschap van.
Terwijl Lord of War geen science-fiction is, heeft het wel iets te vertellen in het licht van de politiek en de ethiek, het is namelijk een satire* rond wapenhandel.
Juist omdat het een satire* is, is de film behoorlijk luchtig en zéér entertainend, een echte aanrader!

Deze film start met een ongewoon sterke intro, de first-person-view van een kogel!
Meteen word je aangetrokken door het merkwaardige verhaal van een wapenhandelaar, vertolkt door Nicholas Cage. Naar mijn mening is deze één van zijn betere rollen die hem perfect paste.
Hij wordt bijgestaan door frontman van 30 Seconds to Mars, Jared Leto (Requiem for a Dream, Fight Club...), als coke-snuivend broertje.
Bridget Moynahan (The Recruit, I, Robot...) is de bruinharige stoot die de alter ego van Nic Cage mag opvrijen, een rol die ze wonderwel vervult door mooi te wezen.
De antagonist wordt gespeeld door Ethan Hawke (Gattaca, Training Day...) die een wereldverbeterende Interpol flik is.
__________
*Voorstelling van zaken waarin op spottende wijze (a.d.h.v. ironie, sarcasme, humor...) iets aan de kaak wordt gesteld.



Synopsis:
Yuri en zijn ouders verlaten Oekraïne om in de Verenigde Staten een beter leven op te bouwen. In zijn nieuwe woonplaats doet Yuri zich voor als een Joodse immigrant. Dit is slechts de eerste van de vele valse identiteiten die hij zich de komende jaren zal aanmeten. Zijn afstompende werk in het familierestaurant schuift hij al snel aan de kant, wanneer hij op een veel lucratievere bezigheid stuit: de wapenhandel. Yuri blijkt een geslepen onderhandelaar. Het geld stroomt binnen en eindelijk kan hij de vrouw van zijn dromen het hof maken. De stapelverliefde Ava weet niets van de werkelijke activiteiten van haar man. Terwijl iedereen hem kent als de ideale vader en echtgenoot, groeit Yuri uit tot een van de grootste illegale wapenhandelaars ter wereld. De gewaagde transacties stapelen zich op en voeren hem naar alle uithoeken van de wereld, van luxueuze appartementen in New York naar paleizen van Afrikaanse dictators. Maar de Interpolagent Jack Valentine zit hem op de hielen. Zal Yuri zijn explosieve dubbelleven volhouden?

Bron: http://www.cinebel.be/nl/film/14838-Lord-of-War.htm

capaldi100

Legacy Member
€6 - Lord of War
€6 - Spider-Man 2 (2-disc)
€6 - Constantine
€7 - Casino (2-disc)
€3 - Pulp Fiction


26inc.

V!$u4L

Legacy Member
capaldi100 zei:
€6 - Lord of War
€6 - Spider-Man 2 (2-disc)
€6 - Constantine
€7 - Casino (2-disc)
€3 - Pulp Fiction

26inc.
Bedankt voor het bod, maar als je net m'n laatste post las, is bijna alles al weg. :)

Ik kan je wel Lord of War geven, goed?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan