Archief - [DVD] 9 Films

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V!$u4L

Legacy Member
Taxi Driver

Eén van de vroegere meesterwerken van regisseur Martin Scorsese,
de man achter talloze klassiekers zoals The Departed, The Aviator, Casino(!), Goodfellas, Raging Bull...
En Taxi Driver uit 1976 is zeker geen uitzondering.

Een film die op recensiesite Rotten Tomatoes een volle score van 100% kreeg!
De actie is niet meer van deze tijd, maar Taxi Driver is geen actiefilm. Het is een realistischere drama met een aantal zeer sterke portretvertolkingen en een rechtlijnig verhaal. In zijn tijd erg baanbrekend.

Dit is de film waarin de jonge Robert De Niro zich zou lanceren als een icoon van de Amerikaanse cinema. Zijn onsterfelijke spiegelscene "You talkin' to me?!" zou jaren blijven nazinderen in ieders geheugen en ontelbaar keer geciteerd worden...
Ook de destijds 14-jarige Jodie Foster brak als prostituee heel wat potten.
Je zal vast ook Harvey Keitel herkennen als de je-m'en-fou pooier van Foster.
Zelfs Scorsese zelf heeft een cameo als een moordzuchtige passagier...

Synopsis:
Travis Bickle, Vietnamoudstrijder en nu taxichauffeur, schuimt 's nachts de straten van New York af. Hij heeft niets dan minachting voor het 'gespuis' dat hij overal ziet en voorspelt dat er 'een grote schoonmaak' zal komen. Travis' seksuele frustraties moeten een uitweg vinden: bij hem wordt dat een religieuze missie. Hij bereidt zich voor op een zuiveringsritueel dat ontaardt in een bloedige kruistocht. De Niro's Travis Bickle werd de catharctische antiheld voor een hele generatie Amerikanen in een film die perfect de psychische verwarring in post-Vietnam Amerika weerspiegelt.

Bron: http://www.cinebel.be/nl/film/1187-Taxi-driver.htm

---

Vandaag is de laatste dag bij mij om je collectie uit te breiden of je avond met een klassieker te vullen.
Deze DVD is momenteel nog beschikbaar voor slechts €7 incl.!

V!$u4L

Legacy Member
Het is 24u00! De PM's worden verstuurd.

@LegacyLowRider:
€5 excl. Oldboy

@Gavin:
€6 incl. Constantine

@Mr_Larsman:
€15 excl. Casino en Lord of War

@the boogeyman:
€9 incl. Saving Private Ryan

@StOfWoLkSkE:
€9 incl. Spider-Man 2

@The_Poet:
2046 ruilen met Miami Vice

---

Voor alle anderen blijft Taxi Driver nog steeds te koop of te ruil! :)

Mr_Larsman

Legacy Member
Wegens onvoorziene omstandigheden zijn Casino en Lord of War terug beschikbaar, kan je dus ook nog op bieden.
@Starter, nogmaals m'n excuses..

themummy123

Legacy Member
Taxi driver + casino over here.

14 euro excl dus ?

edit: zie net dat casino weg is, jammer.

Enkel taxi driver dan.

V!$u4L

Legacy Member
themummy123 zei:
Taxi driver + casino over here.
14 euro excl dus ?
edit: zie net dat casino weg is, jammer.
Enkel taxi driver dan.
Nee hoor, Casino is terug beschikbaar, die is nooit weggeweest. :)
€14 excl. dan? PM is onderweg.

V!$u4L

Legacy Member
Lord of War

Een film van Andrew Niccol, de man die ons voorheen Gattaca bracht. Die bescheiden sci-fi raakt een aantal thema's aan waar men in wetenschap en antropologie vaak over discussieert. Hij maakte er een film met een boodschap van.
Terwijl Lord of War geen science-fiction is, heeft het wel iets te vertellen in het licht van de politiek en de ethiek, het is namelijk een satire rond wapenhandel.

Deze film start met een ongewoon sterke intro, de first-person-view van een kogel!
Meteen word je aangetrokken door het merkwaardige verhaal van een wapenhandelaar, vertolkt door Nicholas Cage. Naar mijn mening is deze één van zijn betere rollen die hem perfect paste.
Hij wordt bijgestaan door frontman van 30 Seconds to Mars, Jared Leto (Requiem for a Dream, Fight Club...), als coke-snuivend broertje.
Bridget Moynahan (The Recruit, I, Robot...) is de bruinharige stoot die de alter ego van Nic Cage mag opvrijen, een rol die ze wonderwel vervult door mooi te wezen.
De antagonist wordt gespeeld door Ethan Hawke (Gattaca, Training Day...) die een wereldverbeterende Interpol flik is.

Synopsis:
Yuri en zijn ouders verlaten Oekraïne om in de Verenigde Staten een beter leven op te bouwen. In zijn nieuwe woonplaats doet Yuri zich voor als een Joodse immigrant. Dit is slechts de eerste van de vele valse identiteiten die hij zich de komende jaren zal aanmeten. Zijn afstompende werk in het familierestaurant schuift hij al snel aan de kant, wanneer hij op een veel lucratievere bezigheid stuit: de wapenhandel. Yuri blijkt een geslepen onderhandelaar. Het geld stroomt binnen en eindelijk kan hij de vrouw van zijn dromen het hof maken. De stapelverliefde Ava weet niets van de werkelijke activiteiten van haar man. Terwijl iedereen hem kent als de ideale vader en echtgenoot, groeit Yuri uit tot een van de grootste illegale wapenhandelaars ter wereld. De gewaagde transacties stapelen zich op en voeren hem naar alle uithoeken van de wereld, van luxueuze appartementen in New York naar paleizen van Afrikaanse dictators. Maar de Interpolagent Jack Valentine zit hem op de hielen. Zal Yuri zijn explosieve dubbelleven volhouden?

Bron: http://www.cinebel.be/nl/film/14838-Lord-of-War.htm
---
Mr_Larsman zei:
Wegens onvoorziene omstandigheden is Lord of War terug beschikbaar, kan je dus ook nog op bieden.
@Starter, nogmaals m'n excuses..
Omwille van zaken die we niet in de hand hadden (waar ik dan ook begrip voor had),
is deze DVD niet weggeweest, je kan hem dus nog voor €6 incl. krijgen!

Macresco

Legacy Member
Damn Visual mooie portfolio.
Da had ik op het filmforum nog nooit opgemerkt.
Ik ben wel afgestudeerd op de avondschool als vormgever ma kan der bijlange zoveel nie van.

V!$u4L

Legacy Member
Macresco zei:
Damn Visual mooie portfolio.
Da had ik op het filmforum nog nooit opgemerkt.
Ik ben wel afgestudeerd op de avondschool als vormgever ma kan der bijlange zoveel nie van.
Bedankt! Altijd leuk, zo'n compliment.
Ik zit hier soms ook op het artforum hoor. ;)
Ja, avondschool is ideaal voor een spoedcursus en de basis is meer dan degelijk... maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een opleiding van 3-4 jaar en individuele aanleg. :)

Macresco

Legacy Member
Da was 2 jaar op de avondschool ma daar laten ze u maar wa bezig zijn in feite.
Der weegt niks op tegen een hogeschool opleiding hé :)
Ben al lang niet meer op het artforum geweest.
Ma ik ben uwe thread hier offtopic aant laten gaan.

mythe

Legacy Member
Pulp Fiction kost nieuw nog 3 euro in FRS.
MJah, als ik minder geef is't ook ma nutteloos :p. Anders spreken we ergens af voor 2,5 euro? ^^

V!$u4L

Legacy Member
mythe zei:
Pulp Fiction kost nieuw nog 3 euro in FRS.
MJah, als ik minder geef is't ook ma nutteloos :p. Anders spreken we ergens af voor 2,5 euro? ^^
Weet je, ik heb die prijs achteraf ook gezien en ik vond het de moeite niet meer om die te verkopen (verzending kost mij ook wat, kan hem beter houden)...
Ik zou ze dan ook in de FRS halen. Afspreken hoeft niet, want ik bied hem niet meer aan.
Dus rep je naar de winkel! ;)

Lord of War daarentegen vind je niet meer in de winkel, dacht ik. En die is echt de moeite, al zeg ik het zelf.

mythe

Legacy Member
V!$u4L zei:
Weet je, ik heb die prijs achteraf ook gezien en ik vond het de moeite niet meer om die te verkopen (verzending kost mij ook wat, kan hem beter houden)...
Ik zou ze dan ook in de FRS halen. Afspreken hoeft niet, want ik bied hem niet meer aan.
Dus rep je naar de winkel! ;)

Lord of War daarentegen vind je niet meer in de winkel, dacht ik. En die is echt de moeite, al zeg ik het zelf.
Kon maar even wagen. Dan rep ik mij idd naar de winkel.

Btw. Goed dat je hem niet verkoopt. Want zulke klassiekers is erg voor te verkopen!

V!$u4L

Legacy Member
V!$u4L zei:
FLYER​


N/A - Pulp Fiction
€6 - Lord of War
VERKOCHT - Spider-Man 2 (2-disc)
VERKOCHT - 2046
VERKOCHT - Constantine
VERKOCHT - Casino (2-disc)
VERKOCHT - Old Boy
VERKOCHT - Taxi Driver
VERKOCHT - Saving Private Ryan (2-disc)

mythe zei:
Btw. Goed dat je hem niet verkoopt. Want zulke klassiekers is erg voor te verkopen!
Maar ik heb hem dubbel he, een andere versie...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan