E-riko
Legacy Member
Aan de Ducatisti hier aanwezig
Momenteel rijd ik dus met een CB1100EX en ben er erg blij mee en nogal aan gehecht. Het is zeker een blijvertje!
Heeft een topcase uit praktische overwegingen, maar het doet een beetje af aan de mooie looks en lijnen van die moto.
In een ideale wereld heeft elke rijder meer dan 1 moto
En terwijl de CB cool is, zou ik ooit een 2e meer praktische moto niet ongenegen zijn om mij CB te vervoegen..
Dat zou trouwens een mooie gelegenheid zijn om mijn CB uit te bouwen tot een mooie naked
Zoals hier een beetje: https://s13.postimg.org/ess1kodfr/mooi_referentie_grijs.jpg
De grote vraag bleef, welke praktische moto?
Ik heb al veel gelezen en fora afgeschuimd over de Multi, en het lijkt mij de perfecte All-in-one moto.
Vandaag es langsgeweest bij nen dealer waar er toevallig eentje buiten stond:
De verschillende rij modi, cruise control, laag verbruik, bescherming, comfort (ik ben 1m84), relatief licht, het vormt een verdomd aantrekkelijk geheel.
Zeker met de verschillende elektronische hulpmiddelen en gadgets.
En, persoonlijk vind ik de moto er ook nog mooi uitzien, ook met de zadeltassen.
In het verleden, zou mijn grootste negatieve punt zijn, de ketting aandrijving.
Maar door met mijn huidige Honda te rijden, ben ik kettingen meer gaan apprecieren.
Er zijn zeker pro's aan verbonden, zoals het meest efficiente aandrijfsysteem en in vergelijking met vroeger zijn kettingen sterker en kan je ze gemakkelijker onderhouden.
Maar mijn hoofdvragen dus:
1.
Klopt het dat je meer koppel hebt onderin in de Urban mode in de nieuwe Multi?
Zoja, waar en hoeveel?
Als dit klopt is de volgende vraag een beetje overbodig..
2.
Klopt het dat een Duc motor niet echt gemaakt is om onder de 3000 toeren te rijden gedurende langere tijd, het zou zelfs de motor kunnen beschadigen?
Maar dit is misschien verleden tijd met de nieuwe DVT technologie?
Ik wou toch nog de vraag opwerpen.
Die vraag is ontstaand door een Ducatista op het CB1100 forum:
"I'm a Ducati guy. Have owned and still own many of them...
Ducati builds 90 degree Vtwins that are designed for high speed performance - even on their more tame street models like the diavel and multistrada (both share the same 11 degree cam offset 1200 cc engine).
They are not designed to ride below 4000 RPM and in fact prolonged riding below 3000 can cause damage to the engine.
Once you get the feel for riding them at the appropriate RPM it becomes second nature and feels correct but I can imagine that it must feel a bit different coming from other types of engines - especially other Vtwins.
These engines really start to make power at around 7000 and just explode at around 8... It's a lot of fun and it can get you in trouble."
Zijn volledige garage hier: Next On Radar
Anderzijds, Ducati's zijn gevoelige beestjes zo blijkt.
En ook op het Ducati forum zie ik een topic specifiek voor de issues omtrend die specifieke moto: 2015 Multistrada first problems. - Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum
103 pagina's al reeds voor het nieuwe model.
Zijn kinderziektes bij nieuwe modellen zo frequent bij Ducati's?
En dit is blijkbaar geen mythe, maar klaarblijkbelijk mag je voor een grote beurt bij deze specifieke moto rekenen op +/-1500 euro??
Gelukkig zijn de invalbeurten om de 30.000km, denk ik zo.
Normaal gezien ga ik 10 september een testritje doen op een nieuwe Multi bij Hautekiet in Ruddervoorde, dan heb ik tenminste een beeld van hoe zo'n Multi echt rijdt...ik vermoed opwindend stukje speelgoed.
Alvast bedankt voor info en uitleg.
E-riko
Momenteel rijd ik dus met een CB1100EX en ben er erg blij mee en nogal aan gehecht. Het is zeker een blijvertje!
Heeft een topcase uit praktische overwegingen, maar het doet een beetje af aan de mooie looks en lijnen van die moto.
In een ideale wereld heeft elke rijder meer dan 1 moto
En terwijl de CB cool is, zou ik ooit een 2e meer praktische moto niet ongenegen zijn om mij CB te vervoegen..
Dat zou trouwens een mooie gelegenheid zijn om mijn CB uit te bouwen tot een mooie naked
Zoals hier een beetje: https://s13.postimg.org/ess1kodfr/mooi_referentie_grijs.jpg
De grote vraag bleef, welke praktische moto?
Ik heb al veel gelezen en fora afgeschuimd over de Multi, en het lijkt mij de perfecte All-in-one moto.
Vandaag es langsgeweest bij nen dealer waar er toevallig eentje buiten stond:
De verschillende rij modi, cruise control, laag verbruik, bescherming, comfort (ik ben 1m84), relatief licht, het vormt een verdomd aantrekkelijk geheel.
Zeker met de verschillende elektronische hulpmiddelen en gadgets.
En, persoonlijk vind ik de moto er ook nog mooi uitzien, ook met de zadeltassen.
In het verleden, zou mijn grootste negatieve punt zijn, de ketting aandrijving.
Maar door met mijn huidige Honda te rijden, ben ik kettingen meer gaan apprecieren.
Er zijn zeker pro's aan verbonden, zoals het meest efficiente aandrijfsysteem en in vergelijking met vroeger zijn kettingen sterker en kan je ze gemakkelijker onderhouden.
Maar mijn hoofdvragen dus:
1.
Klopt het dat je meer koppel hebt onderin in de Urban mode in de nieuwe Multi?
Zoja, waar en hoeveel?
Als dit klopt is de volgende vraag een beetje overbodig..
2.
Klopt het dat een Duc motor niet echt gemaakt is om onder de 3000 toeren te rijden gedurende langere tijd, het zou zelfs de motor kunnen beschadigen?
Maar dit is misschien verleden tijd met de nieuwe DVT technologie?
Ik wou toch nog de vraag opwerpen.
Die vraag is ontstaand door een Ducatista op het CB1100 forum:
"I'm a Ducati guy. Have owned and still own many of them...
Ducati builds 90 degree Vtwins that are designed for high speed performance - even on their more tame street models like the diavel and multistrada (both share the same 11 degree cam offset 1200 cc engine).
They are not designed to ride below 4000 RPM and in fact prolonged riding below 3000 can cause damage to the engine.
Once you get the feel for riding them at the appropriate RPM it becomes second nature and feels correct but I can imagine that it must feel a bit different coming from other types of engines - especially other Vtwins.
These engines really start to make power at around 7000 and just explode at around 8... It's a lot of fun and it can get you in trouble."
Zijn volledige garage hier: Next On Radar
Anderzijds, Ducati's zijn gevoelige beestjes zo blijkt.
En ook op het Ducati forum zie ik een topic specifiek voor de issues omtrend die specifieke moto: 2015 Multistrada first problems. - Ducati.ms - The Ultimate Ducati Forum
103 pagina's al reeds voor het nieuwe model.
Zijn kinderziektes bij nieuwe modellen zo frequent bij Ducati's?
En dit is blijkbaar geen mythe, maar klaarblijkbelijk mag je voor een grote beurt bij deze specifieke moto rekenen op +/-1500 euro??
Gelukkig zijn de invalbeurten om de 30.000km, denk ik zo.
Normaal gezien ga ik 10 september een testritje doen op een nieuwe Multi bij Hautekiet in Ruddervoorde, dan heb ik tenminste een beeld van hoe zo'n Multi echt rijdt...ik vermoed opwindend stukje speelgoed.
Alvast bedankt voor info en uitleg.
E-riko