Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mee

Legacy Member
Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom ge verwarmbare buitenspiegels nodig hebt?
Tis nu nie dat het hier de helft van het jaar -20° vriest, of ben ik verkeerd? :p

ComputerVISTA

Legacy Member
15km/h vandaag... achter een bende randdebielen op ne velo die weigerden op een perfect proper fietspad te gaan -_-

@silent_spring@

Legacy Member
jamaja, Tom Boonen die moet toch ook nie op het fietspad meneer de automobilist ?

Asserti

Legacy Member
CAS zei:
Das omda ge maar met ne 311 rijd! De 316's of de nieuwe sprinters doen wel een pakje meer dan dat. Bij Brabus kan je de nieuwe sprinter krijgen met een 310pk sterke benzine motor :love: Nu de patron nog overtuigen... Hoewel, ik word betaald per uur...

Ford transhit :sop:


spel doet nog geen 120. 117 @ 3400rpm in 5e ja.

Dreetn

Legacy Member
Gisteren 30min achter zo'n konvooi met 3 pikdorsers met daarachter een lopme boer met een traktor die mij niet liet voorbijsteken...
Dat ging dus 30km/h...

Soundstorm

Legacy Member
Asserti zei:
Ford transhit :sop:


spel doet nog geen 120. 117 @ 3400rpm in 5e ja.
:rofl: hf volgende maand!

Welke versie is da jong? Die waar ik mee gereden heb was nen T280 (of T260) dacht ik en die kon toch 140 op vlakke baan. 150 als het bergaf ging.
Toeren heb ik geen idee van, maar zal ook wel in de richting van 3700 geweest zijn :p

CAS

Legacy Member
Asserti zei:
Ford transhit :sop:


spel doet nog geen 120. 117 @ 3400rpm in 5e ja.

Opt werk is er één met een Peugeot Jumper (of wa het ook is, zo'n kleine grote camionet :p) en die loopt heet bij 130! Ook de typische franse snelheidsmeter zit er op, zo ééntje met de ziekte van Parkinson...

beemer

Legacy Member
CAS zei:
Mijne haalt maar 152, en dan moete ze al serieus verplichten... Maar meestal rij ik toch 110, dan is het windgeluid een pak minder. Verbruik ligt ongeveer een 5l gemiddeld lager ook dan :rofl: Windvanger zou wonderen doen!

Nu, het zal niet lang meer duren of er komt ook een nieuwe, ben ni zo veeleisend, wil gewoon een automaat (toch logisch?), verwarmde buitenspiegels en eventueel airco. Die dat het moet financieren kwam zelf al af dat 160pk zeker nodig is, dus daar kom ik al mee overeen :p Automaat word het dan zowiezo, dus dan is het juist nog de spiegels. Vind da toch raar dat da ni standaard zit op een camionet, bij vrachtwagens doen ze da toch al zo goed als standaard...

Alle nieuwe camionetten zijn bij ons uitgerust met airco, gps en centrale vergrendeling. Mijn huidige (T4) heeft niks van dat. Spiegelverwarming en automaat mogen we op onzen buik schrijven

CAS

Legacy Member
Mee zei:
Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom ge verwarmbare buitenspiegels nodig hebt?
Tis nu nie dat het hier de helft van het jaar -20° vriest, of ben ik verkeerd? :p

Als het hard regent en ik moet van vak veranderen en er rijd naast mij een auto die het niet nodig vind om zijn lichten aan te zetten is de kans groot dat ik hem niet zie...

Bij een auto is da veel kleiner, dus valt daar ni zo snel water op, maar als ge met zo kloeften rond rijd, zit da water er direct op. Als ge dan moet parkeren zie ge slecht, als ge dan (wat veel gebeurd) ergens binnen rijd om te parkeren dampen die aan en ziede volledig niks! Dus moet ge ze altijd afvegen, wat te doen is voor te parkeren, maar op de autosnelweg snel even de rechterspiegel afkuisen...

whatever9

Legacy Member
verwarmde buitenspiegels zijn ook goed voor 's morgens tegen den dauw... Als ge dan u spiegels afwrijft creëer je water en als dat opdroogt maakt dat vlekken... als je er af blijft en je laat de spiegel warm worden dan is in no time de damp/aanslag/ijs weg en is de spiegel proper :)

Asserti

Legacy Member
Soundstorm zei:
:rofl: hf volgende maand!

Welke versie is da jong? Die waar ik mee gereden heb was nen T280 (of T260) dacht ik en die kon toch 140 op vlakke baan. 150 als het bergaf ging.
Toeren heb ik geen idee van, maar zal ook wel in de richting van 3700 geweest zijn :p

thx! :tongue: ik zal morgen es zien welk type het is.

4e = bebouwde kom, 5e buiten de bebouwde kom :p

koppel in lage toeren = nihil
koppel in hoge toeren = nihil

Het terugschakelen à volonté maakt het dan weer leuker :evil:

*Mercenary*

Legacy Member
Vannacht op de autostrade eens alles uit mijn Ibiza '06 (1.9 TDI - 130 pk) gehaald en teller gaf 220 km/u aan :D
Volgens fabrikant: 208 km/u top.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
200 bergop :cool: En Vista kon nie volgen :tongue:
210 plat, nog ruimte genoeg over. En twas nacht, op 2 johny's en een trut na geen verkeer en niks zien flitsen, wat goed is :p. Beiden GPS snelheden dus, op de teller was het 15km/h trager, achterwielekes zijn precies te groot :unsure:

sink

Legacy Member
*Mercenary* zei:
Vannacht op de autostrade eens alles uit mijn Ibiza '06 (1.9 TDI - 130 pk) gehaald en teller gaf 220 km/u aan :D
Volgens fabrikant: 208 km/u top.
klopt dus redelijk goed :p

bij mij net geen 200 op de teller, maar da's na 5 min de pedaal vloeren en met geluk wat meewind :D
0-100 is wel redelijk indrukwekkend, met een leeggewicht van 960kg laat ik er heel veel achter mij aan de lichten.. :D

serial

Legacy Member
sink zei:
klopt dus redelijk goed :p

bij mij net geen 200 op de teller, maar da's na 5 min de pedaal vloeren en met geluk wat meewind :D
0-100 is wel redelijk indrukwekkend, met een leeggewicht van 960kg laat ik er heel veel achter mij aan de lichten.. :D

Ik wil het in ieder geval wel eens proberen :evil:

Gentei

Legacy Member
toen ik terugkwam van de vakantie met mij en nog iemand in de auto + de auto was nog beladen reistassen en andere dingen toch nog 170 gehaald in duitsland ik dacht dat hij het niet zou kunnen maar toch tegen ongeveer 4500 toeren 170 gehaald.
Ik denk dat hij nog meer zou kunnen

peugeot 307, 2002, 1.6 benzine 108pk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan