Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PareGoriC

Legacy Member
-Helld0g- zei:
als ge quote... doe het dan goe

tis 250pk voor 300 te halen ;)

250 brake horse power to reach 155mph and another 750 to reach 255mph

check your youtube mate!

svenster01

Legacy Member
hey woverke, jij kent zeker de opc reeks van opel niet zo te zien:D
240 pk benzinemotor;)
en diegene waarmee ik gereden heb is gechipt naar stage 1 (265 pk)
ik rijd spijtig genoeg met ne gewone 1.9 cdti gtc:lol: , die haalt 215 (op de teller)

$T@CkDuMP

Legacy Member
svenster01 zei:
ik rijd spijtig genoeg met ne gewone 1.9 cdti gtc:lol: , die haalt 215 (op de teller)
das idd verschrikkelijk!! :crazy: :ironic: :lol:
ik heb een 60pk bakje en kben al tevreden! kunt da dan altijd vloeren en ge moet nooit afremmen voor de bochten door het laag gewicht :rofl:

-Helld0g-

Legacy Member
$T@CkDuMP zei:
das idd verschrikkelijk!! :crazy: :ironic: :lol:
ik heb een 60pk bakje en kben al tevreden! kunt da dan altijd vloeren en ge moet nooit afremmen voor de bochten door het laag gewicht :rofl:

hairpin aan 100kpu!! die prestaties komen toch wel in de buurt van de legendarische corsa ze!

da zijn pas rally-bakken af fabriek :evil:

Wover

Legacy Member
svenster01 zei:
hey woverke, jij kent zeker de opc reeks van opel niet zo te zien:D
240 pk benzinemotor;)
en diegene waarmee ik gereden heb is gechipt naar stage 1 (265 pk)
ik rijd spijtig genoeg met ne gewone 1.9 cdti gtc:lol: , die haalt 215 (op de teller)

Ik ken die zeker wel, maar ben wel nogal een leek op autotechnisch vlak :p

Maar als ik zie dat een Golf R32 250pk heeft in een V6'je en ook 'maar' 250 haalt, dan vind ik het raar dat een 4cylinder met 240pk bijna een even hoge snelheid kan halen.

Maar die Golf is waarschijnlijk begrensd op 250 dan?

Ion1c

Legacy Member
k'zal waarschijnlijk in me moeders auto leren rijden mo zou eens willen weten wat die ongeveer zou moetn kunnen. Is een golf4 TDI cabrio 110pk iemand een idee ?

SoliD

Legacy Member
hippestijn zei:
k'zal waarschijnlijk in me moeders auto leren rijden mo zou eens willen weten wat die ongeveer zou moetn kunnen. Is een golf4 TDI cabrio 110pk iemand een idee ?
190 Km/h

-Helld0g-

Legacy Member
Woverke zei:
Ik ken die zeker wel, maar ben wel nogal een leek op autotechnisch vlak :p

Maar als ik zie dat een Golf R32 250pk heeft in een V6'je en ook 'maar' 250 haalt, dan vind ik het raar dat een 4cylinder met 240pk bijna een even hoge snelheid kan halen.

Maar die Golf is waarschijnlijk begrensd op 250 dan?

250pk is 250pk of dat nu uit een 4cylinder, een V8, of W16 komt!! logisch dus dat de topsnelheid +- hetzelfde is. (aangezien ze evenveel versnelling hebben en de gear-ratio's dus ni veel zullen schelen)
(ok er zijn wel verschillen in vermogensafgifte, maar daar waar hij misschien meer koppel zal hebben over de gehele lijn zal het grotere motorblok ook een deel zwaarder zijn wat het extra koppel tenietdoet!)


Sterker nog, de R32 is 4x4 en zal dus iets meer kracht verliezen in de aandrijflijn (maar 0-100 is dat weer een voordeel aangezien ge toch geen 250pk aan de grond krijgt bij de start dus ff door zal slippen. Op 4wielen kan de kracht wel aan de grond gezet worden, komen wel zotte krachten op de aandrijflijn zo :crazy: ).
maar ik denk dat het audi systeem waarschijnlijk 90-100% van de kracht naar de achterwielen zal sturen bij hogere snelheden waardoor er minder verlies is??

TTT002

Legacy Member
Gisteren nog eens 215 gehaald tussen Jabbeke en Middelkerke (op autostrade wel te verstaan) wou nog iets doorgaan (vanaf 190km/u is de power wel gelijk weg :( ) maar een smeerlap met z'n vrachtwagen wou een collega inhalen ( die vent is wel geen smeerlap , maar dankzij die brave meneer is er bij wijze van spreken een centimeter van m'n remmen af :p )

SpeedFreak.be

Legacy Member
Hehe, deze week zaterdag met vakantie naar Duitsland eens kijken of ik die 235/ teller (230 echt) nog kan toppen (ik ben bang van niet :sad: ).

Corrupt^

Legacy Member
Zelf: 170 bergaf met mitshubishi space star...
Meegereden: 235, ritje meegereden met een maat zen pa die een lotus elise heeft. Klein maar trekt goe op :x

Met de fiets:
64km/h op asfalt, 53km/h downhill op onverharde weg, gevolgd door gekneusde ribben en arm die open lag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan