Archief - filmpjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brolpaq

Legacy Member
CAS zei:
Kerel, Vin Diesel was nog maar net on tha streetz en reed iedereen naar huis!

Da maakt ni uit of ge wint bij ne cm of ne kilometer, winnen is winnen! En nu komde gij hier zeggen dat die onzin uitkraamt :unsure:

maar kerel, ik had u bijna!

ComputerVISTA

Legacy Member
CAS zei:
306 per uur in 6de :crazy: Das dan toch één met korte verhoudingen!

Maar moeite dat ik had om al die (volle 181 pk) op de baan te houden!!! :unsure:

Stel u voor met lange verhoudingen :help:

500 of 600 km/h minstens :doc:

Brolpaq

Legacy Member
Moest hij nu fluogeel zijn, dat zou hem toch (minstens) 30 peruur schelen.

Brolpaq

Legacy Member
Nen diesel kunt ge da eve makkelijk tunen als zo ne naft bv? Kbedoel daarmee of ge op nen diesel nen dikkere turbo kunt steke en evt de software late remappe?

grtz

ComputerVISTA

Legacy Member
Nen diesel kunde in alle geval makelijker chippen dan een benzine, allez zo heb ik me laten wijsmaken.

Als dat dan zo is, hoe komt dat eigenlijk?

@silent_spring@

Legacy Member
bij een benzine kunde ook zonder probemen uw ECU laten aanpassen enzo

CAS

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Nen diesel kunde in alle geval makelijker chippen dan een benzine, allez zo heb ik me laten wijsmaken.

Als dat dan zo is, hoe komt dat eigenlijk?

ECU is altijd even makkelijk, benzine of diesel maakt ni uit, maar diesel ebde snellerpk's bij omdat die voorzien zijn van turbo (druk wat hoger zetten en klaar is kees). (dus ne benzine motor met turbo wint ook meer pk's met ecu)

En ne diesel kunde ni zo ver tunen als ne naft. Alé, ge kunt even ver gaan, maar uit ne diesel gade ni snel 1000pk halen als ge met maar 3liter moogt werken ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
Mja makkelijker was misuitgedrukt, ik bedoel dat je er meer kan uithalen door te chippen met een diesel dan met een benzine.

CAS

Legacy Member
Is enkel door de turbodruk die hoger gezet word ;)

En atmosferische naft met kleine cilinderinhoud (minder dan 3l) zal dus niet snel pk's opleveren door enkel ecu te behandelen.

ComputerVISTA

Legacy Member
CAS zei:
Is enkel door de turbodruk die hoger gezet word ;)

En atmosferische naft met kleine cilinderinhoud (minder dan 3l) zal dus niet snel pk's opleveren door enkel ecu te behandelen.

Welja dat bedoelde ik dus met 'makkelijker'.

Dus wat ze me wijsgemaakt hebben klopt.


En eens je over een bepaalde kracht gaat telt niet enkel de moteur hé, de versnellingsbak, waarschijnlijk de cardan as, ophanging??

Allez gulder weet er meer van, wat zijn zo de verschillende stages?

Brolpaq

Legacy Member
Mja tis maar heb hier nog nen 525TDS ter beschikking da al een half jaar nemeer gedraait heeft :unsure: En aangezien ik binnekort mijn rijbewijs heb :unsure:

ComputerVISTA

Legacy Member
Brolpaq zei:
Mja tis maar heb hier nog nen 525TDS ter beschikking da al een half jaar nemeer gedraait heeft :unsure: En aangezien ik binnekort mijn rijbewijs heb :unsure:

Zal ik je op het 525TD(s) e34 platform wat raad geven? :p

Do not blow up the engine :unsure:

Brolpaq

Legacy Member
Bwa, der staan nog maar 304K kilometers op. -_-' Heb al nen tijd goesting voor da turbo'ke deruit te wippe en nen T88 turbo in te smijte :rofl: Ma kweet nie of da mogelijk is bij diesels. ^^

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan