Archief - filmpjes - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Terror Factor zei:
# 1:17.9 - Caterham Seven R500 (cold tyres)[6]
# 1.18:3 - Bugatti Veyron

lightweight kicked ass.

1:06.1 zelfuitgevonden auto
1:17.9 koekedoos op wielen
1:18.3 bugatti

Power > gewicht

ComputerVISTA

Legacy Member
Wel duh!

Op een circuit volg ik u, in't dagelijkse leven niet. En dan niet omdat het niet klopt maar omdat ik daar het andere prefereer :p

-inf-

Legacy Member
den-kimi zei:
grappig dat er nog altijd mensen zijn die blijven geloven in het RS-sprookje.

als ik afga op alles wat ik al gehoord en gezien heb van die RS is het eigenlijk een grote miskleun, hij is gewoon te zwaar en kan gewoon niet snel genoeg door de bochten. hij kan op circuit niet mee met een R26R, hoewel die 50pk minder heeft. hij kan zelfs niet wegrijden van een clio RS hoewel die 100pk minder heeft. en dat is dan nog in droge condities, in de regen gaat hij nog slechter presteren.

ik verwacht dan ook dat ze binnenkort een sport-versie gaan uitbrengen die 2 of 300kg minder weegt, want het heeft geen zin om een auto met 300pk uit te brengen als die maar even snel gaat als een auto met 200pk

en btw: zo'n wagen koopt ge niet om op het rechte stuk weg te rijden, zo'n wagen koopt ge om snel door de bocht te gaan. het is dus niet meer dan logisch dat de presentatoren er commentaar op geven dat de rs niet kan wegrijden omdat hij te traag is in de bochten.

Ik begrijp u, het is speciaal voor u dat ik zon posts schrijf, omdat ik weet dat mensen zoals jij die reviews zo interpreteren. Het grappige is dat als volgens u dergelijke manier van testen gefundeerde resultaten afleverd, dat wilt zeggen dat een RS evensnel is als zo'n skyline GT-R, ahja, want die hebben ze dan ook teveel power gegeven :lol:

Uw commentaar ivm gewicht is wel terecht, het zou inderdaad beter zijn om de RS lichter te houden, daarom ook is de Megane volgens mijn mening iets beter, maar het is niet omdat een leeggestripte Megane het beter doet (net door het lichtgewicht) dat daarom een RS ineens slechte wegligging heeft :). Ik zeg het nog is, geef de RS de vermageringskuur van de Megane en je hebt een wagen met nog meer performance, die hij zeker op de baan kan zetten (is trouwens meermaals herhaald door heel de vakpers dat hij zelfs nu al die 300pk effectief zeer goed op de baan zet).

Wel leuk dat je ook blijkbaar enkel je baseerd op de test door DR op Silverstone waar de RS maar een luttele second trager is, en niet op al de andere tests in vergelijking met de Megane, waar de RS altijd nipt beter was. Lees trouwens nog meer van DR (of andere autopers) en bekijk eens welke wagen ze uiteindelijk het beste vonden, en welke wagen ze nu als benchmark gebruiken voor alle FWD wagens mee te vergelijken, niet slecht voor de volgens u "grote miskleun". Al die lof is zeker geen sprookje, en dat wordt bewezen dag na dag vandaag al op tracks rond de wereld.

Vind uw post wel wat triestig. Ik probeer altijd objectief te zijn en ondanks eigen merkliefde (Ford) ook zeker met alle andere merken rekening te houden en al de goede punten ook zeker te zien (zie oa post hierboven). Een nuchtere kijk die jij blijkbaar van geen kanten bezit, en het blijkbaar onmiddellijk gepast vind om met modder te gooien en grote afbrekende woorden te gebruiken terwijl die zeker niet van tel zijn. Veel grote praat en geflame met eigenlijk geen inhoud, AKA fanboy-internetheld-stijl, knap hoor :niceone:.

sarnath

Legacy Member
Stancke zei:
Dat trekt eigenlijk nog goed door precies?

ja grappig eigenlijk, snelste tijd heb ik getimed op 8.9 seconden en der liggen banden op met gene klop qua grip + het feit dat ik met één hand de camera nog vastheb zou de tijd nog beter moeten kunnen :p

voor 1.8 met 90 pk vind k in ieder geval meer dan behoorlijk :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Zeer mooi! Oude bakken blijken allemaal rapper op te trekken dan verwacht, ik spreek ook van ondervinding :D

Terror Factor

Legacy Member
ma minder als 9s met met 90pk is toch wel heel rap. 't zal ook wel aan de tellerafwijking liggen, die laatste 5 km/h kunnen best wel traag gaan:p

denkimi

Legacy Member
-inf- zei:
Ik begrijp u, het is speciaal voor u dat ik zon posts schrijf, omdat ik weet dat mensen zoals jij die reviews zo interpreteren. Het grappige is dat als volgens u dergelijke manier van testen gefundeerde resultaten afleverd, dat wilt zeggen dat een RS evensnel is als zo'n skyline GT-R, ahja, want die hebben ze dan ook teveel power gegeven :lol:

...

Vind uw post wel wat triestig. Ik probeer altijd objectief te zijn en ondanks eigen merkliefde (Ford) ook zeker met alle andere merken rekening te houden en al de goede punten ook zeker te zien (zie oa post hierboven). Een nuchtere kijk die jij blijkbaar van geen kanten bezit, en het blijkbaar onmiddellijk gepast vind om met modder te gooien en grote afbrekende woorden te gebruiken terwijl die zeker niet van tel zijn. Veel grote praat en geflame met eigenlijk geen inhoud, AKA fanboy-internetheld-stijl, knap hoor :niceone:.
ik weet dat het moeilijk is om het toe te geven na al van voor de lancering beweert te hebben dat hij sneller ging zijn dan alle eventuele concurrenten. maar zelfs als liefhebber zou ge toch al moeten gezien hebben dat moest hij ook maar 200 of 250 gehad hebben zoals zijn concurrenten, dat die hem dan
op een hoopje zouden rijden. qua wegligging is hij zeker niet beter en doordat hij zo zwaar is gaat hij zelfs slechter door de bocht dan zijn concurrenten.

maw: de enige reden waarom hij ietwat sneller is dan zijn concurrenten (alleen in het droge dan nog) is door zijn extra power, niet door zijn gesofistikeerde ophanging. als renault hun megane ook 300pk geeft gaat hij even snel, en als subaru hun wrx een vermageringskuur geeft kunnen gaat hij veel sneller dan de 2 voorgenoemde
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan