Archief - filmpjes - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terror Factor

Legacy Member
8,5 lijkt me redelijk rap, eerder iet van een 10s, 'k was eig ook nog verrast:p

Terror Factor

Legacy Member
power>all
lightweight>power
dus
lightweight>all

En dat is correct!

-inf-

Legacy Member
Grappig dat er nu mensen zijn die denken dat die clio beter is. Dezelvde mensen hebben ook de RS tegen de Skyline GTR gezet op de baan, en vonden ook dat omdat "hij kan volgen in de bochten", er sprake is van "betere koop". Wat ongeveer een even absurde subjectieve vergelijking is als dit. Als je 2 wagens wilt vergelijken doe het dan op track en vergelijk laptimes, dat is de enige puurste vorm van performance vergelijking, niet "ja maar kijk ik kom nu dichter, ah maar nu is hij weer weg omdat het rechte baan is"... absurd imo.

Maakt wel niet dat die clio niet zeer interessant is, dat is hij zeker wel, zeer goed en volledig pakket voor geen geld (zeker cup versie). Moest ik nog altijd op de markt zitten in dit segment zou ik zeker voor die clio gaan. Maar komaan mensen, in dezelvde league als een RS zit dat niet hoor (kan ik bv evengoed bij de Fiesta ST blijven :D), net zoals een RS niet in de league zit van zo een Skyline GT-R, noem een koe een koe.

Terror Factor

Legacy Member
Ik dacht da da wel zo duidelijk was dat er geen woorden aan vuil gemaakt moesten worden? :p
Filmke toont gewoon aan da een laag gewicht het "gebrek" aan power meer dan goed maakt, en dat een clio een heel goede aankoop is.

@gtr vs rs: da hangt van de situatie af he, die gtr kon daar zijn groot vermogenvoordeel totaal niet benutten. Op een mooi verdeeld circuit(goeie mix tussen bochten en rechte stukken) zal het verschil veel groter zijn, en niemand beweerde toch het tegendeel? :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Terror Factor zei:
power>all
lightweight>power
dus
lightweight>all

En dat is correct!

Zeker niet daar power eerst > all was kan er niks meer beter zijn!

Dat is correct!

Terror Factor

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Zeker niet daar power eerst > all was kan er niks meer beter zijn!

Dat is correct!
# 1:17.9 - Caterham Seven R500 (cold tyres)[6]
# 1.18:3 - Bugatti Veyron

lightweight kicked ass.

-inf-

Legacy Member
Terror Factor zei:
# 1:17.9 - Caterham Seven R500 (cold tyres)[6]
# 1.18:3 - Bugatti Veyron

lightweight kicked ass.

Absoluut, maar power, cilinderinhoud en consoorten is het equivalent van penislengte voor sommigen hier opt forum :D

denkimi

Legacy Member
-inf- zei:
Grappig dat er nu mensen zijn die denken dat die clio beter is. Dezelvde mensen hebben ook de RS tegen de Skyline GTR gezet op de baan, en vonden ook dat omdat "hij kan volgen in de bochten", er sprake is van "betere koop". Wat ongeveer een even absurde subjectieve vergelijking is als dit. Als je 2 wagens wilt vergelijken doe het dan op track en vergelijk laptimes, dat is de enige puurste vorm van performance vergelijking, niet "ja maar kijk ik kom nu dichter, ah maar nu is hij weer weg omdat het rechte baan is"... absurd imo.

Maakt wel niet dat die clio niet zeer interessant is, dat is hij zeker wel, zeer goed en volledig pakket voor geen geld (zeker cup versie). Moest ik nog altijd op de markt zitten in dit segment zou ik zeker voor die clio gaan. Maar komaan mensen, in dezelvde league als een RS zit dat niet hoor (kan ik bv evengoed bij de Fiesta ST blijven :D), net zoals een RS niet in de league zit van zo een Skyline GT-R, noem een koe een koe.
grappig dat er nog altijd mensen zijn die blijven geloven in het RS-sprookje.

als ik afga op alles wat ik al gehoord en gezien heb van die RS is het eigenlijk een grote miskleun, hij is gewoon te zwaar en kan gewoon niet snel genoeg door de bochten. hij kan op circuit niet mee met een R26R, hoewel die 50pk minder heeft. hij kan zelfs niet wegrijden van een clio RS hoewel die 100pk minder heeft. en dat is dan nog in droge condities, in de regen gaat hij nog slechter presteren.

ik verwacht dan ook dat ze binnenkort een sport-versie gaan uitbrengen die 2 of 300kg minder weegt, want het heeft geen zin om een auto met 300pk uit te brengen als die maar even snel gaat als een auto met 200pk

en btw: zo'n wagen koopt ge niet om op het rechte stuk weg te rijden, zo'n wagen koopt ge om snel door de bocht te gaan. het is dus niet meer dan logisch dat de presentatoren er commentaar op geven dat de rs niet kan wegrijden omdat hij te traag is in de bochten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan