Archief - zwart scherm met nieuwe graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stelly

Legacy Member
dag iedereen

kheb zojuist een nieuwe gf6800GT geinstalleerd maar er blijken nu toch enkele problemen de kop op te steken

ik heb dus gewoon de nieuwe kaart ingestoken en opgestart, daarna zei windows dat er nieuwe hardware was, dus de 6800GT geinstalleerd waarbij windows de drivers vanaf de installatiecd nam, en hij heeft dus eerst de vga kaart geinstalleerd en daarna deed hij de plug-and-play monitor

nu de problemen:
-als ik mijn scherm in 32bit kleuren wil zetten wordt mijn scherm zwart
-mijn resolutie staat momenteel op 1600x1200 en toch beweren mijn eigenschappen van het scherm dat ik op 600x460 sta
-als ik dxdiag opstart dan valt scherm ook zwart (waarschijnlijk omdat hij 32bit kleuren zal testen maar kben geen specialist)
-als ek een venster hersleep is het met veel schokken
-ik heb geen nvidia tab in de geavanceerde opties van het scherm staan


extra info:
mijn oude kaart was een 4200ti 128MB and die liep op de 61.77 drivers
en ik heb nu al geprobeerd met de 61.77 en 61.76 maar helaas


hopelijk kunnen jullie me helpen
dag iedereen

Mich

Legacy Member
hebde de nieuwste al geprobeerd? 66.XX denkik (die staan nog niet op de site van nvidia btw)

oya

Legacy Member
altijd oude drivers verwijderen, dan nieuwe installe. reinstall uw drivers es.

stelly

Legacy Member
had ek al geprobeerd, eens met detonator destroyer, enkele reboots later met driver cleaner en nog enkele reboots later met detonator RIP


nog die ik kan gebruiken?

vinteg

Legacy Member
da wijst erop da sommige bestanden van uw oude drivers zijn overgeomen in uw nief drivers, heb het ook al voorgehad:D
als ge geen mobo hebt me nvidia chipset, gewoon regedit doen etc, als da ni lukt formateren, en als da ni lukt is er iet mis me graka zelf, probeer 61.77 of 66.81 drivers ;)

stelly

Legacy Member
nieuwe drivers geprobeerd maar weer zelfde probleem, ereg aflopen heeft geen zin als ik het al met die 3programma's heb gedaan en format zie ik nooit als een oplossing

Exit

Legacy Member
drivers mogen blijven (als ze recent genoeg zijn) bij nieuwe grake van zelfde merk, ik heb nen gf2mx vervangen op nen pc door nen gf fx5200 zonder probs, drivers ware 61.xx, win geboot, ie installed de kaart en kon aan de slag zonder reboot, die pc draait nog steeds zonder probs

zet es standaard win drivers erop ...

stelly

Legacy Member
drivers van windows heb ek ook al geprobeerd maar helpt ook nie

stelly

Legacy Member
kheb nog beetje informatie bijgevonden

als ek 3Dmark opstart zegt hij vriendelijk het volgende:

'IDirect3D9::GetDeviceCaps failed: Not available (D3DERR_NOTAVAILABLE)'

stelly

Legacy Member
das wel gemakkelijker gezegd dan gedaan, dan heeft formatten nog minder risico's maar formatten wil ik dus echt enkel doen al het echt nodig is

browsed stephen de humanoide hier nog rond eigenlijk? die mens leek verbijsterend slim te zijn :eek:

scum41

Legacy Member
Mss uw kaart aan mij geven en uw oude terug instaleren :p
Ok sry daarvoor, maar ik heb geen geld genoeg voor den 6800GT:sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan