MrNike
Legacy Member
Dit is waarschijnlijk 1000ste melding van een netwerkprobleem hola, k'eb wat andere threads gelezen maar veel wijzer ben ik niet geworden dus shoot :
2 pcs, winxp, crossed cable netwerk
krijgen invalid ip 169.xxx.xxx.xxx - nix helpt
ik force ip 192.168.0.1 (wordt nog internet op aangesloten ) & 192.168.0.2
ik kan perfect pingen naar elkaar, maar de pc's zien elkaar niet..
dus als ik start < uitvoeren doe en daar "\\ip" doe als je weet wat ik bedoel dan krijg ik een error.. met windows firewalls aan was het "kan het domein niet vinden of zo" en zonder die firewalls is het "geen gemachtigen of zoiets
"
note : - geen firewalls meer ingeschakeld
- alles is volgens mij in orde ..
alle advies wordt ten zeerste gewaardeerd :applause:
2 pcs, winxp, crossed cable netwerk
krijgen invalid ip 169.xxx.xxx.xxx - nix helpt
ik force ip 192.168.0.1 (wordt nog internet op aangesloten ) & 192.168.0.2
ik kan perfect pingen naar elkaar, maar de pc's zien elkaar niet..
dus als ik start < uitvoeren doe en daar "\\ip" doe als je weet wat ik bedoel dan krijg ik een error.. met windows firewalls aan was het "kan het domein niet vinden of zo" en zonder die firewalls is het "geen gemachtigen of zoiets
"note : - geen firewalls meer ingeschakeld
- alles is volgens mij in orde ..
alle advies wordt ten zeerste gewaardeerd :applause: